۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۴۵۶۵۸
امام جمعه دامغان:

افعال و رفتار امام خمینی نشأت گرفته از قرآن بود/ مشکلات جامعه ناشی از عمل ناقص به دستورات اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: اخلاق امام خمینی(ره) اخلاق قرآنی و همه افعال و رفتار ایشان نشأت گرفته از کلام خدا بود، بدین دلیل آثار و برکات انقلاب و فرامین این رهبر الهی ساری و جاری است.
امام جمعه دامغان فرماندار دامغان استاندار سمنان مراسم افتتاح همزمان پروژه ها دامغان افتتاح همزمان پروژه ها در دامغان افتتاح همزمان پروژه ها در دامغان امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان در مراسم افتتاح همزمان 74 پروژه عمرانی، خدمانی، علمی، آموزشی و رفاهی این شهرستان مقارن با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، که با حضور استاندار سمنان، مدیران کل، فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان دامغان در محل سالن اجتماعات اداره بهزیستی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بزرگترین کار و ثمره عمر پربرکت امام خمینی(ره) زنده کردن آرمان ولایت و نظام ولایی بود.

 

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) به جهانیان اثبات کرد که قدرتی برتر از نیروی اسلام و ایمان وجود ندارد و نظام ولایی نه‌تنها قادر به اداره یک کشور است بلکه می‌تواند جهان را اداره کند، افزود: این عالم مجاهد و رهبر نستوه به ما آموخت که حرکت در مسیر حق، توجه به قرآن و دستورات الهی و عهد با خداوند ضامن سلامت و موفقیت حکومت اسلامی است.

 

امام جمعه دامغان مشکلات موجود در جامعه را نه از اسلام بلکه از عمل ناقص به احکام دین دانست و افزود: امروز در هر‌جای دنیای اسلام که اتفاقی رخ می‌دهد، همگان چشم به دهان رهبر ما دوخته و منتظر عکس العمل کشور ما هستند، این مهم نشان از افتدار و جایگاه جهانی ایران اسلامی و اهمیت اطاعت از ولایت تا رسیدن این کاروان به سرمنزل مقصود است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: بیعت مردم و مسؤولان با امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس در دهه فجر باید عملی باشد، خدمت به مردم و کاهش مشکلات آنان، رفع اختلافات، پیشگیری از جنجال‌های سیاسی و حفظ وحدت مهمترین درس‌های سیره رفتاری و عملی امام خمینی(ره) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی همه اعمال امام خمینی(ره) را دارای منشأ قرآنی دانست و خاطر‌نشان کرد: اگر به ماهیت صدور فرمان‌ تشکیل نهاد‌های پرخیر و برکتی همچون کمیته امداد و سپاه از سوی رهبر کبیر انقلاب توجه کنیم درمی‌یابیم که همگی ریشه قرآنی داشته و توصیفی جز نیت و کار برای رضای خدا ندارند.

 

وی تجدید میثاق عملی مسؤولان با آرمان‌های امام و انقلاب را در خدمت‌گذاری بهتر و بیشتر به مردم عنوان کرد و افزود: مسؤولان شهرستان دامغان و استان در برخورد با سرمایه‌گذاران، فعالان بخش خصوصی و تولید کنندگان بیشتر دقت کنند و از رنجاندن آنها پرهیز کنند تا چرخ اقتصاد، تولید و اشتغال‌زایی سرعت بیشتری بگیرد.

 

امام جمعه دامغان با اشاره به افزایش برخی ناهنجاری‌ها در جامعه خواهان پرهیز دستگاه قضایی از برخورد‌های سطحی شد و تأکید کرد: بسیاری از ناامنی‌ها و افزایش سرقت‌ها ناشی از برخورد غیرصحیح یا سطحی با مسأله اعتیاد است، معتادات باید به عنوان یک بیمار معالجه شوند و پس از معالجه بدون برنامه رها نشوند، تا جامعه به سوی سلامت روانی و اجتماعی بهتری سوق پیدا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازار‌های جهانی و کاهش درآمدهای دولت، دقت در هزینه منابع و به عدالت تقسیم کردن بودجه‌ها بین شهر‌ها و روستاهای استان و کشور را راه حل عبور از شرایط فعلی عنوان و خاطر نشان کرد: وجود نام کشورمان در بالاترین سطوح مصرف انرژی در بین کشور‌های جهان در حالی که دین و قرآن ما به صراحت اسراف و تبذیر را تقبیح می‌کند پسندیده نیست و آثار سوء بسیاری بر پیشرفت کشور دارد که مردم و مسؤولان هر دو باید بدان توجه کنند.

 

دهه فجر دهه مجد و عظمت اسلام است

 

محمد وکیلی، استاندار سمنان نیز در این آیین با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و همت و تلاش همه مسؤولان شهرستان دامغان در راه آماده سازی پروژه‌های متعدد عمرانی، خدماتی و رفاهی، اظهار داشت: دهه فجر دهه مجد و عظمت اسلام است و این انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بود که توانست ملت متمدن و با فرهنگ ایران را قید و بند بدترین نوع بداخلاقی‌ها و حقارت آمیز‌ترین رفتارها در دوران طاغوت ستمشاهی رها کند.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) رمز پیروزی انقلاب را توکل بر خدا و لازمه آن را توسل به خدا می‌دانست افزود: در دوران رژیم سرسپرده پهلوی برای تعیین وکلا و نمایندگان مجلس سفارت‌خانه‌ها خارجی تصمیم می‌گرفتند و وزرا نیز توسط دولت‌های غربی تعیین می‌شدند، این حقیقت‌ها باید برای نسل جدید ایران اسلامی بازگو و تبیین شود.

 

وکیلی با اشاره به تصویب سخیف‌ترین قوانین در مجلس و دولت‌ شاهنشاهی برای تحقیر ملت ایران و خوش‌خدمتی نزد اربابان غربی رژیم پهلوی، تصریح کرد: بی‌تردید حکومتی که شاه آن بی‌اراده‌ترین و خود فروخته‌ترین افراد بوده، خواهر پادشاهش مسئول بزرگترین باند فساد و مواد مخدر باشد و رژیمی که ارزش‌های زن را تنها بر پرده سینما قابل نمایش می‌دانسته لیاقت حکومت بر ملت مسلمان ایران را نداشته است.

 

انقلاب ما نهضت ارزش‌ها، اخلاق و انسانیت است

 

نماینده عالی دولت در استان سمنان بازگویی آنچه بر ملت ایران گذشته و بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی را یک ضرورت برای ادامه حیات انقلاب خواند و خاطر‌نشان کرد: نهضت مردم ما به رهبری خمینی کبیر انقلاب ارزش‌ها، اخلاق و انسانیت و زمینه ساز حکومت مهدوی است، باید ارزش‌ها را حفظ و از شیوع بداخلاقی‌ها پیشگیری کنیم.

 

استاندار سمنان اظهار داشت: ایران اسلامی امروز به شدت در دنیا تهدید می‌شود، سؤال اینجاست، که چرا از پیشرفت ما نگران هستند و چرا آمریکا به‌عنوان بزرگترین قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی، دنیای غرب را در کنار خود قرار داده و با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبارزه می‌کند.

 

وی تأکید کرد: نگرانی آنها تنها اسلام نیست، زیرا کشوری همچون عربستان سعودی بیش از همه دم از ظواهر اسلام می‌زند، آنها نگران اشاعه اسلام ناب محمدی یعنی اسلام مبارزه با ستمگران، استبداد و استعمار هستند، آنان از گسترش گفتمان انقلاب اسلامی و شریعت مبتنی بر اخلاق انسانی هراس دارند زیرا می‌دانند که با ادامه رشد این تفکر در دنیا دیگر جایی برای آمریکا و متحدانش و فرصتی برای غارت اموال ملت‌های مظلوم باقی نمی‌ماند.

 

وکیلی اضافه کرد: رمز پیروزی ما توکل بر خدا است؛ باید بیش از گذشته برای آسایش روانی و اجتماعی مردم و اعتلای ارزش‌ها و اخلاق در جامعه تلاش کنیم و توجه عملی به ارزش‌های اسلام ناب محمدی را مدنظر قرارداده و وظیفه خود را در راه تحقق وعده الهی انجام دهیم.

 

74 پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان دامغان به‌طور همزمان افتتاح شد

 

علی اصغر مجد، فرماندار دامغان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آماده شدن 74 پروژه برای افتتاح در دهه فجر انقلاب اسلامی نتیجه زحمات همه دستگاه‌های اجرایی و تلاشگران بخش خصوصی و حمایت مدیران و مسؤولان استانی و شهرستانی است، اظهار داشت: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف آبرسانی، راه، بهداشت و درمان، صنعت برق، کشاورزی و اشتغالزایی همزمان با ایام سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مجد اضافه کرد: از تعداد 74 پروژه مذکور 32 طرح در بخش مرکزی دامغان با اعتبار 240 میلیارد و 422 میلیون ریال، 24 پروژه شهر دامغان با 110 میلیارد و 485 میلیون ریال اعتبار و 18 پروژه بخش امیرآباد شهرستان دامغان با اعتبار 79 میلیارد و 509 میلیون ریال به‌طور همزمان به بهره‌برداری رسید.

