۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۲۴۳۲۷۴

اخبار کوتاه فرهنگی از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ وقف 32 واحد مسکونی برای زوج های جوان، وقف زمین پنج میلیاردی برای احداث مجموعه ورزشی در یک روستا و ویژه برنامه های دهه فجر صداوسیمای خراسان رضوی عناوین مهمترین خبرهای کوتاه فرهنگی استان است.
اخبار فرهنگي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، واقف خیر اندیش محمد ابراهیم ابریشمی به نیابت از والدین مرحومش شش دانگ عرصه و اعیان مجتمع مسکونی ابریشمی مشتمل بر 32 واحد ، واقع در منطقه الهیه مشهد را وقف کرد.

 

این وقف با نیت استفاده زوجهای جوان، ایتام، افراد بی سرپرست و سالمندان با اولویت مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) صورت گرفته است.

ارزش وقف مذکور 60 میلیارد ریال می باشد.

 

وقف زمین پنج میلیاردی برای احداث مجموعه ورزشی در یک روستا

واقف نیک اندیش علیرضا امانی به نیابت از پدر مرحومش اسفندیار امانی یک قطعه زمین به مساحت 2250 متر مربع و ارزش پانصد میلیون تومان را وقف نمود.

 

نیت واقف از این عمل نیکوکارانه احداث یک مجتمع موقوفه ای ورزشی به نام اسفندیار در روستای شترک واقع در دهستان کنویست بخش مرکزی مشهد می باشد.

 

وقف زمین 500 میلیون تومانی برای موسسه نگهداری از کم‌توانان ذهنی در کاشمر

حاج جواد یزدانی پدر سردار شهید سرافراز دفاع مقدس محمد یزدانی در اقدامی خداپسندانه یک قطعه زمین به ارزش 5 میلیارد ریال را به موسسه نگهداری از معلولان کم‌توان ذهنی اهدا کرد.

 

این پدر خیر که پیش از این فرزند خود را در راه پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل(ره) تقدیم کرده بود با این اقدام خود احداث شاخه توانبخشی شهید یزدانی را در این موسسه نگهداری از کم‌توانان ذهنی تأسیس کرد.

 

لازم به ذکر است سردار شهید محمد یزدانی سال 1365 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل شد.

 

جشن پیروزی انقلاب در صدا وسیمای خراسان رضوی

شبکه استانی صدای خراسان رضوی در دهه مبارک فجر اقدام به تولید برنامه هایی به این شرح نموده است.

 

نمایش رادیویی «روشنای خاموش» به نویسندگی هادی وضیعی و تهیه کنندگی عباس طاهری با موضوع داستانی از روزهای انقلاب و نمایش رادیویی آتش خشم به تهیه کنندگی و نویسندگی عباس طاهری با موضوع داستان ظلم و جور خان ها به رعیت و در نهایت قیام آن ها برعلیه اربابان و خان ها به مدت 30 دقیقه ساعت 22 روزهای 12 و 22 بهمن، مسابقه پیامکی با عنوان «فجر انقلاب» در رابطه با حوادث تاریخی انقلاب در شهر مشهد 10 برنامه 5 دقیقه ای پخش میان برنامه ای در دهه فجر، برنامه عصرانه فانوس به مدت 10 شب ساعت 18 تا 19 به روز شمار انقلاب می پردازد و از کارشناسان تاریخ و فعالان سیاسی و مذهبی برای   مرور رویدادهای انقلاب دعوت شده است.

 

تولید 10 مستند رادیویی به مدت 5 دقیقه میان برنامه در صبح و بعد از ظهر با رویکرد اطلاع رسانی اتفاقات دهه فجر در شهر مشهد. برنامه «موج بیداری» با هدف پوشش راهپیمایی روز 22 بهمن با 3 تیم گزارشی و ارتباط با شبکه های سراسری و استانی. در سایر برنامه های رادیو خراسان رضوی مانند این صبح تازه 7 تا 8 صبح، خانواده10تا 11، شهر ما30/8تا9، پیام آفتاب11 تا12، گفتگو13 تا 14، کرمانجی15 تا 16، دهکده19 تا 30/19، راهبران21تا22 و... هر کدام به تناسب موضوع برنامه به این مناسبت پرداخته می شود.

 

 سیمای خراسان رضوی نیز به مناسبت این ایام ویژه برنامه هایی را به این شرح تولید کرده است .

 

 ویژه برنامه کودک و نوجوان ویژه دهه مبارک فجر 9 برنامه30 دقیقه ای، برنامه جشن های انقلاب با حضور مردم 10 برنامه30دقیقه ای، ویژه برنامه جشن های انقلاب با حضور مردم و شهرستان ها، 10 برنامه30دقیقه ای، ویژه برنامه های گفتگو تحلیل زوایای مختلف انقلاب اسلامی و عملکرد نظام در طول سال های پس از انقلاب با حضور مسوولین و کارشناسان عالی استان خراسان، سخنرانی های مناسبتی هر روز، 10 برنامه30دقیقه ای (مربوط به سخنرانی های برگزار شده در طول این ایام و دهه مبارک فجر )، ویژه برنامه دستاورد 10 برنامه 15 دقیقه ای ( معرفی خدمات نظام در سال های پس از انقلاب در سطح استان خراسان رضوی )، تهیه میان برنامه روز شمار انقلاب در مشهد و استان خراسان رضوی (10 برنامه5دقیقه ای)، تهیه ویژه برنامه روز 22 بهمن و پخش زنده مراسم راهپیمایی استان و پیش بینی های لازم برای پوشش مناسب این مراسم، پخش مستندهای روزانه در طول دهه مبارک فجر با موضوعیت دهه مبارک فجر.

 

  معاونت اطلاعات و اخبار مرکز نیز در دهه فجر تولیداتی به این شرح دارد.

 

خراسان 57 خراسان 93 (کمی خاکستری)بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی با مقایسه وضعیت قبل از انقلاب با وضع کنونی با اشاره به برخی مشکلات موجود و وظیفه ای که مسئولان در مسیر تحقق همه آرمان های انقلاب دارند.

 

هدایتگران انقلاب اسلامی در مشهدگزارشی از روند حرکت های مردمی در مشهد قبل از انقلاب با تأکید بر نقش پر رنگ و هدایتگرانه روحانیت از جمله رهبر معظم انقلاب، آیت ا... طبسی و شهید هاشمی نژاد.

 

ارزش های انقلابگزارشی مصاحبه محور در قالب تریبون آزاد: چه ارزشهایی باعث حضور پر شور مردم و در نهایت پیروزی انقلاب شد. اشاره به قدرت ایمان، محبت اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع)، پیروی از روحانیت، همدلی و همبستگی.

 

توریسم درمانی (دستاوردهای انقلاب )نگاهی به مقوله توریسم درمانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی که با توسعه علم پزشکی رونق گرفته و خراسان رضوی با وجود سفر میلیونی زائران خارجی و بهره گیری از ظرفیت هایی مانند بیمارستان رضوی و متخصصان علم پزشکی در این زمینه پیشرو است.

 

نقش دانشگاه در انقلاب اسلامی اشاره ای به حضور پر شور جوانان دانشجو در انقلاب سال 57، روند حرکتی دانشگاه های خراسان رضوی در 35 سال گذشته و نقشی که امروز قشر دانشگاهی در توسعه همه جانبه دارد.

 

«هنر و انقلاب» گزارشی با رویکرد مقایسه ای از هنر به ویژه سینما و تئاتر قبل از انقلاب و وضع کنونی آن با تأکید بر تغییر رویکرد و حاکم شدن روح مذهب و دین بر هنر.

 

خراسان و انقلاب، گزارشی مستند از روند شکل گیری انقلاب در مشهد و شهرستانها،اشاره به وقایع 28 آذر، 9 دی، 10 دی و ...، 60ثانیه با انقلاب (10 گزارش 1 دقیقه ای)مروری بر روند انقلاب در مشهد و استان، گفتگوی ویژه خبری انقلاب اسلامی، اهداف و دستاوردها و مصاحبه های مردمی از خاطرات انقلاب.

 

 تولیدات رادیوهای برون مرزی مرکز خراسان رضوی به مناسبت دهه فجر

رادیو دری

 ویژه برنامه 22 بهمن با عنوان فصل شکفتن به مدت 110 دقیقه به تهیه کنندگی امیر حسین روحانی و نویسندگی محمد رضا خیر آبادی ، گویندگی زینب بیات و قاسم موحد با موضوع پرداختن به دستاورد های انقلاب اسلامی.

 برنامه گزارش ویژه به مدت 10 روز به تهیه کنندگی و نویسندگی محمد رضا خیر آبادی به مدت 10 دقیقه با موضوع نگاه به انقلاب ، ضروت ها و ریشه ها و بازتاب های جهانی .

 

 برنامه سی وششمین فجر به تهیه کنندگی و گویندگی سید محمد باقر حسینی با موضوع بررسی دوران انقلاب اسلامی   .

 

 برنامه قند پارسی با موضوع شعر انقلاب،  برنامه نمایشی شاپرک با موضوع انقلاب،  برنامه ترنم باران با موضوعات دوران انقلاب.

 

 رادیو تاجیکی

 ویژه برنامه 22 بهمن به تهیه کنندگی محمد رضا غوث با موضوع بررسی ریشه های پیروزی انقلاب اسلامی.

 

 رادیو ازبکی

 

 برنامه طلیعه فجر با موضوع ورود امام خمینی(ره ) به ایران و پیروزی انقلاب اسلامی به تهیه کنندگی امید صفایی نیا

 

 تولیدات واحد شعر و موسیقی 

 

قطعه موسیقی وطن مندر ساختار تلفیقی با موضوع ایران و قطعه موسیقی   مدیون با موضوع ایران در ساختار پاپ./930/پ203/ب5

ارسال نظرات