۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۴۲۳۱۷
رحمانی فضلی:

دین مردم را نباید دولتی کرد/ وظیفه پاسداری از ارزش های دینی بر عهده خود مردم است

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور در نخستین همایش ملی میقات الرضا(ع) در سمنان گفت: دین مردم را نباید دولتی کرد، دولت وظیفه‌اش حمایت از اسلام است، دین مردم تا به امروز نیز به دلیل حمایت دولت‌ها ادامه نیافته، چرا که شاهد بودیم دولت‌هایی که قبل از پیروزی انقلاب بودند با اعتقادات دینی مردم مبارزه می‌کردند و این مردم بوده اند که همواره و در هر زمانی پاسدار و حافظ دین بوده‌اند.
رحماني فضلي وزير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در همایش ملی میقات الرضا(ع) که با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، استاندار و فرمانداران، طلاب و روحانیون و جمع کثیری از مسؤولان در سالن امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف مردم، نظام و دولت ما تقویت ارزش‌های دینی است؛ اگر دین خدا را یاری کنیم خداوند نیز همه راه‌های فلاح و رستگاری را برای یاری ما می‌گشاید.

 

وی با بیان اینکه بیشتر گرفتاری‌های انسان به دلیل فاصله گرفتن از دین است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در سخت‌ترین شرایط حاکم بر کشور و منطقه با اراده ای پولادین دین خدا را یاری کرد و خداوند نیز در مقابل، تمامی دل‌ها و قلب‌ها را متوجه ایشان و خوف و رعب را بر دشمنان مستولی کرد و آن انفجار سراسر نور و رحمت با عنوان انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.

 

وزیر کشور خاطر‌نشان کرد: هیچ عقل بشری با نگاه کارشناسانه وقوع انقلاب را در آن زمان تأیید نمی کرد؛ اما امام خمینی(ره) اراده کرد و با یاری ملت مسلمان این انفجار بزرگ رخ داد و اکنون موظفیم تداوم بخش آن مسیر نورانی و اراده پولادین حضرت امام(ره) باشیم.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه اکنون انقلاب اسلامی به مرحله‌ای رسیده است که دل‌های بسیاری را متوجه خود کرده است و ارزش‌های الهی و دینی در دنیا عرضه شده است و هر روز بیشتر از روز قبل دل‌ها به سمت این انقلاب گرایش می‌یابد، افزود: باید در اندیشه احیای ارزش‌ها و تقویت حوزه فرهنگ دینی باشیم؛ چرا که امروز شاهد این هستیم که دشمنان به ارزش‌ها از منظر رویارویی و برخورد توجه دارند، بنابراین باید توجه ما دوچندان افزایش یابد.

 

وی با اشاره به تخریب چهره دین مبین اسلام از سوی گروه های تکفیری، سلفی، وهابی، گفت: این گروه ها برای ارائه نسخه بدلی دین ایجاد شده‌اند تا نسخه اصلی و اصیل یعنی اسلام ناب به فراموشی سپرده شود و با عملکردهایشان در منطقه و جهان و تقویت اسلام هراسی به دنبال نشان دادن چهره‌ای خشن از دین ما هستند.

 

 

وزیر کشور با اشاره به اهانت اخیر نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبرگرامی اسلام(ص) هتاکان و حامیان آنها را بی‌منطق خواند و اضافه کرد: هراس دشمنان از نمایش مجازی و ناتوان ارزش‌های پوشالی لیبرالی برابر ارزش‌های متعالی اسلام ناب محمدی  است.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه امروز زمان رویارویی ارزش‌ها و تفکرات در دنیا است و همه رخدادهای امنیتی و اقتصادی در چارچوب این رویارویی معنا می شود و غربی‌ها می‌خواهند ارزش‌های لیبرالی‌شان که زاده تفکر بشر است زنده بماند، افزود: این ارزش‌های لیبرالی چون زاده تفکر بشریت است ناقص است و چنین تفکر و ارزشی با چنین ویژگی خروجی‌اش نیز ناقص خواهد بود.

 

وزیر کشور با تصریح بر اینکه آنها فریاد می زنند ما مروج عدالت و حقوق بشریم، اما آیا می‌توانند مثالی بیاورند از عدالت، آزادی و حقوق بشر گرامی داشته در مناطقی که وارد آن شده‌اند، تأکید کرد: اما اسلام ناب همواره ثابت کرده است که منادی وحدت، عدالت و آزادی است.

