۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۴۲۴۰۹
استاد حوزه علمیه قم:

رسالت جهانی امام زمان گسترش رحمانیت پیامبر اکرم است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی بابیان این‌که رسول خدا(ص) در زمان خود با جاهلیت مدرن مقابله کردند و رحمانیت خداوند را در جهان گسترش دادند، گفت: رسالت امام زمان (عج الله) گسترش رحمانیت پیامبر در عالم هستی از طریق مبارزه با جاهلیت مدرن است.
انتظار فرج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمهدی حائری زاده، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در برنامه عطر انتظار از شبکه قرآن و معارف سیما با بیان این‌که اسلام مظهر حمایت خداوند است، گفت: خداوند مطلق صفات نیکو است و رسول خدا(ص) جامع صفات خداوند است بنابراین ایشان هم مانند معبود خود رحمان و رحیم هستند و ادعای خشونت‌طلبی پیامبر اسلام(ص) بزرگ‌ترین تهمت و دروغ است.

 

وی افزود: همان‌طور که پیامبر(ص) با فعالیت‌های خود جاهلیت اولی را از بین بردند امام زمان(عج الله) هم با جاهلیت مدرن مقابله کرده و رحمت خداوند را در جهان گسترش می‌دهند.

 

کارشناس رسانه ملی تصریح کرد: مردم تصور می‌کنند جاهلیت به معنای بت‌پرستی است درحالی‌که جاهلیت در زمان ما همان نظام ربوی است که ثروت جهان بر اساس آن بناشده و شهوت قدرت، ثروت، شهرت، زندگی مادی، بی‌ادبی به بزرگ‌ترها، چاپلوسی، موقعیت اجتماعی، مقام و منزلت، از نمادهای جاهلیت مدرن هستند که به‌وفور در جهان امروز مشاهده ‌شده و در حال گسترش است.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حائری زاده با بیان این‌که زندگی غربی هدف انسان را به این دنیا محدود کرده و به دنبال خوشی‌های این دنیا است، گفت: اسلام زندگی این دنیا را وسیله‌ای برای رسیدن به هدف برتر یعنی رحمانیت و قرب خداوند قرار می‌دهد.

 

وی ادامه داد: اگر ما به دنبال تعجیل در فرج هستیم باید رحمانیت را در جامعه گسترش دهیم و گسترش رحمانیت به معنای لبخند زدن به دیگران نیست بلکه رحمانیت به این معنا است که ما باید در تمامی عرصه‌ها از جمله خانواده، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع مظهر رحمانیت باشیم تا به ‌این‌ ترتیب بتوانیم بسترهای رحمانیت را در جهان گسترش دهیم.

 

کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که اگر انسان با شناخت به امام زمان نزدیک شود هرگز از ایشان دور نمی‌شود، اظهار کرد: حتی در برخی از روایت‌ها آمده که در آخرالزمان بعضی از علما علیه امام زمان(عج الله) قیام می‌کنند زیرا آن‌ها به خاطر منافع مادی به امام زمان(عج الله) نزدیک شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حائری زاده افزود: انسان باید در زندگی به وجود امام زمان(عج الله) و رحمانیت خداوند اعتقاد داشته باشد که متأسفانه این موضوع در جامعه امروز ما کم‌رنگ است برای مثال اگر به جوانی بگویی تو شرایط ازدواج را داری پس بدون پول با توکل به رحمانیت خداوند و اعتقاد به حضور امام زمان(عج الله) ازدواج کن، این کار را انجام نمی‌دهد درحالی‌که اگر 200 میلیون به او پول بدهی این کار را می‌کند.

 

وی ادامه داد: این موضوع نشانه شرک خفی در زندگی امروز ما است و امام زمان(عج الله) با قیام جهانی خود بر مبنای عبودیت این آفت‌های جاهلیت مدرن را در زندگی مردم از بین می‌برند.

 

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: امروز دشمن از آنجایی‌که دیده نتوانسته به بهانه انرژی هسته‌ای ما را وادار به سازش کرده و در ما نفوذ کند با آشوب و به راه‌اندازی موج اسلام هراسی و شیعه هراسی می‌خواهد آرمان‌ها و ارزش‌های ما را نابود کند و در این راه تا زمانی که آرمان‌ها و ارزش‌های ما را نابود نکند دست‌بردار نیست.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حائری زاده یادآور شد: ایرانیان افتخار بسترسازی برای ظهور را دارند و ما هرگز بر سر آرمان‌ها و ارزش‌ها با دشمن سازش نکرده و از خون شهدا و راه امام خمینی(ره) غفلت نخواهیم کرد./837/پ202/ی

ارسال نظرات