۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۴۲۲۹۳
حجت‏الاسلام‎ سالک:

سفر وزیر خارجه به فرانسه قلب مسلمانان و دلدادگان به انقلاب را جریحه دار کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس به سفر محمد جواد ظریف به فرانسه اشاره کرد و گفت: ورود وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به فرانسه قلب مسلمین جهان و ارادتمندان به انقلاب اسلامی را جریحه دار کرد.
حجت الاسلام سالک

حجت‏الاسلام احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهانت صورت گرفته از سوی نشریه فرانسوی نسبت به ساحت نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: ماهیت تقدس زدایی از جمله سیاست‏های استکبار جهانی است.

 

وی با بیان این‏که در گذشته نسبت به حضرت زهرا(س) نیز اهانت کردند، ابراز داشت: بعد از آن شاهد انتشار کتاب موهن آیات شیطانی بودیم و بعد از آن هم با کشیدن کاریکاتور پیامبر اکرم(ص) نسبت به اصل مقدسات ما جسارت و توهین کردند.

 

حجت‏الاسلام سالک با تأکید بر این‏که این اهانت‏ها از منشٱیی سرچشمه گرفته است، تصریح کرد: این جریانات دو منشأ دارد که یکی از آن نفسانی، فردی است و دیگری عوامل اصلی استکبار جهانی که تغذیه فکری این نشریه به عهده آنان است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که شارلی ابدو ابزار دست صهیونیست ها است، افزود: وی برای ماموریت توهین به پیامبر اسلام(ص) و تحقق سیاست مقدس زدایی در جهان اسلام انتخاب شده است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‏که استکبار جهانی از این حرکت ها بهره می‏برد، تصریح کرد: وقتی در این نوع حرکت‏ها ملت‏های مسلمان بیدار شوند و با اتحاد به مقابله بپردازند حنای استکبار دیگر رنگی نخواهد داشت.

 

حجت‏الاسلام سالک با اشاره به این‏که رسالت ما اطلاع رسانی و شفاف سازی برای مردم است، ابراز داشت: ما باید با اطلاع رسانی عمیق دینی مردم را نسبت به این حوادث و تحرکات دشمن آگاه و بیدار کنیم.

 

وی به سفر محمد جواد ظریف به فرانسه اشاره کرد و اظهار داشت: وزیر امور خارجه کشور می‏توانست سفر خود را به خاطر اهانت به پیامبر اکرم(ص) به تعویق بی‏اندازد و یا اصلا سفر را لغو کند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ورود وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به فرانسه قلب مسلمین جهان و ارادتمندان به انقلاب اسلامی را جریحه دار کرد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به پیاده روی وزیر امور خارجه کشور با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در ژنو اشاره کرد و افزود: کار دیپلماسی شیوه‏های مختلفی دارد گاهی باید سر میز نشست و مذاکره کرد و گاهی هم باید قدم زد ولی دیپلماسی سیاست خارجه ما مبتنی بر ارزش‏ها است.

 

حجت‏الاسلام سالک در پایان با تأکید بر این‏که ما نمی‏توانیم مانند دنیا به دیپلماسی خود عمل کنیم، اظهار داشت: دیپلماسی ما پشتوانه فرهنگ دینی دارد؛ به همین دلیل نباید با دشمنی که سر تا پا دروغ است و مکر و فریب در ذات آن است قدم بزنیم و با آن کنار بیاییم./922/ت302/ج

ارسال نظرات