۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۰
کد خبر: ۲۴۳۸۳۵
مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه:

علمای اسلام نقش مهمی در مبارزه با داعش دارند/ اقدام حزب الله به منزله پاسخ نهایی نیست

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: در مبارزه با داعش، نخستین وظیفه بر عهده علمای اسلام و به ویژه علمای اهل تسنن است که داعش را فتنه ای در دامان اسلام می دانند.
ايرج مسجدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ایرج مسجدی، مشاور عالی فرمانده نیرو قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته و در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قنیطره، تحت عنوان «جهاد ادامه دارد»، که در محل تالار ابن سینا برگزار شد، گفت: کم تر مجلسی در مقایسه با مجلس گرامیداشت یاد شهدا ارزشمند است چرا که شهدا میزبان این مجالس هستند و از این رو باید قدرشناسی و وظیفه شناسی صورت گیرد.

 

وی در ادامه به معرفی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: نیروی قدس وظیفه پشتیبانی از سازمان های آزادی بخش و انقلابی و دولت های معارض با دشمنان اسلام را دارد و همان وظیفه ای که سپاه در داخل کشور برای ایجاد توان بازدارندگی و سازماندهی دارد، نیروی قدس در فضای برون مرزی انجام می دهد و تشکیل شدن این نیرو یکی از تصمیمات مدبرانه رهبری عزیز و فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای است.

 

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: با ورود سردار سلیمانی به فرماندهی این نیرو قدرت خوبی یافت و بنای کار بر این نبود که در یک خط آشکار تبلیغاتی مطرح بشود و مسبب این تبلیغات هم خود مجاهدین انقلابی خارج از کشور ها هستند که در عراق و لبنان و... شاهد تأثیرگذاری این نیرو هستند.

 

مسجدی با اشاره به این که شهید جهاد مغنیه دقیقا راه حزب الله، سید حسن نصرالله و شهدا را در پیش گرفت، خاطرنشان کرد: در کشور هایی که با آن ها سروکار داریم به ویژه در لبنان، نسل جدید و جوان امثال شهید جهاد مغنیه، انقلابی تر و با انگیزه تر و ولایتمدار تر از نسل های گذشته خود وارد میدان شده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به روند مبارزه با تروریست های تکفیری، اظهار کرد: در این جبهه درگیری میان حق و باطل که یک طرف آن رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی اند و امروز داعش نیز به آن ها اضافه شده است قرار دارند و در طرف دیگر جبهه اسلام قرار گرفته، روندی را که شاهد هستیم این است که روز به روز جبهه باطل به سمت تحلیل و تضعیف می رود اما جبهه اسلام روز به روز در حال تقویت است.

 

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تا پیش از شکل گیری حزب الله لبنان در تمامی عملیات ها و جنگ ها پیروز شده بود و بخش های عظیمی از کشور ها در این جنگ ها به دست رژیم صهیونیستی افتاده بود اما پس از تشکیل حزب الله در هیچ کدام از جنگ ها پیروز نشده و با تلفات و بالا بردن دست تسلیم، به آمریکا و اروپا و سازمان ملل برای پایان جنگ متوسل شده است.

 

 

نخستین وظیفه در مبارزه با داعش بر عهده علمای اسلام است

 

مسجدی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح چگونگی رویارویی با تروریست های تکفیری و داعش پرداخت و افزود: داعش قبل از این که یک مجموعه نظامی باشد، یک جریان اعتقادی است که یک بازوی نظامی دارد و از این رو جنگ با آن بسیار سخت است و دلیل جذب نیرو از دیگر کشور ها برای داعش نیز همین است.

 

وی در تبیین اهدافی که داعش برای خود ترسیم و اعلام کرده است، گفت: سقوط بغداد و رسیدن به مرزهای جمهوری اسلامی، از بین بردن همه مظاهر مذهبی و انهدام آن ها و استقرار خلافت و دولت اسلامی و امتداد آن تا ایران سه هدف اصلی داعش اعلام شد که در ابتدای امر با تصرف استان های غربی عراق تا حدودی موفقیت داشتند و تا فرودگاه بغداد نیز پیشروی کردند اما فتوای حضرت آیت الله سیستانی و ورود نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عراق، جلوی پیشروی آن ها را گرفت.

 

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این که باید ابتدا داعش را خلع سلاح فکری و اعتقادی کرد و افزود: در مبارزه با داعش، نخستین وظیفه بر عهده علمای اسلام و به ویژه علمای اهل تسنن است که داعش را فتنه ای در دامان اسلام می دانند؛ چرا که آن ها برای فتوای علمای شیعه بهانه دارند اما برای فتوای علمای اهل تسنن بهانه ای ندارند.

 

مسجدی در پایان با اشاره به پاسخ حزب الله لبنان به عملیات رژیم صهیونیستی، حزب الله را یک سازمان عاقل سیاسی و نظامی دانست و تأکید کرد: استراتژی حزب الله، استراتژی تدافعی و بازدارنده است و نمی خواهد عملیات تهاجمی علیه رژیم صهیونیستی انجام دهد اما در جایی که اسرائیل تعرض کند حتما پاسخ مناسبی می دهد و این اقدام نیز به عنوان پاسخ نهایی حزب الله نیست./820/پ202/ب4

ارسال نظرات