۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۴۳۹۵۵

دومین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی آذربایجان غربی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی آذربایجان غربی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسؤولان نهادهای فرهنگی آذربایجان غربی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي،نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، دومین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی آذربایجان غربی ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه و جمعی از مسؤولان نهادهای فرهنگی آذربایجان غربی و با مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد استان در سالن جلسات دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این جلسه ضمن تسلیت سالروز رحلت اخت‌الرضا(ع) و تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: خداوند کریم در آیه 30 سوره فرقان می‌فرماید؛ «وَ قالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً» یعنی رسول الله(ص) در روز قیامت به خاطر مهجور ماندن قرآن از امت خود ناراضی است و به خداوند شکوه می‌کند.

 

وی مهجوریت قرآن را از دو جنبه دانست و گفت: قرآن هم به لحاظ فردی مهجور مانده است و هم اجتماعی، چرا که برخی از مسلمانان هستند که هیچ کاری با قرآن ندارند و گویا این کتاب آسمانی آن‌ها نیست و عده‌ای نیز هستند که در زندگی شخصی قرآن را تلاوت و به آن عمل می‌کنند اما در محل کار و بیرون از خانواده قرآن را کنار می‌گذارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به گسترش اجرای کنسرت‌ها در سطح ارومیه، ادامه داد: استقبال از این برنامه‌ها در حد بالایی صورت می‌گیرد و این در حالی است که برنامه‌های قرآنی و به ویژه جلسات تلاوت قرآن در شهر ما به صورت منظم و ماهیانه ایجاد نشده است.

 

امام جمعه ارومیه خطاب به مسؤولان فرهنگی آذربایجان غربی، اظهار داشت: تلاش شود جلسات ماهیانه تلاوت قرآن و محافل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان برجسته بین‌المللی در این استان نهادینه شود و مردم از اجرای چنین محافلی مطلع شوند.

 

وی از همه مدیران و مسؤولان آذربایجان غربی درخواست کرد تا برای نهادینه کردن عمل به قرآن در سطح جامعه و به ویژه ادارات و مؤسسات دولتی و غیر دولتی، همه تلاش خود را به کار گیرند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات