۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۲۴۶۸۹۳
آیت الله نظری:

آیت الله سیستانی چراغ پر نور جهان تشیع و اسلام است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه به نقش مرجعیت دینی در اقتدار و عظمت امت شیعی اشاره کرد و گفت: امروز حضرت آیت الله سیستانی چراغ پر نور جهان تشیع و اسلام است.
آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه شب گذشته در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی باید تأکید براین که تبلیغ دین همواره باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر مبانی و احکام اسلامی به خوبی در جامعه نشر و گسترش یابد به حتم شاهد و رشد و بالندگی جامعه اسلامی خواهیم بود.

 

وی در ادامه سخنان خود به مسأله غدیر اشاره کرد و با بیان این که خوشبختانه بیش از دو دهه است که دهه غدیر با پرچم داری مردم ولایت مدار مازندران شکل گرفته است، افزود: تا پیش از نامگذاری دهه ای به نام دهه غدیر، این روز با عظمت تنها در حد یک دیدار محدود گرامی داشته می شد، اما امروز شاهد عظمت و بین المللی شدن این دهه هستیم.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که امروز دهه غدیر از نظر اثبات موضوع از عظمت بسیار خوبی برخوردار است، تصریح کرد: از نظر ثبوت مطلب نیز به قول علامه حلی نبوت لطف خاص و خاتمه پذیر، اما امامت لطف عام است و خاتمه پذیر نیست.

 

وی ادامه داد: تکمیل کامل غلط است و دین و شریعت وقتی کامل آمد تمام شد و تکمیل کامل همانند تحصیل حاصل است، پس باید نبوت را بعد از خاتمیت تعطیل کرد و نباید منتظر نبی باشیم، اما ولایت در ناموس هدایت برای حفظ اساس شریعت امری لازم و ضروری است، برای این که اگر بیان احتمالی می خواهد باید امامی باشد و دفاع از مخاطرات که مهم است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه خاطرنشان کرد: جهت ثبوتی مسأله همان سرمایه های اولیه وحی، الهام و بیانات است و جهت اثباتی آن برای حفاظت وجود امام ضروری است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که امامت نعمت بزرگی است، تصریح کرد: در بین شیعه باید برای حفاظت و گسترش این نعمت بزرگ و ارزشمند باید تلاش کرد و سیدالشهدا نیز در جریان نهضت کربلا آن را تکمیل کرد.

 

وی به حضور 20 میلیونی مسلمانان در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: با این حضور میلیونی آن عظمت معنوی تجلی پیدا کرد و در داخل و خارج به عظمت و کیفیت این مراسم معنوی اشاره شد.

 

آیت الله نظری با بیان این که این اساس مورد تأیید حضرت حق است و اسباب ان نیز باید فراهم باشد، افزود: یکی از اسباب آن همین است که ما غدیر را از نظر علمی و عملی در میان جوامع خاص و عام گسترش دهیم.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مرجعیت دینی در اقتدار و عظمت امت شیعی اشاره کرد و گفت: امروز حضرت آیت الله سیستانی چراغ پر نور جهان تشیع و اسلام است.

 

وی ساده زیستی و تقوای این مرجع عالیقدر جهان تشیع را الگویی ارزشمند برای دنیا برشمرد و افزود: این شیوه زندگی یک عظمت و افتخاری برای جهان تشیع است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه ادامه داد: حضرت آیت الله سیستانی علیرغم امکانات و شرایط موجود، شیوه زندگی بسیار ساده و محقرانه ای دارد که این خود یک الگو است.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: امروز هر قدرتی که بتواند ارزش های دینی را در جامعه جهانی اشاعه، ارائه، اظهار، ابراز، ترویج و تأیید کند به حتم وظیفه عبودیت خود را در حفظ حقیت شریعت اسلام انجام داده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات