۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۴۴۳۶۱
رییس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت هم‌فکری اقتصاددانان برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: ضرورت دارد دانشمندان علم اقتصاد با هم‌فکری و هم اندیشی راهبرد‌های لازم را برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به دست آورند.
رنجبران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام‌ داوود رنجبران رییس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در نشست خبری کنگره ملی اقتصاد مقاومتی که صبح امرزو برگزار شد، اظهار داشت: مشارکت مردم در صحنه های انقلاب را می توان نخستین شاخصه نقش مردم دانست و دومین ویژگی مردم در تحقق انقلاب اسلامی بصیرت بود که مردم را به فکر تشکیل حکومت اسلامی انداخت و همین موضوع بود که شعار عدم وابستگی به قدرت های دنیا یعنی نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را به وجود اورد.

 

وی با بیان این‌که سومین ویژگی مردم در فرایند انقلاب روحیه ایثارگری بود، تصریح کرد: افزون بر بصیرت،  مشارکت و روحیه ایثارگری، رهبری و فرمانبری امام خمینی چهارمین رکن به وجود آمدن انقلاب اسلامی بود که موجب شد در سطح منطقه هم آثاری را با خود به همراه داشته باشد.

 

رییس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در ادامه با اشاره به بیداری اسلامی و اهمیت آن در منطقه، گفت: بیداری اسلامی یکی از آثار انقلاب بود که موجی از خیزش عمومی را ایجاد کرد. بیداری اسلامی سبب شد اسکتبار جهانی به مقابله با جمهوری اسلامی ایران وادار شود، ‌یعنی از همان ابتدای انقلاب مبارزه با ایران در دستور کار دشمنان قرار گرفت.

 

وی افزود: این موضوع که پس از چندین سال رهبر معظم انقلاب اشاره مستقیم به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارند به دلیل این است که اسکتبار جهانی متوجه قدرت جمهوری اسلامی ایران شده است یعنی می‌داند اگر اقتصاد ایران بر اقتصاد جهان تأثیر بگذارد قابل کنترل نیست.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رنجبران عمل به سیاست های ابلاغی رهبری را امری واجب دانست و اظهار داشت: اکنون مقام معظم رهبری با سیاست‌های خود دستور همکاری قوه سه گانه و سایر بخش‌های کشور را برای همکاری در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داده‌اند و این مسأله به دلیل تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در سطح‌های مختلف منطقه است. ضرورت دارد دانشمندان علم اقتصاد با هم‌فکری و هم اندیشی راهبرد‌های لازم را برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این کنگره ارائه دهند./806/پ202/ب4

ارسال نظرات