۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۲۴۶۶۹۷
آیت الله آصفی:

انقلاب اسلامی ایران امتداد واقعی عاشوراست

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق از انقلاب اسلامی ایران به عنوان امتداد واقعی عاشورا یاد کرد.
آيت الله محمد مهدي آصفي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله شیخ محمد مهدی آصفی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق، در پیامی به سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران از روزهای بزرگی الهی در تاریخ به شمار می آید چرا که عرش بزرگترین امپراتوری که مورد حمایت آشکار و پنهان استکبار بود را برانداخت.

 

وی افزود: بزرگترین قلعه استکبار در منطقه که حمایت قدرت های نظامی جهان را احساس می کرد، با رهبری امام خمینی(ره) متلاشی شد. پیروزی انقلاب اسلامی تنها به معنای سرنگونی نظام پهلوی نیست بلکه پایان یک دوره و آغاز دوره ای جدید در تاریخ اسلام به شمار می آید.

 

آیت الله آصفی تصریح کرد: سقوط خاندان پهلوی و برپایی جمهوری اسلامی ایران یعنی پایان دوران کسالت، رکود، ضعف، ناامیدی، قرار گرفتن در دامن شرق و غرب و پسرفت فکری و فرهنگی و سیاسی و نظامی و اقتصادی و پایان شکست روحی به شمار می آید.

 

نماینده رهبری در عراق از جمهوری اسلامی به عنوان آغاز دوران جدید تحرک به سوی حاکمیت الهی یاد کرد و ادامه داد: برپایی جمهوری اسلامی سبب شد تا دوران جدید تحرک به سوی حاکمیت الهی، باز شدن غل و زنجیر و آزادی از بندهای سیاسی، اقتصادی، نظامی، علمی و فرهنگی تحمیل شده از سوی استکبار غربی و شرقی بر جهان اسلام، بازگشت به سوی خدا، بندگی انسان، تحکیم شریعت الهی در زندگی مردم، بازگشت عرف و ارزش و اخلاث و حدود اسلامی به زندگی و به صورت کلی آغاز مرحله جدیدی از تاریخ آغاز شود.

 

وی روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را امتداد واقعی عاشورا دانست و تأکید کرد که روز عاشورا نیز امتداد واقعی صفین و بدر بود.

 

آیت الله آصفی در پایان خاطر نشان ساخت: این انقلاب اسلامی به معنای کلمه، سرشار از مبانی است و شیوه جدیدی از فعالیت و جنبش در تاریخ معاصر ما به شمار می آید. این انقلاب، نزاع جدیدی میان شرک و توحید است و در تاریخ سیاسی معاصر بی نظیر بوده است و می کوشد انسان مسلمان را از ارتباط با استکبار جهانی به سوی ارتباط با خدا و پیامبرانش سوق دهد./980/ب902/د

ارسال نظرات