۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۴۶۹۹۶
وزیر اوقاف مصر:

داعش در پی تجزیه کشورهای منطقه است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر با محکوم کردن اقدامات داعش تصریح کرد که داعش نظیر شمشیری است که کشورهای منطقه را در معرض تجزیه قرار می‎دهد.
محمد مختار جمعه وزير اوقاف مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، طی نشستی خبری در قاهر پایتخت این کشور، اقدامات جریان‎های تروریستی و تکفیری را محکوم کرد و گفت: داعش و اخوان المسلمین همانند شمشیری هستند که مصر و کشورهای منطقه را در معرض تجزیه قرار می دهند.


وی خواستار حفظ اتحاد در برابر تروریست‎ها شد و تصریح کرد: مصر و کشورهای منطقه باید با خیانت‎کاران و دشمنانی که درپی کاش بذر فتنه و نفاق در بین امت اسلامی هستند، مبارزه کنند.


وزیر اوقاف مصر به اعدام 21 تن از شهروندان مسیحی از سوی داعش لیبی واکنش نشان داد و گفت: کشتار شهروندان مصری در لیبی باید زنگ خطری برای این کشور باشد که در برابر تهدید‎ها آمادگی پاسخ گویی را داشته باشد.


گفتنی است که شاخه گروه داعش در لیبی با انتشار تصاویری اعلام کرد که 21 تن از شهروند مسیحی مصر را اعدام کرده است. به گفته داعش این اقدام در واکنش به حبس دو زن مسیحی مصری در کلیسا پس از تغییر دین و مسلمان شدن آنها انجام شد.


قبل از این خبرهایی درباره حبس دو زن مسیحی مصری در کلیسا پس از تغییر دین و مسلمان شدن آنها منتشر شد اما رهبری دینی مسیحیان مصر این خبر را تکذیب کرد./994/ب903/د

ارسال نظرات