۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۴۶۹۹۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

توهین به مقدسات دینی، مانع صدور اندیشه های اسلام ناب نمی شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جبهه صدور انقلاب و دین مبین اسلام با همه ظرفیت در جهان در حال گسترش است، گفت: خط اهانت و بد گویی رذیلانه ترین خطی است که از روی اضطرار و ناچاری از سوی دشمنان اسلام اجرا می شود.
امام جمعه محمودآباد

حجت الاسلام سید داود موسوی، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد با اشاره به فتوای تاریخی امام راحل پیرامون سلمان رشدی ملعون، گفت: در سال 1368 که با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز بیدارگری در کشورهای اسلامی شروع شد غرب دست به کارهای شوم و ناپسندی زده است.امام جمعه محمودآباد، تصریح کرد: با آغاز رویکرد جدید  به اسلام  در اقصی نقاط جهان خاصه در کشورهای غربی امپریالیسم فرهنگی برای مدیریت این روند فراگیر کارکردهای گوناگون سیاسی، فرهنگی و امنیتی را در پیش گفتند.


استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین آن اهانت و جسارت به ساحت مقدسات دین اسلام بوده است، خاطرنشان کرد: پیش از نوشتن کتاب آیات شیطانی اقدامات مشابهی در سطح محدود تر در غرب بر علیه اسلام وجود داشته، اما سلمان رشدی با جسارت، وقیحانه ترین اهانت ها را به چهره معصوم و پاک پیامبر اکرم(ص) در کتاب خود روا داشته است.


وی ادامه داد: در پی انتشار آن با بررسی محتوایی این اثر، پاسدار واقعی اسلام ناب در آخرین ماه های عمر  شریف خود اقدام صدور حکم ارتداد سلمان رشدی را صادر که متعقب این حکم اندیشمندان و علمای جهان اسلام به تایید این حکم پرداخته و متعاقب این موضع گیری قاطع و انقلابی و منطبق با شرع مقدس جبهه غرب سراسیمه از این اقدام به جا و به موقع به حربه حقوق بشر فراخوانی سفرا و تهدید به تحریم اقدام کرد.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: در داخل کشور با بی اعتنایی مواجه و در حوزه جهانی به سست بودن تصمیمات غربی ها و به بی منطق بودن مواضع آنان ختم و در جهان اسلام نیز تیم هایی اجرا کننده حکم ارتداد تشکیل شد و غربی ها دست از پا خطا کرده بدون هیچ نتیجه ای سفرای خود را برگشت داده و همچنان عقوبت اهانت و دشنام در جبهه ناشناخته فرهنگی در غرب سایه افکن است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: جبهه صدور انقلاب و تهاجمی دین مبین اسلام با تمام ظرفیت در جهان در حال گسترش بوده و خط اهانت و بد گویی رذیلانه ترین خطی است که از روی اضطرار و ناچاری توسط دشمنان اسلام اجرا می شود.

 

وی با بیان این که توهین به مقدسات نمی تواند زمینه ساز دستیابی به اهداف ایادی استکباری شود، گفت: این امر نشانگر هراس آن ها بوده که دست به توهین به مقدسات و چهره هایی همچون پیامبر رحمت و مغفرت می زنند.

 

امام جمعه محمودآباد با تاکید بر این که امروز دین مبین اسلام به نحو شایسته ای در حال پیشرفت و گسترش است، بیان داشت: برخلاف کارشکنی هایی که از سوی دشمنان مشاهده می شود دین اسلام با رشد بسیار ارزنده ای در حال گسترش است./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات