۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۴۴۴۲۳
به همت نهاد تبلیغات اسلامی؛

315 گفتمان دینی در حوزه های علمیه و دانشگاه های خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع بیش از 315 گفتمان دینی به همت این نهاد در حوزه های علمیه، مدارس و دانشگاه های استان برگزار شده است.
گفتمان ديني

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به این که اجرای گفتمان های دینی در مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه ها یکی از طرح های مؤثر سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ترویج آموزه های دینی در جوامع هدف مذکور است، اظهار داشت: در این زمینه از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 315 گفتمان دینی در این مراکز استان برگزار شده است.

 

وی اضافه کرد: این تعداد گفتمان دینی با موضوعات مختلف در شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی و با حضور روحانیان و اساتید برگزیده استانی و کشوری اجرا شده است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که در سال جاری غالب گفتمان های دینی نهاد تبلیغات اسلامی استان در مدارس و آموزشگاه های خراسان شمالی برگزار شده اند، خاطرنشان کرد: از مجموع 315 گفتمان دینی برگزار شده تاکنون، 215 مورد آن در مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان های مختلف این استان برگزار شده که از این تعداد 60 مورد در شش ماهه نخست سال برگزار شده و مابقی مربوط به سال تحصیلی جاری است.

 

به گفته دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی همچنین از این تعداد کل گفتمان های دینی برگزار شده در استان در سال جاری، 105 گفتمان دینی نیز در حوزه های علمیه و دانشگاه های مناطق مختلف خراسان شمالی برگزار شده است.

 

وی با اشاره به این که بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری بیش از 500 گفتمان دینی در مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه های استان برگزار خواهد شد، افزود: پارسال در مجموع 470 گفتمان دینی در خراسان شمالی برگزار شد که از این تعداد افزون بر 300 گفتمان دینی مربوط به مدارس و 167 گفتمان نیز در سطح دانشگاه ها و حوزه های علمیه استان خراسان شمالی برگزار شده بود.

 

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا گفتمان های دینی نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در سال جاری با موضوعات حجاب و عفاف، مهارت های زندگی، آسیب های اجتماعی، دین و زندگی، رسانه ها و ماهواره، جنگ نرم و ... برگزار شده اند.

 

وی اضافه کرد: موضوعات گفتمان های دینی بر اساس نیازهای روز جامعه انتخاب می شود تا ضمن جذابیت، پاسخ گوی سؤالات و شبهات نسل جوان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان نیز باشند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا در مورد اهداف برگزاری گفتمان های دینی از سوی نهاد تبلیغات اسلامی، افزود: تحول در جوانان با بهره گیری از تأثیرگذارترین شیوه های تبلیغی، نهادینه کردن الگوی تفکر و اندیشه ورزی اسلامی در جامعه، انجام مباحثه و گفتمان های علمی و دینی در موضوعات مختلف در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی، ایجاد فضای گفتگ‌وو و توسعه محافل بحث و انتقادی سالم و نیز معرفی هویت دینی و تعمیق دین آگاهی ها و باورهای اعتقادی جوانان از جمله اهداف برگزاری گفتمان های دینی در محیط مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه به شمار می روند.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 500 طلبه و روحانی خواهر و برادر در 16 حوزه علمیه و مرکز اسلامی شهرستان های مختلف این استان در سطوح یک، دو و سه به تحصیل علوم دینی مشغول هستند.

 

همچنین امسال افزون بر 40 هزار دانشجوی دختر و پسر در 37 مرکز آموزش عالی و حدود 168 هزار دانش آموز نیز در دو هزار مدرسه استان خراسان شمالی مشغول تحصیل هستند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات