۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۴۴۵۰۰
استاد حوزه و دانشگاه مشهد:

علت کینه توزی غرب نسبت به انقلاب اسلامی تأثیرات آن در سطح منطقه و بین الملل است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فیض آبادی علت کینه توزی غرب نسبت به انقلاب را، تأثیرات آن در سطح منطقه و بین الملل دانست و گفت: ملت ایران با رهبری امام خمینی(ره) توانست تلاش های غرب در خاورمیانه را خنثی و برای همیشه دست غربی ها را از کشور کوتاه کند؛ تا جایی که انقلاب اسلامی نه تنها ایران بلکه دیگر کشورها را نیز تحت تأثیر قرار داد.
انقلاب اسلامي ايران

حجت الاسلام محمد علی فیض آبادی، استاد حوزه و دانشگاه مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به تبیین دستاوردهای انقلاب در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پرداخت و خاطر نشان کرد: پیروزی انقلاب در عرصه سیاسی باعث استقلال سیاسی، استقلال مسؤولان حکومتی بدون وابستگی به غرب، اقتدار بین المللی که منجر به تأثیر گذاری کشور در منطقه (سوریه، عراق و لبنان) شد.

 

وی به تأثیر انقلاب اسلامی در عرصه اقتصادی اشاره کرد و افزود: تولید کشور در زمان قبل انقلاب وابسته به غرب بود ولی امروزه با وجود فشار تحریم ها ملت ایران روی پای خود ایستاده اند و توزیع عادلانه ثروت در کشور انجام می شود در صورتی که امکانات در گذشته فقط به عده ای خاص تعلق داشت؛ فرهنگ کشور وارداتی از غرب بود که با پیروزی انقلاب فرهنگ دینی در شکور حاکم شد و حضور دین در عرصه های گوناگون زندگی ما محوریت یافته است.

 

علت کینه توزی غرب از انقلاب، تأثیرات آن در سطح منطقه و بین الملل است

 

حجت الاسلام فیض آبادی، علت کینه توزی غرب از انقلاب را، تأثیرات آن در سطح منطقه و بین الملل دانست و ادامه داد: تلاش های غرب  در خاورمیانه برای سلطه بر آن اوج گرفته بود که ملت ایران با رهبری امام خمینی(ره) توانست آن ها را شکست دهد و برای همیشه دست غربی ها را از کشور کوتاه کنند. انقلاب اسلامی  علاوه بر تحول ایران بر دیگر کشورها نیز اثر گذاشت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حضور مردم در عرصه های مختلف و وفادار ماندن آنان به انقلاب و آرمان ها، در قدردانی مردم گفت: بهترین نوع این قدردانی توسط دولت جمهوری اسلامی ایران به دو صورت می تواند باشد؛ اولین آن، نهادینه شدن دین در مملکت اسلامی است چرا که در این راه جوانان زیادی با شهادت تقدیم کردند و دوم این که، مسؤولان حکومتی به اوضاع ملت و جامعه به بهترین نحو رسیدگی کنند.

 

مسؤولیت افراد در نزد آن ها امانت است

 

 وی با اشاره به حدیث نبوی که می فرماید: «کُلُکُّم راعٍ و کُلُکُّم مَسؤولٌ عَن رَعِیَتِهِ» و نیز فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم پرهیز مسؤولان از حاشیه پردازی، تأکید کرد: مسؤولان نباید انرژی خود را درگیر مسائل حاشیه ای کنند چرا که انرژی آن ها به هدر می رود و برنامه های اساسی به خوبی انجام نمی شود که این خود هزینه بردار بوده و مردم نیز دچار خسران می شوند و عقب می مانند؛ در واقع مسؤولیت افراد در نزد آن ها امانت است.

 

وی ادامه داد: طبق فرموده حضرت رسول(ص) اگر  کسی بداند  که فردی بهتر از او می تواند عهده دار مسؤولیت شود باید به او واگذار کند در غیر این صورت خائن است بنابراین مسؤولان باید به اهمیت وظیفه خود و این که مردم خون شهدای خود را نثار انقلاب کردند متوجه باشند.

 

حجت الاسلام فیض آبادی با بیان این که کسی که حرف های دشمن را در خصوص ناکارآمدی نظام اسلامی تکرار می کند، دشمن است، ادامه داد: انقلاب اسلامی برای مردم و دولت دستاوردهای بسیاری داشته  که با مقایسه  قبل انقلاب کاملا مشهود است. باید بدانیم این دستاوردها را به سادگی به دست نیاورده ایم پس باید برای حفظ آن  همگی هزینه کنیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: فلسطین، لبنان، سوریه و امثال آن، سنگرهای ایران هستند که کشور با کمک به آن ها، در واقع امنیت  و حفظ  نظام و ارزش های اسلامی را ممکن می کند./844/ت302/ب5

ارسال نظرات