۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۴۴۵۶۰
مدیر حوزه های علمیه خواهران خوزستان:

حوزه های علمیه منادیان تفکر عملی امام خمینی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران خوزستان، منادیان تفکر عملی امام خمینی(ره) را حوزه های علمیه برشمرد و افزود: اگر همگان تلاش خود را برای خدا انجام دهند، موفقیت های بسیاری در عرصه های گوناگون حاصل خواهد شد.
حجت الاسلام عبدالامير سلطاني، مدير مدارس علميه بانوان خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام عبدالامیر سلطانی، مدیر مدارس علمیه بانوان استان خوزستان، صبح امروز، در اجلاسیه سراسری مدارس علمیه استان خوزستان با اشاره به نقش آفرینی امام خمینی(ره) به عنوان زنده کننده اسلام در قرن حاضر اظهار داشت: خدامحوری از مهم‎ترین ویژگی های امام خمینی(ره) بود.

وی با بیان این که خود محوری هرگز در امام جایی نداشت، خاطرنشان کرد: وقتی امام راحل به نجف اشرف منتقل شد، رساله ای از وی چاپ شد که روی آن نوشته بود زعیم حوزه علمیه روح الله خمینی و زمانی که امام آن را مشاهده کرد، گفت زعیم حوزه علمیه آیت الله خویی است و اجازه توزیع رساله های چاپ شده را تا زمان اصلاح نداد.

حجت الاسلام سلطانی تلاش های امام را تنها برای خداوند دانست و افزود: تلاش، عمل و کردار معمار کبیر انقلاب تنها برای خدا صورت می گرفت.

وی، با بیان این که امام خمینی(ره) در یکی از سخنان خود فرمودند «بنده یک قدم نیز برای مرجعیت گام برنداشته و تنها برای تکلیف شرعی قدم برداشته ام» اظهار داشت: بسیاری از علمای بزرگ اگر یادی از آن ها وجود دارد به سبب خدامحوری آن ها در زندگی است.

مدیر مدارس علمیه بانوان استان خوزستان در ادامه تصریح کرد: امام هرگز به دنبال مطرح کردن خود نبود و از مسایلی که امام را مورد آزار قرار می داد ستایش و تمجید از وی بود.

وی با بیان این که هرگاه در مجلسی از امام تعریف می شد، امام از آن ناراحت می شد، اظهار داشت: در نظر داشتن خدا برای انجام هر کاری سبب شد تا امام خمینی(ره) بتواند جهان معاصر را متحول کند.

حجت الاسلام سلطانی منادیان تفکر عملی امام خمینی(ره) را حوزه های علمیه برشمرد و افزود: اگر همگان تلاش خود را برای خدا انجام دهند، موفقیت های بسیاری در عرصه های گوناگون حاصل خواهد شد.

مدیر مدارس علمیه بانوان استان خوزستان با بیان این که امام خمینی(ره) از کسانی بود که به راهش ایمان داشت و به همین سبب امکان منحرف شدن در وی وجود نداشت، اظهار داشت: اعتقاد راسخ و قدرت بالای بیان از ویژگی هایی بود که امام راحل به سبب توکل بر خدا در خود داشت.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده بیش از پیش از فضای حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: مراکز علوم اسلامی طرح بسیار خوبی بود، که باید در مساجد و حسینیه ها اجرا شود و در صورت نبود مکان در تایم عصر در حوزه ها برگزار شود./9464/پ202/ب2

ارسال نظرات