۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۴۳۷۲۶

برنامه های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان مرکزی تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته فرهنگی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان این‌که نمایشگاه فیلم کودکان و نوجوانان در رزوهای 16 و 17 بهمن ماه دائر می‌شود، گفت: جشنواره تئاتر شهرستانی و اهدای کتاب به مدارس و مردم نیزاز12 تا 22 بهمن در آشتیان برگزار می شود.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مرکزي

حسین شاکری، مسؤول کمیته فرهنگی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، در رابطه با تشریح برنامه های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: از 12 تا 22 بهمن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نمایشگاه های عفاف و حجاب و عکس انقلاب را دایر می کند.


شاکری با اشاره به برگزاری جشن ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در روز16 بهمن خاطر نشان کرد: تجلیل از هنرمندان، استفاده از مطالب انقلاب در سربرگ نامه‌های اداری، برپایی نمایشگاه نقاشی آموزشگاه‌های آزاد هنری و خوشنویسی با موضوع انقلاب اسلامی رااز برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد آشتیان در دهه فجر عنوان کرد.


مسؤول کمیته فرهنگی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان این که  نمایشگاه فیلم کودکان و نوجوانان در رزوهای 16 و 17 بهمن ماه دایر می شود، اظهار کرد: جشنواره تئاتر شهرستانی و اهدای کتاب به مدارس و مردم نیزاز12  تا 22 بهمن در آشتیان برگزار می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزاری جشن بزرگ دهه فجر با حضور همکاران و اصحاب فرهنگ و هنر در محل مجتمع ستارگان، نمایشگاه و دهه مبارک فجر، جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، برنامه‌های نمایشی و تئاتر، محفل شبی با قرآن، اکران فیلم‌های جشنواره مردمی عمار، نشست شعر انقلاب، ایستگاه نقاشی کودکان و نوجوانان، همایش بزرگ هنرمندان، اجرای تئاتر، مسابقه بزرگ داستان نویسی با همکاری انجمن ادبی، ساخت فیلم مستند انقلاب و مسابقه خاطره‌نویسی از دوران شکوهمند انقلاب اسلامی از برنامه های  اداره فرهنگ و ارشاد آشتیان در دهه فجر است.


شاکری افزود: اجرای کنسرت موسیقی، جشن انقلاب روستای قالهر، همایش سردار شهید سیدنظام جلالی، محفل انس با قرآن کریم، مسابقات وبلاگ نویسی، شب شعر انقلاب نراق، نمایشگاه عکس و پوستر انقلاب، مسابقات نقاشی، روزنامه‌ دیواری با موضوع شهادت، همایش قرآنی تفسیر سوره فجر و دیدار با خانواده معظم شهدا از برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان است.


وی از برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه به برگزاری همایش خوشنویسی کاتبان فجر، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، چاپ و توزیع پوستر به مناسبت ایام مذکور، برگزاری کارگاه ادبی انقلاب، برپایی ایستگاه نقاشی، برگزاری نشست فرهنگی، بصیرتی اشاره کردوگفت: نمایشگاه خوشنویسی و کتاب و روزشمار انقلاب، اجرای نمایش طنز اجتماعی، نشست ادبی انقلاب، همایش تجسمی فجر، مسابقه عکس فجر، مسابقه کتابخوانی فجرآفرینان از برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه است.


مسؤول کمیته فرهنگی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه کتاب، طراحی و نقاشی و عکس و پوستر در شهر شهباز و شازند، از جمله برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شازند است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: از جمله برنامه های فرهنگسرای آیینه  نمایش طنز کپسول به کارگردانی حشمت‌اله زارعی، جنگ شادانه، نمایشگاه عکس عادل عزیزی و گروهی، جشنواره تجسمی بسیج هنرمندان می باشد.


شاکری اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محلات نیز در ایام الله دهه فجر نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در مسجد جامع شهر نیم‌ور، همایش شعر استانی آیینه خورشید، اجرای کارگاه زنده هنرهای تجسمی،  نمایشگاه آثار هنری، نشست‌های انجمن‌های فرهنگی و هنری تحت پوشش، برگزاری جشن انقلاب در روستای ور علیا را برگزار می کند.


مسؤول کمیته فرهنگی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش استان نیز که از اعضای کمیته فرهنگی ستاد دهه فجر است برنامه های اجرای سرود 1357 نفری روز 12 بهمن ساعت 9:33 صبح، انعکاس مناسب و اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس و ادارات در صدا و سیما و رسانه‌های گروهی، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم به منظور مشارکت فعال فرهنگیان، معلمان و دانش‌آموزان در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم جشن انقلاب و آیین‌های بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه آموزش و پرورش از طریق بروشور، نشست‌های مطبوعاتی، خبری، سایت مناطق، ویژه‌نامه، درج جملاتی از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با موضوع دهه فجر در سربرگ نامه‌های اداری و برنامه‌ریزی جهت افتتاح پروژه‌ها، طرح‌های مختلف آموزشی و پرورشی در ایام‌الله دهه فجر را در این ایام برگزار می کند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی  خاطر نشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان حضور نمادین در فرودگاه امام خمینی رحمه الله اراک، همراهی و همکاری در نواختن زنگ انقلاب در بیت امام رحمه الله، طراحی کیک انقلاب، پرواز کبوترها و بادکنک‌ها، کتابت دیوان حضرت امام خمینی، نقالی و نقل خاطره از رویدادهای دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی در مدارس استان، برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع انقلاب و شهدا در موزه مفاخر و مشاهیر اراک، برگزاری تور یکروزه به مقصد بیت بنیانگذار انقلاب حضرت امام(ره) با همکاری دفاتر خدمات مسافربری را در دهه فجر برگزار می کند.


مسؤول کمیته فرهنگی ستاددهه فجر انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: همچنین برگزاری شب شعر انقلاب در موزه جهارفصل اراک، برگزاری جشنواره کودک و انقلاب در موزه مفاخر از دیگر برنامه های میراث فرهنگی است.


شاکری اظهار داشت: مسابقه ادبی، برگزاری نمایشگاه، دعوت از مدارس و مهدکودک‌ها، اجرای نمایش عروسکی، جشنواره غذا، قصه گویی، گلباران مزار شهدا، ثبت‌نام رایگان اعضای تحت پوشش کمیته امداد، نمایش فیلم شیار 143، معرفی کتاب‌های کودکان با موضوع انقلاب، دعوت از شخصیت‌های انقلابی و حضور در بیت امام(ره) را از برنامه های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان عنوان کرد.


مسؤول کمیته فرهنگی دهه فجر استان گفت: فضاسازی محیطی، پخش سرودهای انقلابی در اماکن ورزشی، برپایی غرفه در همایش صبح و نشاط، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، تجلیل از ایثارگران اداره کل و شهرستان‌های تابعه از برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه افزود: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ایام الله دهه فجر برنامه های خوب و اثرگذاری در مساجد و کانون ها برگزار می کند که از آن جمله می توان به محافل انس با قرآن در سطح روستاهای استان، مسابقات بزرگ روزنامه‌ دیواری با موضوع دهه فجر، برگزاری مسابقات بزرگ جام فوتبال دیجیتال (جام فجر) مخصوص مساجد، برگزاری مسابقات پیامکی کتاب‌خوانی از مکتوبات انقلاب، پخش نوای الله اکبر از مساجد در شب 22 بهمن، بازدید اعضاء منتخب کانون‌ها از موزه عبرت، افتتاح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مجوز رسمی کتابخانه‌های مساجد و تجهیز کتابخانه‌های مساجد اشاره کرد. /842/ت301/ب6

ارسال نظرات