۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۴۲۴۱۷
خطیب جمعه نجف آباد:

هدف اصلی دشمنان از توهین به مقدسات، نابود کردن کلمه توحید در ادیان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی در خطبه های نماز جمعه این هفته نجف آباد با اشاره به آغاز ماه بهمن و استقرار نظام دینی در کشور ایران گفت: انقلاب باعث حرکت و زلزله ای عظیم در تاریخ جهان که همانا برپایی کلمه توحید است، شد و همین امر سبب خشم دشمنان در قالب توهین به مقدسات اسلام شده است.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، با اشاره به آغاز ماه بهمن و تغییر مسیر تاریخ جهان افزود: قیام و انقلاب مردم ایران نه تنها در داخل مرزها بلکه خارج از مرزهای این کشور نیز سبب تحول در کشورهای جهان شد و همین تحولات است که مستکبران جهان و سرمایه داران عالم را دچار ترس و نگرانی کرده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: هدف اصلی دشمنان از میان بردن کلمه توحید در تمام ادیان است چنان که شاهد هستیم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، با برپاکردن جنگ در اروپا نهضت ضدمسیحیت را به راه انداختند و به دنبال ایجاد همین جنگ ها در کشورهای اسلامی بودند و این انقلاب همانند زلزله ای تمام نقشه های آنان را از بین برد.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به این سخن امام که ما این انقلاب را به جهان صادر می کنیم، گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب وحی الهی و فرهنگ ناب اهل بیت(ع) است  و این انقلاب همان چیزی است که دنیای امروز تشنه آن است و دشمنان برای مقابله با این نظام بدترین روش های خود را به کار گرفته اند.

 

وی در ادامه بیان داشت: دشمنان به این نتیجه رسیده اند که ریشه امت اسلامی، شخصیت بالای پیامبر اکرم(ص) است و عظمت مسلمان و اسلام به برکت وجود پیامبر رحمت است و ایجاد جریاناتی چون سلمان رشدی و توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم در قالب کاریکاتور، آخرین نفس های دشمن برای جلوگیری از حرکت پویای اسلام در جهان است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد، توجه بیشتر به اهداف انقلاب و بیان اتفاقات آن دوران را بسیار ضروری برشمرد و گفت: نسل جوان امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند مرور این جریانات است آن هم در دورانی که هجمه های فرهنگی غرب به خصوص در قالب شبهات دینی و اعتقادی، بنیان مذهبی آنان را هدف قرار داده است.

 

وی در ادامه افزود: شهادت مردانی چون سردار الله دادی، تهدیدات دشمنان علیه این نظام و کشورهای اسلامی، دیگر نخواهد توانست اتحاد و انسجامی که در بین ملت های اسلامی به وجود آمده است را از میان ببرد و این فرعون های عالم هستند که هر لحظه به سمت نابودی پیش می روند.

 

 حجت الاسلام حسناتی با اشاره به میلاد باسعادت امام حسن عسگری(ع) در 8 ربیع الثانی بیان داشت: آشنایی هر چه بیشتر با دستورات پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار از جمله دستوراتی که ائمه در کلام خود بسیار به آن سفارش کرده اند و از جمله اقدامات مهم امام عسگری در مدت 6 سال امامت خود، ایجاد وحدت میان فرقه های شیعه و جوامع غیرشیعی و حفظ عظمت شیعه در برابر دشمنان بود.

 

وی در ادامه با بیان حدیثی از ائمه اطهار درباره عوامل مؤثر در تربیت فرزند گفت: محبت و معرفت نسبت به وجود پیامبر اکرم(ص)، محبت نسبت به اهل بیت و شناخت سیره وکلام آن بزرگواران و تلاوت قرآن سه دستورالعملی است که مانند دژی محکم در برابر همه هجمه های دشمنان به خصوص در دوران کنونی باعث حفظ جوانان و نوجوانان از حملات فرهنگی دشمن است.

 

امام جمعه نجف آباد از دیگر مناسبت های هفته آینده را ولادت عبدالعظیم حسنی از شاگردان امام هادی بیان داشت و افزود: پیروی و اطاعت محض از امام زمان مهمترین عاملی است که باعث می شود شخصی چون عبدالعظیم حسنی به درجه و مقامی برسد که زیارت قبرش در حد زیارت سیدالشهداء(ع) به شمار می آید.

 

وی هم چنین با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته ای ایران نیز گفت: در شرایط کنونی مسؤولان باید هر چه بیشتر دقت عمل داشته باشند تا حرکت آنان دستاویزی برای سوء استفاده دشمنان نشود و مذاکرات با پختگی و در نظر گرفتن سخنان رهبر معظم انقلاب به پیش برود./1306/پ201/ب6

 

ارسال نظرات