۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۴۵۱۶۹
محسن رفیق دوست:

مخالفان نظام هرچه ‌زودتر از قطار انقلاب پیاده شوند/ دولتمردان به ملت اتکا کنند

خبرگزاری رسا ـ وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به توطئه‌های مکرر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مخالفان نظام را به پیاده شدن از قطار انقلاب دعوت کرد و گفت: بدانید که مردم تا قیام امام زمان‌(عج) پای انقلاب و ولایت فقیه ایستاده‌اند.
رفيق دوست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رفیق دوست، وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بیان ناگفته‌هایی از آن زمان پرداخت.

 

وی در ادامه پیروزی اسلام در ایران و تغییر حکومت این کشور از ستم‌شاهی به اسلامی، بیداری کشورهای اسلامی و جهانی شدن اسلام در تمام گیتی را از اهداف امام خمینی(ره) برای قیام علیه حکومت طاغوت عنوان کرد.

 

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس افزود: امام با مردم شروع کرد و معتقد بود که اگر توده مردم تغییر نکنند، خداوند برای آنها تغییر ایجاد نخواهد کرد و نتیجه حرکت امام عصبانیت نظام طاغوت و ایجاد دوم فروردین‌ماه 42 و کشتار بی‌رحمانه طلاب مدرسه فیضیه بود.

 

وی با اشاره به کشتار مردم از سوی رژیم طاغوت پس از دستگیری امام راحل و در ادامه تبعید ایشان پس از ماجرای کاپیتولاسیون،‌ گفت: امام خمینی‌(ره) پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بیداری کشورهای اسلامی و جهانی شدن را می‌دید و در سال 48 آنچه را می‌خواست در ایران برپا کند به عنوان درس برای طلاب مطرح کرد.

 

رفیق دوست تصریح کرد: در سال 42 شاهد بودم که رهبران نهضت آزادی به قم آمدند و از امام درخواست ملاقات خصوصی کردند و مرحوم خلخالی خدمت امام آمد و از ایشان خواست که فرمودند من با هیچ‌کس ملاقات خصوصی ندارم، بروند در بین مردم بنشینند.

 

وی افزود: آنها احمقانه با اسم مستعار در 17 دی‌ماه سال 56 در روزنامه اطلاعات مقاله‌ای علیه امام راحل نوشتند و انقلابی را که خود امام می‌خواست سریع‌تر حرکت کند به حرکت درآوردند و 19 دی‌ماه قم و 29 بهمن‌ماه تبریز و بعد همه ایران به خیابان‌ها ریختند.

 

این فعال سیاسی با بیان این‌که معنادارترین حرکت انقلاب در تاریخ با بازگشت امام خمینی‌(ره) به ایران به وقوع پیوست، گفت: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر سه محور ایدئولوژی، مردم و رهبری با هیچ‌‌یک از انقلاب‌های جهان قابل قیاس نیست.

 

وی با اشاره به این‌که در 22 بهمن‌ماه دنیا شاهد خروج سیل آسای مردم از خانه‌ها و حضور در خیابان‌ها برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی خواهند بود، اظهار داشت: امام از ابتدای حرکت یک کلمه مقدس را به عنوان محور حرکت قرار داد و آن وحدت کلمه بود.

 

رفیق دوست گفت: مهندس بازرگان می‌گفت که قبای رهبری تنها به قامت امام خمینی‌(ره) برازنده است، اما او امروز نیست که ببیند جانشین بر حق امام به بهترین شکل ممکن جامعه اسلامی را رهبری می‌کنند و امروز بیداری اسلامی در سراسر جهان در حال جریان است.

 

وی با بیان این‌که قطار انقلاب اسلامی در حال حرکت بود که عده‌ای در قالب نهضت آزادی، نهضت ملی و منافقان بر خلاف حرکت آن در تکاپو ‌بودند و همان اوایل هم از قطار پیاده شدند، ابراز کرد: عده‌ای ماندند تا هر زمان که بشود در مسیر این قطار به سوی آن هدف مقدس اشکالی ایجاد کنند.

 

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس ادامه داد: مخالفان حرکت امام یک بار در سال 78 فوران کردند که ملت در آن سال آنها را سرجایشان نشاند، 10 سال صبر کردند و در سال 88 با قدرت و پشتوانه بیشتر و خوشحالی غرب به میدان آمدند و فکر می‌کردند که نسل سوم انقلاب از انقلاب چیزی نمی‌داند و با انقلاب رابطه‌ای ندارد.

 

وی افزود: اما مردم فتنه‌گران را در نهم دی‌ماه سر جایشان نشاندند و به جهانیان نشان دادند که پای نظام ایستاده‌اند و در تمام کشور هم تا قیام امام زمان‌(عج) پای انقلاب و ولایت فقیه ایستاده‌اند و اگر هنوز کسانی هستند که حس می‌کنند باید از این قطار پیاده شوند زودتر پیاده شوند چراکه عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند.

 

رفیق دوست با اشاره به تحریم‌های مختلف آمریکا و غرب در طول حیات انقلاب اسلامی به ویژه تحریم‌های سنگین کنونی، اطاعت مطلق از رهبر معظم انقلاب را راه نجات دانست و از دولتمردان خواست که برای خنثی شدن هرگونه تحریمی به ملت اتکا کنند./920/پ202/ج

ارسال نظرات