۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۲۴۴۹۵۹
حجت الاسلام کاظمی:

برخی نسبت به سفارشات امام در مورد رهبر انقلاب دچار فراموشی مصلحتی شده‌اند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که امام خمینی(ره) تا آخرین لحظات نسبت به پیروی از رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند، گفت: برخی از کسانی که نسبت به این مسأله دچار فراموشی مصلحتی شده‌اند در گذشته خود به این مطلب اذعان داشتند.
حجت الاسلام اسماعيل کاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسماعیل کاظمی استاد حوزه علمیه امشب در مراسم هفتگی هیأت فاطمیون قم با تأکید براین که امام خمینی(ره) نسبت به اصول انقلاب اسلامی با کسی تعارف نداشت و به هیچ وجه از نسبت به این مسائل کوتاه نمی آمد، اظهار داشت: وقتی امام(ره) آقای منتظری را از قائم مقامی برکنار کرد خیلی ها به امام(ره) خرده گرفتند و از این تصمیم قالب تهی کردند اما ایشان با تأسی به امیرالمؤمنین(ع) یک شبه وی را عزل کرد.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) در شناخت دوستان خود نیز دقیق بود، گفت: به همین دلیل اظهار نظرات خاصی نسبت به حضرت آیت الله خامنه ای داشتند؛ ممکن است برخی فراموشی مصلحتی گرفته باشد، اما خود این افراد می گفتند یکی از آخرین سفارشات امام(ره) این بود که اگر می خواهید راه انقلاب ادامه پیدا کند باید ایشان را تنها نگذارید.

 

مبلغ برجسته حوزه عمل به این نصیحت امام(ره) را برای حفظ و صیانت از انقلاب ضروری خواند و ابراز داشت: ما باید نه تنها در حرف و منبر بلکه در عمل کاری کنیم که رهبر معظم انقلاب تنها نماند.

 

کسی که ولی فقیه را نشناسد نمی تواند امام زمان شناس شود

 

حجت الاسلام کاظمی با بیان این که هدف، کلام و راه رهبر معظم انقلاب ذره ای و سر سوزنی با امام خمینی(ره) تفاوت ندارد، گفت: اگر بخواهیم راه امیرالمؤمنین(ع) و امام زمان(عج) را بشناسیم باید ابتدا ولی فقیه خود را بشناسیم؛ کسی که ولی شناس نباشد نمی تواند حسین(ع) شناس و مهدی(عج) شناس شود.

 

وی افزود: اگر نسبت به رهبر معظم انقلاب بی معرفت باشیم آنگاه عده ای می توانند با به دست آوردن هر تریبون و جایگاهی برخلاف موازین رهبری سخن بگوید؛ اگر ما هوشیار، بصیر و بیدار باشیم کسی جرأت نخواهد کرد برخلاف جهت مسیر روشن  انقلاب حرکت کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه شهدا را سنبل و اسوه ولایت مداری دانست و گفت: حداقل سعی کنیم به اندازه شهدا نسبت به ولی فقیه معرفت داشته باشیم؛ آنها کافی بود فقط بدانند که نظر امام(ره) چیست در آن صورت برای تحقق آن، امور محال را آنها ممکن می کرند؛ آنها می دانستند که عبور از اروند چه اندازه دشوار است اما به عشق امام خمینی(ره) این کار را انجام دادند.

 

حجت الاسلام کاظمی مراتب عرفانی و معنوی امام خمینی(ره) در بالاترین سطوح ممکن دانست و بیان داشت: بسیاری از عالمان زمان ما نتوانستند به این مقامات برسند؛ امام(ره) با آن همه عظمت که با کلامش عالم را متحول می کرد، هنگامی که نام اهل بیت(ع) برده می شد شانه هایش به لرزه در می آمد.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) کسی بود که وقتی فرزندش را به شهادت رساندند خم به ابرو نیاورد اما تا روضه اهل بیت(ع) خوانده می شد گریه می کرد و در برابر این خاندان بسیار متواضع بود؛ به شکلی که شاید بسیاری تعجب می کرند که این همان امامی است که وقتی شبانه به خانه اش ریختند و ایشان را دستگیر کردند ذره ای هراس به دلش راه پیدا نکرد./928/پ202/ف

ارسال نظرات