۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۴۵۳۶۵
مدیر مدرسه شیخ مجتبی قزوینی فردوس:

امام خمینی احیاگر تفکر و هویت معنوی در دنیای اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آیت الله شیخ مجتبی قزوینی(ره) فردوس با اشاره به این که امام خمینی(ره)، احیاگر هویت معنوی در دنیای اسلام بودند، گفت: ایشان، خط بطلانی بر نظریه های ضد دینی که در ابتدای انقلاب مطرح می شد، کشیدند.
امام خمینی احیاگر تفکر و هویت معنوی در دنیای اسلام بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی پور، مدیر حوزه علمیه آیت الله شیخ مجتبی قزوینی(ره) فردوس، امروز در نشست سیاسی «گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی » که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد برگزار شد، به مقام والای شهدا اشاره کرد و گفت: افراد زیادی برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران تلاش کردند تا ما بتوانیم از دستاوردهای انقلاب استفاده کنیم.

 

وی با اشاره ه این که انقلاب، باعث خیزش عظیم تفکر دینی در تمام ادیان شد، اظهار کرد: اگر بنا باشد تاریخی را برای احیای هویت دینی در جهان معاصر در نظر بگیریم، آن تاریخ 1979 میلادی است؛ یعنی مقارن با پیروزی انقلاب اسلامی ایران که خیزش عظیمی را برای تفکرات دینی در تمام ادیان به وجود آورده است.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: انقلاب اسلامی سبب شد تا روشنفکران و متفکرین ضرورت توجه به مسائل دینی و تأثیر آن بر وجدان بشریت و افکار سیاسی اجتماعی را به خوبی مورد توجه قرار دهند، ما در عصر انقلاب اسلامی شاهد رجوع و تمسک مسلمین و غیر مسلمین به اهل دین شدیم.

 

حجت الاسلام فردوسی پور به سیره امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم در حوزه دین تلاش کنیم، می بایست زندگی بزرگان را مدنظر داشته باشیم.

 

مدیر حوزه علمیه آیت الله شیخ مجتبی قزوینی(ره) فردوس گفت: منظم بودن در زندگی شخصی، تأثیر گذار در زندگی اجتماعی است؛ چرا که نظم، موتور محرک قوی برای رسیدن به اهداف است.

 

وی با اشاره به این که مقید بودن به مباحث دینی، زمینه کسب توفیقات الهی را فراهم می کند، ابراز کرد: در احوالات امام خمینی(ره) می بینیم، زمانی که ایشان در نجف بودند، رفتن به حرم حضرت علی(ع) جزو برنامه روزانه ایشان بود و هر روز زمان مشخصی به زیارت امام علی(ع) مشرف می شدند.

 

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که، امام خمینی(ره)، خط بطلانی بر نظریه های ضد دینی که در ابتدای انقلاب مطرح می شدند، کشیدند، افزود: غرب، دین را افیون ملت ها و کشورها می دانست و موتور محرک را مادیات و اقتصاد مطرح می کرد؛ در حالیکه امام خمینی(ره) دین را، موتور محرک را معرفی کردند.  

 

حجت الاسلام فردوسی پور با اشاره به این که باید قدر این انقلاب و نظام را بدانیم، گفت: امام خمینی(ره) برای به ثمر نشستن انقلاب، سختی های بسیاری را متحمل شدند، ایشان به کشورهای مختلفی تبعید شدند و حتی در پاریس که قلب کفر بود، نیز حرکت خود را متوقف نکرده و ادامه دادند.  

 

مدیر حوزه علمیه آیت الله شیخ مجتبی قزوینی(ره) فردوس به سیر تحولاتی که به سبب بیروزی انقلاب اسلامی ایران، در دنیا شکل گرفته، اشاره کرد و گفت: کرسی های اسلام شناسی و شیعه شناسی در دانشگاه های آمریکا بیش از 80 درصد عنوان شده است، در حالیکه قبل از انقلاب، 15 درصد عنوان بود.  

 

وی ابراز کرد: دشمن به دنبال راهکارهایی است که مانع پیشرفت اسلام شود؛آن ها با ایجاد طالبان، القاعده و گروه های تکفیری سعی دارند جلوی حرکت انقلاب و نظام را بگیرند.  

 

این استاد حوزه و دانشگاه به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و امریکای شمالی اشاره کرد، اظهار کرد: پیام رهبر معظم انقلاب، نشان دهنده حرکت عظیم معنوی و نبوی است؛ بزرگان ادیان دیگر، این پیام را حرکتی الهام بخش از طرف خدا می دانند.  

 

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این که امام خمینی(ره) به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ایران، احیاگر هویت معنوی در دنیای اسلام بودند، گفت: سیر تحولات دنیا به گونه ای رقم خورد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حیات دینی اجتماعی شکل بگیرد.

 

حجت الاسلام فردوسی پور گفت: انسان با رجوع به قرآن از لحاظ  روحی و معنوی سیراب می شود؛ خداوند در آیه 9 سوره اسرا می فرماید:«إِنَّ هَـذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا، بى‏تردید، این قرآن به آیین که استوارتر است راه مى‏نماید و به آن مؤمنانى که کارهاى شایسته مى‏کنند مژده مى‏دهد که پاداشى بزرگ برایشان خواهد بود.».

 

این استاد حوزه علمیه گفت: در زمانی که دنیا به دنبال دین و تفکر دینی حرکت می کند، متأسفانه در کشور ما وزراتی که باید داعیه دار ترویج دین و فرهنگ باشد، بحث تک زانی زن را مطرح می کند که اعتراض شدید مراجع را به دنبال دارد.

 

وی به اعتراف غربی ها در مورد جایگاه دین و معنویت در دنیای معاصر اشاره کرد و گفت: « بری رابین » از روزنامه نگاران معروف غربی در جلسه روزنامه نگاران معروف غربی در شهر بروکسل عنوان می کند: «باید این مطلب را بپذیریم و آن را درک کنیم که دین یک واقعیت اساسی و زیربنایی جوامع بشری است».

 

این استاد حوزه و دانشگاه به نقش بانوان در گسترش فرهنگی دینی اشاره کرد و گفت: حضور بانوان در عرصه های مختلف، برای شناخت معارف دینی تأثیر گذار است؛ آن ها می بایست در تمام عرصه ها، خصوصا عرصه تربیتی حضوری پر رنگ داشته باشند./1309/پ202/ب5

امام خمینی، احیاگر تفکر و هویت دینی در دنیای اسلام بودند

امام خمینی، خط بطلانی بر نظریه های ضد دینی کشیدند

ارسال نظرات