 

فرماندار دامغان افزود: یکی از مهم ترین پروژه‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسد، ایجاد شبکه آبیاری بتونی و خط انتقال آب سد شهید شاهچراغی به طول 26 کیلومتر و هزینه‌ای بالغ بر 96 میلیارد و 519 میلیون ریال است که با تلاش‌های سازمان آب منطقه‌ای استان و اداره امور آب شهرستان دامغان افتتاح می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این پروژه مهم آبرسانی زمینه آبیاری بهتر یک هزار هکتار از مزارع و باغات روستاهای پایین دست سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان و توسعه پایدار کشاورزی در این مناطق فراهم و میزان هدر رفت منابع آب در هنگام انتقال تا 50 درصد کاهش می‌یابد.

 

مجد با بیان اینکه در بخش راه و ترابری شهرستان دامغان دو پروژه مهم با صرف اعتبار 40 میلیارد و 108 میلیون ریال افتتاح می‌شود، تصریح کرد: احداث پل تقاطع غیر همسطح امیریه که تاکنون رقمی معادل 37 میلیارد و 608 ریال برای آن هزینه شده است مهمترین پروژه شهرستان دامغان در این بخش است.

 

فرماندار دامغان از افتتاح و به بهره‌برداری رسیدن 19 پروژه در حوزه توزیع برق این شهرستان با هزینه هفت میلیارد و 531 میلیون ریالی خبر داد و گفت: در بخش کشاورزی، آبخیزداری و تولید محصولات دامی نیز چهار طرح با صرف اعتبار چهار میلیارد و 417 میلیون ریال امروز به بهره برداری می‌رسد.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان پروژه‌های ساخت خانه بهداشت روستای رشم که در زلزله سال‌های گذشته تخریب شده بود، مرکز بهداشتی روستای دروار با مشارکت 70 درصدی بخش خصوصی و بهسازی و تعمیرات کلینیک تخصصی رضایی با مجموع اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 786 میلیون ریال را مهمترین پروژه‌های آماده افتتاح حوزه بهداشت و درمان شهرستان دامغان در این آیین برشمرد.

 

وی با اشاره به طرح‌های آماده بهره‌برداری شهرداری‌ شهر‌های کلاته، دیباج و امیریه دامغان تصریح کرد: شهرداری دامغان نیز شش پروژه شامل احداث گل‌خانه، المان میادین، بایگانی الکترونیک و ساخت، آسفالت معابر و پارک و جایگاه cng بلوار بسیج را با صرف بودجه 38 میلیارد و 600 میلیون ریالی برای افتتاح همزمان به‌دست استاندار محترم استان سمنان آماده بهره‌برداری کرده است.

 

مجد با بیان اینکه طرح گازرسانی به روستاهای دشتبو و دهخدا با سرمایه گذاری ده میلیارد ریال در این مراسم به بهره‌برداری می‌رسد و مردم این روستاها از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، افزود: ساختمان مرکز علم و فناوری شهرستان دامغان نیز که با اعتبار ده میلیارد و 764 میلیون ریالی احداث شده است از جمله مهمترین طرح‌هایی است که امروز افتتاح می‌شود  

 

فرماندار دامغان همچنین از افتتاح رسمی کارخانه تولید انواع باطری شرکت فراز پنداران آریا موج با سرمایه گذاری 23 میلیارد ریال و فراهم سازی زمینه اشتغال 35 نفر و شرکت آجر ماشینی طلوع فجر با سرمایه گذاری 74 میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای 38 نفر در هشتمین روز از دهه مبارک فجر خبرداد.

 

علی اصغر مجد در خاتمه با یادآوری برگزاری اجلاسیه بزرگ 614 شهید سرافراز شهرستان دامغان در هفته پایانی بهمن‌ماه و مراسم اصلی این یادمان در سی‌ام ماه جاری، این اجلاسیه را بزرگترین رویداد فرهنگی این شهرستان در سال 93 برشمرد و گفت: بی‌تردید تلاش همه‌جانبه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم وظیفه همه مردم ومسؤولان است زیرا آنچه امروز در ایران اسلامی داریم همه از برکت خون شهدا است./977/پ200/ب4

ارسال نظرات