۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۴۶۷۸۴
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

آموزش و پرورش آذربایجان غربی خواستار حضور پررنگ روحانیان در مدارس است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با استقبال از حضور پررنگ روحانیان در مدارس استان، گفت: آماده هستیم در صورت معرفی روحانیان توانمند در پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی دانش آموزان تعداد مدارس امین در استان را افزایش دهیم.
مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان غربي در غرفه خبرگزاري رسا

فریدون سید مصطفوی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برنامه های این نهاد آموزشی در راستای تعمیق ارزشهای دینی و اعتقادی در بین دانش آموزان، گفت: آموزش و پرورش به دنبال تربیت دانش آموزانی دینی و انقلابی است.

 

وی افزود: اهتمام به حضور مربیان پرورشی و به ویژه روحانیان در مدارس آذربایجان غربی نشان دهنده این است که سؤالات دانش آموزان باید در زمینه های فرهنگی، دینی و مذهبی پاسخ داده شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به راه اندازی مدارس امین گفت: این مدارس با تعامل و همکاری دو نهاد آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در استان ایجاد شده است.

 

وی از افزایش مدارس امین در سال تحصیلی جاری به 31 باب خبر داد و افزود: در این مدارس با حضور دائمی یک روحانی به عنوان مربی پرورشی توجه ویژه ای به مباحث دینی دانش آموزان می شود.

 

سید مصطفوی خاطرنشان کرد: آماده هستیم در صورت معرفی روحانیان توانمند در پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی دانش آموزان تعداد مدارس امین را در استان افزایش دهیم.

 

وی در ارزیابی عملکرد کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در استان گفت: تعامل و همکاری خوبی بین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه وجود دارد.

 

سید مصطفوی اذعان کرد: نبود روحانی در تعدادی از مدارس استان را نمی توان کوتاهی در عملکرد این کمیته قلمداد کرد چراکه این موضوع به مسأله کمبود روحانی در استان باز می گردد.

 

 مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر در تمامی مدارس آذربایجان غربی که از نماز خانه برخوردارند نماز جماعت برگزار می شود.

 

وی در پایان در پاسخ به همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با آموزش و پرورش افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک سایر دستگاه‌ها و ارگانها به آموزش و پرورش و همچنین اهتمام استاندار آذربایجان غربی گام های مثبتی در این زمینه برداشته شده است که البته کافی نیست و انتظار بیش از این است.

 

 

گفتنی است، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا به سؤالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات