۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۴۴۵۹۹
محقق حوزه مطالعات زنان:

امام خمینی مدل جدیدی برای نقش‌آفرینی زنان در عرصه‌های اجتماعی ارائه کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با توجه به اصالت داشتن نقش مادری برای بانوان گفت: امام خمینی(ره) مدل جدیدی از نقش زنان مسلمان را تبیین کردند که با وجود حفظ حجاب و عفاف از مقدرات و سرنوشت کشورشان غافل نیستند و در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی حضور فعال و جدی دارند.
مريم معين الاسلام، استاد حوزه و دانشگاه

مریم معین الاسلام، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) با نگاه اصلاحی به جایگاه زنان، آنها را به سوی جایگاه واقعی‌شان که خداوند ترسیم کرده است رهنمون کردند.

 

وی با اشاره به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: زنان پس از انقلاب در تمام عرصه‌های علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی ارتقای درجه داشتند و در راه رسیدن به شخصیت و جایگاه انسانی واقعی که مورد نظر اسلام است گام برداشتند.

 

محقق حوزه مطالعات زنان، به دو نوع نگاه درباره بانوان اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب نوعی نگاه غربزدگی در جامعه رواج پیدا کرده بود و نهایت نقش زن، خودنمایی و جلوه‌گری بود که جامعه را به فساد و تباهی دعوت می‌کرد.

 

وی با اشاره به نگاه متحجرانه به زنان نیز یادآور شد: امام خمینی(ره) با نگاه متحجرانه که برای زنان هیچ نقش و جایگاهی قائل نبودند نیز مخالفت کردند و به طور کلی با نگاه افراطی و تفریطی به بانوان در جامعه مبارزه کردند.

 

معین الاسلام، حضرت زهرا(س) را الگوی زنان مسلمان دانست و گفت: امام خمینی(ره) روز ولادت حضرت زهرا(س) را به نام روز زن نامگذاری کرده و با ترسیم و تبیین شخصیت آن حضرت، ایشان را به عنوان الگوی جامع و کاملی برای بانوان جهان معرفی کردند.

 

وی به نقش آفرینی بانوان ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با نگاهی به وضعیت بانوان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی می‌توانیم به شأن و جایگاه آنها در حال حاضر پی ببریم که چقدر پیشرفت داشته‌اند و در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی و دیگر میادین حضور مؤثر دارند.

 

استاد حوزه و دانشگاه، شخصیت زنان ایران در جهان را محصول رهنمودهای امام خمینی(ره) دانست و گفت:‌ امام، زن را مظهر سعادت و شقاوت انسان‌ها، پرورش دهنده مردان و زنان، مربی انسان‌ها و در نقش انسان‌ساز دانستند و این بیانات ارائه مدل جدیدی از مقام و شخصیت بانوان در جهان بوده است.

  

معین الاسلام، با توجه به اصالت داشتن نقش مادری برای بانوان گفت: امام خمینی(ره) مدل جدیدی از نقش زنان مسلمان را تبیین کردند که با وجود حفظ حجاب و عفاف از مقدرات و سرنوشت کشورشان غافل نیستند و در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی حضور فعال و جدی دارند که دشمنان از این الگو احساس خطر کردند.

  

محقق حوزه مطالعات زنان، به لزوم بازنگری بر نقش بانوان در دهه نخست انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمنان با برنامه‌ریزی‌های دراز مدت و تدریجی با الگوی زن محجبه و معتقدی که در عرصه‌های مختلف احساس تکلیف می‌کند و حضور دارد مقابله کردند چنان که در حال حاضر شاهد برخی از ریزش‌ها در این زمینه هستیم که بانوان باید بصیرت داشته و با نگاهی به دهه نخست انقلاب در مقابل توطئه دشمنان هوشیار باشند./908/ت302/ف

ارسال نظرات