۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۴۴۲۱۸
امام جمعه شیروان:

تحریم های دشمنان نتیجه عکس داشته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شیروان با بیان این که دشمنان با وضع تحریم های مختلف سعی در جدا کردن ملت از نظام اسلامی دارند، گفت: بصیرت و مقاومت مردم سبب شده تا تحریم های دشمنان تاکنون نتیجه عکس داشته باشد.
حجت الاسلام كوثري - امام جمعه شيروان - مراسم 12 بهمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان در استان خراسان شمالی امروز در دیدار مدیران و مسؤولان شهرستان به مناسبت دوازدهم بهمن، سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره)، بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی به کشور، گفت: دشمنان نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با استفاده از حربه ها و اعمال توطئه های مختلف سعی می کنند مانع از پیشرفت و حرکت رو به جلوی نظام اسلامی شوند.

 

وی با بیان این که دشمنان در این سال ها انواع حربه های تهاجم نظامی، ترور، تهدید، تحریم و غیره را در دستور کار خود قرار داده اند اما در تمامی این موارد از ملت ایران شکست سختی خورده اند، افزود: در سال های اخیر دشمنان پس از شکست در عرصه های تهاجمی مختلف، اقدام به تهاجم مالی و اعمال تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران کردند تا به خیال خام خود مردم را از نظام و انقلاب جدا کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان با اشاره به این که در حال حاضر نیز دشمنان جمهوری اسلامی با وضع تحریم های مختلف و جدید سعی می کنند مردم را از نظام جدا کنند، خاطرنشان کرد: بصیرت و مقاومت مردم سبب شده تا تحریم های دشمنان تاکنون نتیجه معکوس داشته باشد.

به گفته وی دشمنان می خواهند با استفاده از این حربه ها به مردم ایران این گونه پیام بدهند که نظام جمهوری اسلامی برای شما کاری به جز ایجاد مشکلات و گرفتاری نکرده تا به این طریق مردم از انقلاب و نظام خسته شده و از آن دفاع نکنند.

 

حجت الاسلام کوثری اضافه کرد: دشمنان با مطرح کردن مسائل مادی و اقتصادی سعی در انحراف اهداف و آرمان های مردم ایران دارد در حالی که ملت ما برای رفاه و آسایش مادی انقلاب نکردند بلکه قیام آنها برای اجرای احکام اسلامی و رهایی از ظلم و جور حکومت خودکامه پهلوی بود.

 

وی با اشاره به این که رژیم منحوس پهلوی قانون را زیر پا گذاشته بود و به مردم احترام نمی گذاشت، افزود: رژیم پهلوی تلاش می کرد جوانان این کشور را به فساد کشانده و مملکت یکپارچه زیر سلطه آمریکا قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام کوثری خاطرنشان کرد: اما امام خمینی(ره) با رهبری قیام مردم به دنیا نشان داد که دین مبین اسلام مایه قوت، سلامت، قیام و بیداری امت ها بوده و فطرت خداجوی مردم آن را از جان و دل می پذیرد.

 

به گفته وی اسلامی که از سوی امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی عرضه شد اسلام ناب محمدی بود و امروز نیز می بینیم که موج گرایش به این دین مبین روز به روز بزرگ تر و بیشتر می شود.

 

حجت الاسلام کوثری با اشاره به این که دشمنان قصد دارند این موج بیداری اسلامی و اسلام خوانی را متوقف و یا حداقل منحرف کنند، افزود: دشمنان با این اقدامات خود در واقع می خواهند مانع از نقش آفرینی اساسی اسلام در جهان شوند.

 

امام جمعه شیروان گفت: اما در این میان انقلاب و نظام اسلامی ایران پرچم دار بوده و در حال حاضر به عنوان امانت در دستان ما قرار دارد به همین دلیل همه وظیفه داریم در حفاظت و حراست از آن نقش خود را به خوبی ایفا کنیم تا زمینه ظهور منجی عالم بشریت، حضرت ولی عصر(عج) فراهم شود.

 

گفتنی است، امروز مراسم گرامیداشت یوم الله دوازدهم بهمن، سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور در شهرستان شیروان با حضور پرشور مردم و مسؤولان برگزار شد.

 

گلباران تمثال مبارک امام خمینی(ره)، رژه خودرو، دوچرخه و موتور سواران، نواختن زنگ انقلاب در مدارس شهرستان، به اهتراز درآوردن بزرگ‌ترین پرچم جمهوری اسلامی، اجرای سرود دسته جمعی توسط دانش آموزان، پخش گل و شیرینی و ... از جمله برنامه های نخستین روز از دهه مبارک فجر بود.

 

گفتنی است شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار گرفته است./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات