۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۴۶۱۰۸
آیت الله کعبی تشریح کرد؛

مراحل 4 گانه دستیابی انقلاب اسلامی به عزت و اقتدار در جهان

خبرگزاری رسا ـ آیت الله کعبی با بیان این که امروز پیام انقلاب در غزه و قدس شنیده می شود، به تشریح مراحل 4 گانه دستیابی انقلاب اسلامی به عزت و اقتدار در جهان پرداخت.
آيت الله کعبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ویژه برنامه «ثوره الاحرار» که به زبان عربی از شبکه ماهواره ای الاهواز پخش شد، با بیان این که ماهیت انقلاب اسلامی با بسم الله آغاز شد و با پیروی از رسالت رسول اکرم(ص) در حال رشد و گسترش است، گفت: امروز انقلاب اسلامی به مرحله ای مهم از تاریخ خود رسیده که نشان دهنده شکوه و سربلندی آن است.

آیت الله کعبی با بیان این که جاودانگی انقلاب به سبب تکیه بر تعالیم اسلامی است، بیان داشت: انقلاب اسلامی به وسیله آموزه های اسلامی اصالت خود را به دست آورد و ریشه های خود را در جامعه گسترش داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نظام اسلامی با اتکا بر اعتماد به نفس ملت ایران توانست در مقابل صهیونیست ها و پشتیبانان آن ها بایستد و ما شاهد رشد روز افزون این انقلاب و سقوط آمریکا و رژیم صهیونیستی هستیم.

امروز پیام انقلاب در غزه و قدس شنیده می شود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: امروز پیام جهانی انقلاب اسلامی به قلب سرزمین های اشغالی رسیده و در قدس و غزه شنیده می شود.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی در رسیدن به این جایگاه 4 مرحله مهم را پشت سر گذاشت، بیان داشت: مرحله نخست انقلاب اسلامی پیروی از تعالیم اهل بیت(ع) و قیام علیه ظلم و ستم است که در مبارزات ملت ایران علیه رژیم طاقوت تجلی یافت.

آیت الله کعبی گفت: مرحله دوم سازماندهی مؤسسه های انقلابی و مرحله سوم جهاد در راه سازندگی کشور، گذر از توطئه های کشوره های بیگانه و مقابله با فتنه های داخلی است.

وی افزود: مرحله چهارم انقلاب اسلامی در ایران اسلامی کردن فرهنگ ملی و همراه ساختن آن با تمدن اسلامی بوده که در این مرحله ما بیداری اسلامی را شاهد هستیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که رژیم صهیونیستی با اشغال قدس اعلام کرد که مسلمانان در خواب هستند اما هم اکنون مقاومت اسلامی پاسخ این گونه ادعاها را داد.  

قانون اساسی جدید یمن دستاورد حرکت مشروع مردم این کشور است

آیت الله کعبی با تبریک پیروزی انقلاب مردمی یمن اظهارداشت: ملت یمن ملتی استوار و دین دار هستند که توانستند انقلاب خود را بر اساس عقل و تدبیر حکیمانه به پیروزی برسانند.

وی افزود این انقلاب بر خلاف ادعای های دروغین برخی رسانه ها متعلق به گروهی خاص نیست بلکه متعلق به همه قشرهای مردم یمن است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انصار الله به خوبی تجمعات مردمی یمن را رهبری می کنند، گفت:  انصار الله با درک شرایط داخلی و خارجی به خوبی می تواند دست به تأسیس مرحله ای جدید در منطقه بزنند.

وی تصریح کرد: مردم یمن خواستار نظام مردم سالاری بر اساس مشارکت همگانی هستند و انصار الله با اعطای فرصت دو ساله زمینه تحقق این خواسته، تأسیس مؤسسه های قانون گذاری و مشارکت همگانی را فراهم ساختند.

وی گفت: بیداری اسلامی در یمن و حرکت مردمی در این کشور به همراه ایجاد قانون اساسی که برگرفته از اسلام است، دستاورد جهانی شدن انقلاب مردم ایران است.

این استاد حوزه و دانشگاه ابرازداشت: با اشاره به این که مردم یمن مردم ولایتمدار و بیدار هستند که بسیاری از مناسبات مذهبی همچون عاشورا، ولادت رسول اکرم(ص) و عید غدیر را برپا می کنند.

انقلاب یمن مقدمه ای برای تحولات استراتژیک در منطقه است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: انقلاب یمن مقدمه ای برای تحولات استراتژیک در منطقه است.

وی با اشاره به تشابه شعار مردم یمن با شعار های ملت ایران گفت: این تشابه نمایانگر آن است که هر دو ملت دشمنان مشترکی دارند.

ترویج ترور مردم ولایتمدار ایران را به زانو در نمی آورد

آیت الله کعبی با اشاره به ترویج ترور و انجام اقدام های تهاجمی از سوی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: مردم ایران با این اقدام ها تهاجمی عقب نشینی نکرده و با اتحاد خود نقشه های بیگانگان را خنثی خواهند کرد.

وی افزود: با گذشت 36 از محاصره اقتصادی نظام اسلامی ما امروز شاهد جهانی شدن آن هستیم و این به معنای اعتماد به نفس ملت و شکست تلاش های مستکبرانه غرب است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران توانسته است فلسفه تشکیل دولتی اسلامی معاصر و متمدن را به مرحله عمل برساند.

آیت الله کعبی با بیان این که عواملی گوناگون سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد، ابرازداشت: تفکرات اسلامی و ایمان به آموزه های دینی، رهبری مقتدرانه، نیروی انسانی فعال، پشتیبانی ملت و صبر و مقاومت از عوامل پیروزی این انقلاب مردمی هستند.

وی افزود: امروز پرچم انقلاب اسلامی در دستان پرتوان رهبر معظم انقلاب قرار دارد و این عاملی دیگر برای رشد و گسترش انقلابی بوده که متعلق به همه آزادی خواهان است.

پیشرفت کشورهای اسلامی در گرو قرارگیری عقلانیت در کنار حکمت و اعتماد به نفس است

آیت الله کعبی ابرازداشت: مسأله فلسطین در کنار تقریب مذاهب، دوری از افراط گرایی و پیشرفت کشورهای اسلامی از مسایل اساسی مسلمانان است.

وی گفت: پیشرفت کشورهای اسلامی زمانی حاصل می شود که عقلانیت در کنار حکمت و اعتماد به نفس قرار گیرد و جمهوری اسلامی ایران با در کنار هم قرار دادن عدالت اجتماعی و آزادی در راه کسب این پیشرفت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند تا قواعد دوستی و دشمنی را تغییر دهند و دشمنان را به عنوان دوست معرفی کنند اما باید توجه کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان حقیقی ملت های اسلامی هستند.

وی در پایان گفت: سیاست های جمهوری اسلامی برای روابط دوستانه میان ملت ها پایه گذاری شده است./9452/پ201/ب2

ارسال نظرات