۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۴۵۳۸۸
امام جمعه آبادان:

ترجیح مصالح شخصی بر منافع نظام از سوی برخی مسؤولان با ظلم ستیزی انقلاب سازگاری ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان با بیان این که برخی مسؤولان برای حفظ مصالح خود مصالح اسلامی را نادیده می گیرند، خاطرنشان کرد: این به معنای عمل به خواسته های دشمنان اسلام است.
 حجت الاسلام ابراهيمي پور

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه آبادان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اهمیت مبارزه با آفت ها و موانع پیش روی انقلاب اسلامی ابرازداشت: امروز انقلاب اسلامی به یاری خداوند در حال گسترش است و باید همسو با این مسیر با آفت های پیشرو مبارزه کرد.

وی افزود: جناح بندی سیاسی، چشم بستن بر توانمندی های داخلی، حذف نیروی های ارزشی، عدم توجه به اسلامی کردن علوم انسانی و دست کم گرفتن باج خواهی های دشمنان از آفت های انقلاب هستند.

امام جمعه آبادان با بیان این که برخی مسؤولان برای حفظ مصالح خود مصالح اسلامی را نادیده می گیرند، خاطرنشان کرد: این به معنای عمل به خواسته های دشمنان اسلام است.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان حوزه های علمیه را کانون تربیت افراد مخلص توصیف و عنوان کرد: این کانون های دینی و فرهنگی با تربیت افراد دین مدار زمینه پیشرفت کشور را فراهم می کنند.

امام جمعه آبادان به جایگاه ارزشمند و اثرگذار حوزه های علمیه در تربیت افراد دین مدار اظهارداشت: دانشگاهیان یا تربیت شدگان کانون های فرهنگی نیز می توانند با خودسازی به انسانی با ارزش از لحاظ جایگاه دینی تبدیل شوند.

وی با بیان این که روحانیان مسؤولیت بزرگی بر عهده دارند، تصریح کرد: روحانیان در کنار اجرای معروف و تبلیغ دین باید جلوی منکرات را بگیرند و با آن مبارزه کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور بیان داشت: امروز به سبب حاکم شدن اسلام بر جامعه و در صدر بودن حوزه های علمیه به عنوان کانون های تبلیغ دین، برخی افراد کاستی های موجود در جامعه را از چشم اسلام و حوزه های علمیه می بیند؛ بنابراین در این زمینه این کانون های مهم باید با تربیت افراد شایسته زمینه های تربیت مدیرانی صالح را فراهم کنند.

امام جمعه آبادان ابراز داشت : رهبر معظم انقلاب، شهیدان مطهری، باهنر و بهشتی که امام  راحل را به خوبی درک کرده و به ندای او لبیک گفتند تربیت شدگان این حوزه ها هستند.

وی با بیان این که انتخاب یک روحانی برای رهبری جامعه نشان دهنده اعتقاد و اعتماد ملت ایران به حوزه های علمیه است، گفت: کنار کشیدن حوزه های علمیه برابر است با در دست گرفتن مسؤولیت ها از سوی افراد نالایق و ناسالم و این به معنی بدبینی مردم به دین است.

پیروزی انقلاب در سال 57  عنایت الهی بود

امام جمعه آبادان با اشاره به زمان شناسی، موقعیت شناسی و تبعیت از ولایت فقیه از سوی ملت ایران اظهارداشت: پیروزی انقلاب عنایت الهی بود که به دستان ملت ایران تحقق یافت.

وی با بیان این که این ملت ایران توانست به یاری خداوند برای همیشه طومار رژیم شاهنشاهی را ببندد و مکتب علوی را جایگزین آن کند، ابرازداشت: مردم ایران با اراده ای راستین دین اسلام را باور و به آن اعتقاد دارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان گفت: ملت ایران به خوبی می داند که دین اسلام برای مدیریت زندگی و سعادت انسان ها نازل شده است؛ از این رو به جهان شمولی، حق و عدالت خواهی اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دین اسلام اعتقاد دارند.

امام جمعه آبادان با اشاره به عوامل شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ابرازداشت: تلاش برای به انحراف کشاندن اخلاقی، اجتماعی، دینی و سیاسی جوانان از یک سو و دامن زدن به عقب افتادگی های کشور و افزایش وابستگی ها و ناسازگاری ها از جمله این عوامل است.

وی افزود: فضای بسته سیاسی و اختناقی که در رژیم شاهنشاهی حاکم بود در کنار تلاش این رژیم برای مبارزه با اعتقادات و از میان بردن زیر ساخت های ارزش های اسلامی از دیگر عوامل موفقیت انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور کاپیتالاسیون، دخالت غربی ها در امور داخلی ایران همچون تعیین مسؤولان بلند پایه نظام و دخالت ندادن مردم در تصمیم گیری ها را نمونه هایی از عوامل بیزاری مردم از این رژیم فاسد دانست و گفت: رژیم شاهنشاهی در نظر داشت تا دست ملت به سوی بیگانگان دراز باشد تا حرمت ایرانیان شکسته شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان در ادامه تصریح کرد: امام خمینی(ره) به عنوان تربیت شده مکتب امام جعفر صادق(ع) پرچم این انقلاب را به دست گرفت و فریاد «هل من ناصر ینصرنی و هیهات من الذله» امام حسین(ع) را بار دیگر تکرار کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور به اهداف الهی امام خمینی(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: بنیانگذار انقلاب این کار را به قصد قرب الی الله و انگیزه الهی انجام داد.

فعالیت های فرهنگی و هنری باید از سوی افراد مخلص انجام شود

امام جمعه آبادان با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی و هنری برای پیش برد هدف های انقلاب ابرازداشت: هنرمندان ارزشی در عرصه های فرهنگی و هنری باید به صورت فعال حضور داشته باشند./9452/ت301/ب2

ارسال نظرات