۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۴
کد خبر: ۲۴۲۶۹۲
جانشین فرماندهی سپاه قم تشریح کرد؛

ضروررت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی‌ طالب(ع) قم با بیان این‌که امر به معروف وظیفه فردی، جمعی و حکومتی هر مؤمنی است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر، در حقیقت، تشکر از نعمات الهی است که اگر این شکرانه در سطح جامعه انجام نشود، امکان دارد بسیاری از نعمت‌ها که در دست ما به امانت هستند، از رونق بیفتند.
سرهنگ پاسدار رضا حافظي جانشين فرماندهي سپاه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ پاسدار رضا حافظی جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی‌ طالب(ع) قم در نشست مسؤولین امر به معروف و نهی از منکر استان که شامگاه شنبه در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: امر به معروف وظیفه فردی، جمعی و حکومتی هر مؤمنی است.

 

وی در ادامه افزود: امر به معروف و نهی از منکر، در حقیقت، تشکر از نعمات الهی است که اگر این شکرانه در سطح جامعه انجام نشود، امکان دارد بسیاری از نعمت‌ها که در دست ما به امانت هستند، از رونق بیفتند.

 

جانشین فرماندهی سپاه قم اظهار داشت: مدتی است که درباره این دو فریضه تلاش‌های بسیاری انجام شده است و قوانین و ضوابطی به تصویب رسیده و گروه‌ها و دستگاه‌های بسیاری در حال انجام این فریضه مهم هستند؛ اما امروز ما به دنبال وحدت رویه‌ای هستیم که لازمه این گونه فعالیت‌ها است.

 

وی خاطرنشان کرد: اصل موضوع در شرایط فعلی فریضه امر به معروف و نهی از منکر، وحدت رویه است که اگر تلاش‌ها در یک جا جمع شود، بسیار موثر خواهد بود.

 

سرهنگ حافظی عنوان کرد: سپاه انجام این دو فریضه الهی را امری ضروری در نظام اسلامی می‌داند و معتقد است که در دفاع از اسلام و انقلاب، می‌تواند از وسایل دفاعی خودش استفاده کرده و با تمام توان اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کند.

 

وی با بیان این‌که سپاه قرارگاه فریضه امر به معروف است، گفت: این نهاد، گروه‌های خودش را در ادارات و دستگاه‌ها مختلف دسته بندی کرده و تا به امروز فعالیت‌های خوبی داشته و خواهند داشت.

 

جانشین فرماندهی سپاه قم اضافه کرد: از آن‌جایی که سپاه نمی‌خواهد این فعالیت‌ها را خود رأسا انجام دهد، به دنبال این است تا با گروه‌ها و دستگاه‌های بیرون از سپاه ارتباطی داشته و از آنان پشتیانی کند تا آن‌ها را نیز پشتیبان خود قرار دهد.

 

وی با تأکید بر این‌که طرح‌ها و اقدامات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر مورد استقبال سپاه است، تصریح کرد: این نهاد اعلام آمادگی می‌کند تا در قالب تفاهم‌نامه، هرگونه اقدامی برای این موضوع انجام دهد.

 

سرهنگ حافظی با بیان این‌که وارد شدن بسیج در زمینه خاصی، به معنای  وارد شدن مردم به آن زمینه است، ‌اظهار داشت: سپردن مسؤولیت امر به معروف جامعه به بسیجیان، هم می‌تواند برای خود بسیجیان امر به معروف باشد و هم آن‌ها را مؤظف به انجام این فریضه می‌کند./997/پ202/ج

ارسال نظرات