۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۴۳۶۲۹
فرماندار دامغان:

انقلاب هدیه بزرگ امام خمینی به ملت ایران بود/ حفظ کشور و انقلاب در گرو وحدت و تبعیت محض از ولی فقیه است

خبرگزاری رسا ـ فرماندار دامغان گفت: انقلاب اسلامی هدیه بزرگ امام خمینی(ره) به ملت آگاه ایران بود و امروز رمز حفظ انقلاب، نظام اسلامی و کشور در مقابل هجمه‌ها و دسیسه‌های دشمن، وحدت و تبعیت محض از ولی فقیه است.
فرماندار دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، علی اصغر مجد، فرماندار دامغان شهرستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ها و مطبوعات به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر، با بیان اینکه انقلاب اسلامی شر حکومت‌های فاسد و وابسته را از سر ملت ایران کم کرد، اظهار داشت: باید هرسال بیش از پیش عید پیروزی نهضت اسلامی مردم کشورمان و یاد و راه شهدای گرانقدر را بزرگ داشته و گرامی‌بداریم.  

 

وی با محکوم کردن اهانت بی‌شرمانه نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر گرامی اسلام و حمایت حکام معاند غربی از این حرکت قبیح، از حضور مردم دامغان و دیگر شهر‌های کشور در راهپیمایی و تجمع‌های محکومیت این اقدام ضد انسانی و اسلامی قدردانی کرد و افزود: اهانت آنها ناشی و نشانگر عمق دشمنی‌شان با اسلام ناب و مسلمانان است.

 

مجد توهین گمراهان غربی به نبی مکرم اسلام را نشانه ضعف و زبونی آنان دانست و تصریح کرد: این بار نخست نیست که استکبار ‌جهانی به دست یکی از ایادی خود به مقدسات اسلامی اهانت می‌کند، آنها هر‌گاه در مقابل قدرت منطق و اتحاد مسلمانان پاسخی ندارند، دست به چنین اعمال ضد بشری می‌زنند و می‌خواهند از این طریق وحدت و عزت امت اسلامی را خدشه دار کنند.

 

فرماندار دامغان اقدام رهبر معظم انقلاب به نوشتن نامه‌ای سراسر جهان‌بینی و خردورزی برای جوانان اروپا و آمریکای شمالی را اقدامی حکیمانه، پاسخی کوبنده به این حرکت وقیحانه و خنثی کننده دسیسه‌های اسلام هراسی نظام سلطه برشمرد و گفت: باید از ایام دهه فجر جهت تبیین سیاست‌ها و اندیشه‌های الهی رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های امام راحل(ره) برای نسل جوان بیش از پیش استفاده کنیم.

 

74 پروژه عمرانی خدماتی شهرستان دامغان در دهه فجر افتتاح می‌شود

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان در ادامه این جلسه  با یادآوری تشکیل 18 کمیته در ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در این شهرستان، از افتتاح 74 پروژه عمرانی و خدماتی شهرستان دامغان، با صرف اعتباری بالغ بر 435 میلیارد و 416 میلیون ریال همزمان با دهه بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

 

مجد با اشاره به اینکه آماده شدن 74 پروژه مذکور برای بهره‌برداری نتیجه زحمات همه دستگاه‌های اجرایی و تلاشگران بخش خصوصی و حمایت مدیران و مسؤولان استانی و شهرستانی است است، اظهار داشت: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف آبرسانی، راه، بهداشت و درمان، صنعت برق، کشاورزی و اشتغالزایی همزمان با ایام سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

فرماندار دامغان افزود: یکی از مهمترین پروژه‌هایی که در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد، ایجاد شبکه آبیاری بتونی و خط انتقال آب سد شهید شاهچراغی به طول 26 کیلومتر و هزینه‌ای بالغ بر 96 میلیارد و 519 میلیون ریال است که با تلاش‌های سازمان آب منطقه‌ای استان و اداره امور آب شهرستان دامغان افتتاح می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این پروژه مهم آبرسانی زمینه آبیاری بهتر یک هزار هکتار از مزارع و باغات روستاهای پایین دست سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان و توسعه پایدار کشاورزی در این مناطق فراهم و میزان هدر رفت منابع آب در هنگام انتقال تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند.

 

مجد با بیان اینکه در بخش راه و ترابری شهرستان دامغان دو پروژه مهم با صرف اعتبار 40 میلیارد و 108 میلیون ریال در ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود، تصریح کرد: احداث پل تقاطع غیر همسطح امیریه که تاکنون رقمی معادل 37 میلیارد و 608 ریال برای آن هزینه شده است مهم‌ترین پروژه شهرستان دامغان در این بخش است.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان از افتتاح و به بهره‌برداری رسیدن 19 پروژه در حوزه توزیع برق این شهرستان در ایام دهه فجر با هزینه 7 میلیارد و 531 میلیون ریالی خبر داد و گفت: در بخش کشاورزی، آبخیزداری و تولید محصولات دامی نیز چهار طرح با صرف اعتبار چهار میلیارد و 417 میلیون ریال در این ایام به بهره برداری می‌رسد.

 

فرماندار دامغان پروژه‌های ساخت خانه بهداشت روستای رشم که در زلزله سال‌های گذشته تخریب شده بود، مرکز بهداشتی روستای دروار با مشارکت 70 درصدی بخش خصوصی و بهسازی و تعمیرات کلینیک تخصصی رضایی با مجموع اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 786 میلیون ریال را مهمترین پروژه‌های آماده افتتاح حوزه بهداشت و درمان شهرستان دامغان در ایام پیروزی انقلاب برشمرد.

 

وی با اشاره به طرح‌های آماده افتتاح شهرداری‌ شهر‌های کلاته، دیباج و امیریه دامغان تصریح کرد: شهرداری دامغان نیز شش پروژه شامل احداث گل‌خانه، المان میادین، بایگانی الکترونیک و ساخت، آسفالت معابر و پارک و جایگاه cng بلوار بسیج را با صرف بودجه 38 میلیارد و 600 میلیون ریالی برای افتتاح در دهه مبارکه فجر آماده بهره‌برداری کرده است.

 

مجد با بیان اینکه طرح گازرسانی به روستاهای دشتبو و دهخدا با سرمایه گذاری ده میلیارد ریال در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد و مردم این روستاها از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، افزود: ساختمان مرکز علم و فناوری شهرستان دامغان نیز که با اعتبار ده میلیارد و 764 میلیون ریالی احداث شده است در ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان همچنین از افتتاح رسمی کارخانه تولید انواع باطری شرکت فراز پنداران آریا موج با سرمایه گذاری 23 میلیارد ریال و فراهم سازی زمینه اشتغال 35 نفر و شرکت آجر ماشینی طلوع فجر با سرمایه گذاری 74 میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای 38 نفر در ایام پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

 

فرماندار دامغان گفت: طرح بزرگ فولاد کویر نیز با سرعت خوبی در حال تکمیل است و تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شرکت متین خودرو نیز فعالیت مستمری را دنبال می‌کند که با افتتاح این دو پروژه بزرگ در آینده نزدیک به میزان زیادی مشکل بیکاری در شهرستان دامغان کاهش پیدا می کند.

 

گفتنی است، علی اصغر مجد در این نشست از پیگیری‌های مجدانه اصحاب رسانه این شهرستان و ارتباط مفید و تنگاتنگ آنان با دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهرستان دامغان قدردانی کرد و افزود: نقش تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی در توسعه و رشد این شهرستان بر هیچ‌کس پوشیده نیست و بی‌تردید تداوم این روند و پویایی بیش از پیش آن خواسته مسؤولان از شما اصحاب زحمتکش رسانه‌ها و مطبوعات است./977/پ201/ب6

ارسال نظرات