۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۴۳۳۶۶
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی:

نگرش تخصصی به ترویج مبانی دینی ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی گفت: نیاز به کار کارشناسی و تخصصی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر احساس می شود.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسکر کریمیان، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی امروز در جمع مسؤولان این ستاد در استان، اظهار داشت: حجم زیاد مأموریت های حوزه امر به معروف و نهی از منکر و نبود عناصر اجرایی کافی از عوامل عمده سد راه ترویج این فریضه الهی است.

 


وی با بیان این‌که باید از ظرفیت و توانمندی استان برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جا معه بهره ببریم، تصریح کرد: باید ظرفیت های موجود جامعه برای ترویج این فریضه الهی شناسایی شود و برای رسیدن به خروجی برنامه ریزی و سازماندهی کنیم.

 


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: اقداماتی که در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرایی می شود، باید نخست آسیب شناسی شود و بر مبنای ظرفیت ها این اقدامات را باید سازماندهی و در نهایت اجرایی کنیم و باید بر اساس مقتضیات زمانی ومکانی این  راهکارها را عملی کنیم.

 


فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی ادامه داد: نیاز به کار کارشناسی و تخصصی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر احساس می شود، از این رو باید از ظرفیت های کارشناسی و  دیدگاه خبرگان در این حوزه بهره ببریم، همچنین در این راستا باید بین مردم و مسؤولان اجرایی فریضه امر به معروف و نهی از منکر تعاملی سازنده ایجاد شود.

 


وی با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت مدارس برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر افزود: متأسفانه امروزه اکثر مدیران دچار آفت روزمرگی و کارزدگی شده اند، بنابراین مدیران باید بیشتر از هر چیز خود را با بدنه سازمان وفق دهند و در تمامی دستگاه های اجرایی این نخست باید از سوی مدیرن رعایت شود.

 


سردار کریمیان افزود: فریضه امر به معروف ونهی از منکر کاربردی ترین سلاح در مقابله با جنگ نرم دشمن است، دشمن با استفاده از ابزار و سلاح فضای مجازی و عملیات روانی موفقیت هایی در جنگ نرم کسب کرده است و نباید این واقعیت را کتمان کنیم.

 


وی با تاکید بر این‌که نباید در عمل به این فریضه الهی، جزیره ای عمل کنیم، اظهار داشت: باید همان جبهه فرهنگی مدنظر رهبر معظم انقلاب را تشکیل دهیم و برای مقابله  با جنگ نرم دشمن با تشکیل جبهه فرهنگی و مجهز شدن به سلاح انسجام و وحدت  علیه جنگنرم دشمن مبارزه کنیم.

 


جعفر پاشایی، معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان نیز عدم برنامه ریزی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر را مساوی با شکست دانست و اظهار داشت: روش‌هایی که برای ترویج این فریضه الهی استفاده می کنیم، نباید باعث شود تا چهره رحمانی اسلام به خطر بیفتد.

 


وی با تأکید بر اینکه برای مقابله با جنگ نرم دشمن تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضروری است، افزود: اگر از نظر جامعه شناسانه نیز به این موضوع بنگریم امر به معروف و نهی از منکر ابزاری برای عمل به مسؤولیت می باشد چرا که این امر رسالتی همگانی است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات