۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۴۲۳۶۰
امام جمعه بابل:

ملت ایران هیچ گاه از حقوق هسته ای خود چشم پوشی نمی کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، محکم سازی ساختارهای سیاسی و اقتصادی داخلی را راه حل برون رفت از مشکلات کنونی عنوان کرد و گفت: مبادا اظهارات برخی مقامات دولتی این تصور را به دشمن بدهند که ملت ما حاضر است برای برخی دست آوردهای اقتصادی از عزت و عظمت و مصلحت خود چشم پوشی کند.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع طلاب این شهرستان با اشاره به مذاکرات  هسته ای ایران گفت: معلوم شده است که در حقیقت این گروه 1+7 است  زیرا علاوه بر پنج کشوری که به ظاهر در این مسأله قرار دارند دو کشور عربستان و رژیم صهیونیستی هم در کنار این کشورها به شدت این مذاکره و نتایج آن را پیگیری می کنند.

 

وی ادامه داد: بر اساس اظهارات صریح مقامات غربی وزیر خارجه ی آمریکا دائماً در مذاکرات با تلفن همراه خود به وضوح به طوری که آن را کتمان هم نمی کنند با طرف اسرائیلی و گاهی سعودی مذاکره می کنند.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل به نگرانی های ایجاد شده در خصوص مذاکرات و حواشی آن اشاره و خاطرنشان کرد: این امت با نگرانی و با دقت به این مسأله می نگرند و با دلهره نتایج آن را پی گیری می کنند زیرا جای نگرانی است که ملت ما با چه بها و قیمتی باید با مقامات غربی مذاکره کند.

 

وی با اشاره به برخی اظهارات مقامات دولت و کاهش شدید بهای نفت تصریح کرد: غرب و به خصوص آمریکا با بازی پیچیده ای در عرصه مذاکره و امور پشت پرده سعی دارد تا با طولانی کردن مذاکرات و فشارهای اقتصادی ما را از پای درآورد.

 

حجت الاسلام روحانی با توصیه به مسؤولان دولت افزود: شایسته است که این قدر مذاکرات به مسائل اقتصادی گره زده نشود زیرا تجربه تاریخی نشان داده است که آنها با با دیدن ضعف دقیقاً بر روی آن نقطه تمرکز بیشتری پیدا می کنند.

 

وی به موضوع  طرح تحریم های جدید کنگره آمریکا پرداخت و اذعان کرد: مبادا این گره زدن ها بهانه ای به دست دشمن بدهد که این چنین در مذاکرات به ما فشار آورند یا در لابلای مسائل سعی کنند بر این تحریم ها بیافزایند.

 

امام جمعه بابل، محکم سازی ساختارهای سیاسی و اقتصادی داخلی را راه حل برون رفت از مشکلات کنونی عنوان کرد و ادامه داد: مبادا اظهارات برخی مقامات دولتی این تصور را به دشمن بدهند که ملت ما حاضر است برای برخی دست آوردهای اقتصادی از عزت و عظمت و مصلحت خود چشم پوشی کند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه بابل، خط قرمز ملت ایران را به مذاکره کنندگان هسته ای کشور یادآور شد و گفت: مبادا کسی تصور کند ملت ما حاضر است برای برخی دست آوردهای اقتصادی از عزت و عظمت و مصلحت خود چشم پوشی کند.

 

حجت الاسلام روحانی با توصیه به مسؤولان دولت یازدهم خاطرنشان کرد: به جای تأکید بر رفع تحریم و یا بعضی مسائل اقتصادی بر مقاومت این ملت تأکید شود زیرا بزرگترین سرمایه ی این ملت مقاومت است.

 

وی ادامه داد: اگر در هر موضوعی حتی کوچک عقب نشینی کنیم آنها یک قدم جلوتر می آیند و با مطالبه موضوعی دیگر تحریم دیگری را پیش رو می کشند و آنچه که می تواند دوای درد زیاده طلبی و استکبار آنها باشد همین مقاومت است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات