۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۴۶۶۴۶
یکی از علمای بحرین:

اعتراض مسالمت آمیز حق همه ملت‎ها است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر دراز بحرین خواستار آغاز گفت‎وگوهای ملی شد و تصریح کرد که استفاده از خشونت در رسیدن به خواسته‎ها به زیان ملت بحرین است.
 آيت الله سيد عبدالله الغريفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله الغریفی، از علمای بحرین در نماز جمعه این هفته که در مسجد امام صادق (ع) منطقه دراز برگزار شد، با تاکید بر حرکت در مسیر انقلاب به صورت مسالمت آمیز گفت: فعالیت‎های انقلابی به صورت مسالمت آمیز برای هر جامعه‎ای جایز است و اقدامات خشونت طلبانه و تحرکات تروریستی بر خلاف قوانین شرعی به شمار می آید.


وی به بررسی آثار حرکت در مسیر انقلاب به صورت مسالمت آمیز پرداخت و افزود: شرع و قانون از فعالیت‎های مسالمت آمیز حمایت کرده و آن را مطابق با حقوق مردم می‎داند.


این عالم بحرینی تصریح کرد: اهدافی نظیر اصلاحات سیاسی که به پیشرفت و آبادانی کشور کمک می‎کند مورد تایید قانون و شرع است اما اگر این هدف در مسیر فساد به کار گرفته شود سبب نابودی کشور می‎شود.


وی با درخواست از رژیم آل‎خلیفه برای احترام به حقوق مردم بحرین، خاطر نشان ساخت: تنها راه حل خارج شدن از بحران سیاسی آغاز گفت‎وگوهای ملی معارضان و رژیم آل‎خلیفه است. گفت‎وگوهای ملی به سلامت بحرین کمک شایانی خواهد کرد.


خطیب جمعه مسجد امام صادق (ع) منطقه دراز بحرین استفاده از هر گونه سلاح علیه مردم را محکوم کرد و ادامه داد: قلع و قمع مردم سبب افزایش بحران در بحرین می‎شود. رژیم آل‎خلیفه نباید در مسیر خشونت حرکت کند.


وی تأکید کرد: مردم بحرین از نظر قانونی و شرعی حق دارند که برای احقاق حقوق خود به صورت مسالمت آمیز از هر وسیله که مورد تایید شرع و قانون است استفاده کنند.


این عالم بحرینی اقدامات رژیم آل‎خلیفه را بر خلاف قوانین ملی و دینی خواند و تصریح کرد: کشتار، بازداشت و قلع و قمع مردم بی‎گناه به مصالح مردم بحرین نیست و بر خلاف آموزهای دینی و قوانین ملی است./994/ب902/د

ارسال نظرات