 

رحمانی فضلی خطاب به برگزار کنندگان نخستین همایش ملی میقات الرضا(ع) به میزبانی استان سمنان گفت: کار شما طریق وصل و ذکر و معنویت است و این میقات‌ها، میقات‌های پرواز به سوی ارزش‌های دینی است و وجود پربرکت حضرت امام رضا(ع) خود حلقه وصل و ذکر است.

 

وی با اشاره به این ابتکار سازمان اوقاف و امور خیریه در این طرح و توجه بیش از پیش به بقاع متبرکه و امامزادگان، اظهار داشت: باید این اقدامات مقدمه ای برای سیر الی الله باشد و در رأس همه این اعمال و برنامه‌ها باید اخلاص در عمل و خلوص در نیت باشد.

 

وزیر کشور با بیان اینکه همه کشور باید میقات باشد و طریقی برای ارادت و بندگی خدا، افزود: دولت و ملت در خدمت اسلام است و همه هزینه ها باید برای اعتلای دین باشد، چرا که اگر غیر از این انجام دهیم در حقیقت مصداق آیه شریفه «خسر الدنیا و الاخره» خواهیم بود.

 

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه باید برای رشد دینی مردم و جامعه تلاش کنیم، گفت: اربعین امسال و راهپیمایی عظیم شیعیان یک اتفاق بزرگ بود که مؤمنان را شاد و دشمنان را هوشیار کرد و بدانیم در این رویارویی جای انفعال، سکون، رکود و عقب نشینی نیست و باید وحدت و انسجام داشته باشیم تا ارزش‌ها احیا شوند.

 

فرهنگ رضوی باید بیش از پیش گسترش یابد

 وی با اشاره به اینکه باید در گسترش فرهنگ رضوی بیش از گذشته فعالیت کنیم، خاطرنشان کرد: روزانه شاهد ایجاد شبکه‌های فرقه‌های انحرافی برای ترویج اسلام مجازی، غیرواقعی و ساختگی دشمنان هستیم؛ بنابراین باید با تأسیس شبکه‌های مختلف دینی در راستای ترویج اصول و ارزش های اسلامی و فرهنگ ناب رضوی تلاش کنیم و متولی این امر باید آستان قدس رضوی و سازمان اوقاف باشد.

 

وزیر کشور با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ ارزش‌ها است و در این مسیر یکایک ملت نقش دارند و دولت نیز باید همراه و خادم و بسترساز باشد، اضافه کرد: البته دین مردم را نباید دولتی کند، دولت وظیفه‌اش حمایت از اسلام است، دین مردم تا به امروز نیز به دلیل حمایت دولت‌ها ادامه نیافته، چرا که شاهد بودیم دولت‌هایی که قبل از پیروزی انقلاب بودند با اعتقادات دینی مردم مبارزه می‌کردند و این مردم بوده اند که همواره و در هر زمانی پاسدار و حافظ دین بوده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه 25 میلیون زائر داخلی برای زیارت حرم امام رضا(ع) داریم و این مقدار قابلیت افزایش به 50 میلیون نفر تا پایان سال را دارد، گفت: بیش از 85 درصد از مردم با وسیله نقلیه شخصی و اتوبوس راهی مشهد مقدس می شوند که اگر امکانات فراهم شود و مردم با قطار به این سفر معنوی بروند، حضور چند برابری زائران را در حرم مطهر امام رضا(ع) شاهد خواهیم بود.

 

وزیر کشور با بیان اینکه باید 30 هزار مکان زیارتی ارزان قیمت برای زوار ساخته شود، تأکید کرد: بیش از 70 درصد از زائران بارگاه ثامن الحجج(ع) از جاده‌های استان سمنان رهسپار مشهد مقدس می شوند؛ بنابراین برای رفاه حال این زائران باید برنامه ریزی‌های وسیع‌تر و گام‌های بزرگتری برداشته شود./977/پ201/ج

 

 

اهانت به پیامبر اسلام نشانه ناتوانی ارزش‌های پوشالی غرب در برابر دین اسلام است

ارسال نظرات