۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۲۴۲۶۷۶
استاد حوزه علمیه قم:

نامه رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در تاریخ انقلاب و جهان ثبت شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر کسی می خواهد عظمت اسلام و شیعه را بفهمد و درک کند تاریخ اسلام را مطالعه کند تا متوجه شود اقتدار و عظمت امروز اسلام و شیعه به دلیل نظریه مترقی ولایت فقیه است.
حجت الاسلام محمد جواد سيفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد جواد سیفی مازندرانی استاد حوزه علمیه قم شنبه شب در مسجد سلمان شهرستان کاشان، با تأکید بر این که اسلام هیچگونه حد و مرزی را نمی شناسد تصریح کرد: مرزهای اسلام فکرو اندیشه های ما است که مرزبندی برایش وجود ندارد.

 

وی از نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی به عنوان یک نامه تاریخی در انقلاب اسلامی و تاریخ جهان نام برد و افزود: نامه معظم له به جوانان اروپا و آمریکای شمالی بیانگر این نکته مهم و حساس است که اسلام و جمهوری اسلامی تنها به فکر خود نیست بلکه به فکر همه جوانان دنیا است.

 

حجت الاسلام سیفی افزود: اسلام تنها دینی است که مرز نمی شناسد و قومیت و رنگ پوست و زبان همه در اسلام برابر هستند و نسبت به یکدیگر هیچ فضیلتی ندارند و آنچه فضلیت می آورد تبعیت و پیروی از خداوند و مبارزه با هوای نفس و نفس عماره است و این مضوع مهم ترین پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی در نامه خود به جوانان اروپا و آمریکای شمالی است.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآورشد: توهین به پیامبراکرم(ص) از سوی نشریه فرانسوی، کشوری که خود را مهد آزادی و قلم و زبان می داند، توهین به همه ادیان الهی است، از این رو پیام نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی این بود که ما آزادی و آزادی اندیشه را ابزار و بهانه ای برای ترویج کفر قرار نمی دهیم.

 

وی با اشاره به این که توصیه رهبر انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی این بود که اسلام را از منابع اسلام بشناسید یاد آورشد: متاسفانه برخی از جوانان ما به جای این که اسلام را از اهل اسلام بخواهند بشناسند، می خواهند از نا اهلان بشناسند.

 

حجت الاسلام سیفی کتاب های بزرگ و مهم نهج البلاغه و اصول کافی را دو منبع مهم اسلام شناسی برای جوانان دانست و جوانان را به مطالعه این دو کتاب مهم اسلام و تشیع دعوت کرد.

 

به گفته وی، نباید گذاشت هرگروه و حزبی آن گونه که دوست داشته باشند امیرمومنان(ع) و پیامبراکرم(ص) را به جوانان معرفی کنند چرا که ما دارای منابع مهمی اسلام شناسی هستیم و برای برطرف شدن شبهات چرا باید نسبت به این منابع که به زبان فارسی است بی توجه باشیم.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که دشمن به دنبال معرفی دین اسلام به عنوان دینی خشن است و افزود: کشورهای غربی و استکبارجهانی برای ضربه زدن به اسلام و جلوگیری از موج اسلام خواهی در جهان با تأسیس گروه تندرو و افراطی با نام القاعده در افغانستان و پاکستان و در ادامه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق با نام مسلمان و مسلمانان، اسلام دینی خشن معرفی کنند تا بتوانند اسلام ساختگی و جعلی خود را به جهان معرفی کنند.

 

به گفته وی، دشمنان اسلام در جبهه فرهنگی نیز با استفاده از رسانه های خود در فضای مجازی و سایت های اجتماعی و تولید فیلم های هالیوودی می خواهند چهره اسلام را مخدوش کنند.

 

حجت الاسلام سیفی در ادامه بر شناخت انقلاب اسلامی و ولایت از منابع خود اصلی آن تأکید کرد و گفت: افزون بر فعالیت دشمن در خارج از مرزهای کشور، در داخل کشور نیز عده ای قصد دارند اسلام و انقلاب اسلامی را به گونه ای دیگر به جوانان معرفی کنند تا جوانان را نسبت به انقلاب و ولایت بدبین کنند.

 

به گفته وی، امروز برخی از دستگاه ها تلاش می کنند تا عظمت انقلاب اسلامی را به چالش بکشانند و در این راه روحانیت و ولایت را در افکار جوانان بد جلوه دهند، در حالی که جوانان برای شناخت ولایت و انقلاب اسلامی باید عملکرد رهبر معظم انقلاب را مورد ارزیابی قراردهند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات