۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۴۷۱۱۸

اخبار کوتاه از اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان

خبرگزاری رسا ـ اجرای نیت امینانه موقوفات در شهرستان مبارکه، برگزاری دوره های آموزشی برای هیئت امنا و مدیران فرهنگی بقاع متبرکه در مشهد مقدس و ثبت موقوفه جدیدی به ارزش بیش از سه میلیارد ریال در لنجان از عناوین اخبار کوتاه اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان است.
اخبار کوتاه

علی مبشری، مسؤول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان گفت: نیت موقوفه علی اصغربن حاج علی نقی با تجهیز کتابخانه تخصصی حضرت زهرا(س) اجرا شد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای نیت موقوفه‌ی فوق الذکر، تجهیز کتابخانه تخصصی حضرت زهرا(س) خواهران، تعمیرات مربوط به ساختمان حوزه و نیز کمک هزینه تحصیلی طلاب مشغول به تحصیل حوزه علمیه امام محمد تقی انجام شد.

مسؤول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه ادامه داد: این موقوفه در سال 1293 هجری قمری با نیت‌های خرید کتب علوم دینی مذهبی جهت حوزه علمیه و روضه خوانی وقف شده است.

وی افزود: این موقوفه بالغ بر یک هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مبارکه می‌باشد و دارای 20 رقبه است.

مبشری خاطرنشان کرد: به منظور اجرای نیت امینانه این موقوفه بالغ بر 300جلد کتب حوزوی به ارزش بیش از 18 میلیون ریال خریداری شده است.

مسؤول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه بیان کرد: برای اقدامات فوق الذکر از محل موقوفه مذکور بالغ بر 140میلیون ریال اجرای نیت امینانه واقف صورت گرفت.

وی افزود: در سال جاری از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان، به مصلی نماز جمعه شهر دیزیچه و تالخون‌چه بالغ بر 340میلیون ریال پرداخت شد.

مبشری خاطر عنوان کرد: از دیگر کمک های صورت گرفته شده می توان به پرداخت 210 میلیون ریال برای مصلی نماز جمعه مبارکه و کمک های عمرانی به مجتمع فرهنگی الزهرا(س) به مبلغ 240 میلیونریال اشاره کرد.

وی متذکر شد: در راستای اجرای طرح های عمرانی مساجد نیز بالغ بر 430میلیون ریال که بالغ بر 40درصد ازمنابع تخصیصی جذب و مساعدت شده است.

اعزام هیأت امنا و مدیران مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه به مرکز آموزشی فدک در مشهد مقدس

 

حجت الاسلام حسن امیری، سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در راستای آموزش هیأت امنا مدیران مراکز فرهنگی، قرآنی بقاع متبرکه ، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برابر با سهمیه اعلامی طی سه دوره آموزشی؛ اقدام به اعزام اصحاب وقف و بقاع متبرکه به مرکز آموزشی فدک آل محمد(ص) در مشهد مقدس نمود.

وی تصریح کرد: در دوره سوم برابر سهمیه 16 نفر از هیأت امنا مدیران مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه که خارج از شهر قرار داشته از تاریخ 13 لغایت 15 بهمن ماه در مرکز آموزشی حضور داشتند.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در دوره چهارم نیز برابر سهمیه، 54نفر از هیأت امنا و مدیران مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه داخل شهر، از تاریخ 18لغایت 20 بهمن ماه در مرکز مزبور حضور بهم رسانیدند.

وی از اعزام ششمین دوره نیز خبر داد و افزود: این دوره آموزش هیأت امنا، در تاریخ 9لغایت 11 اسفندماه با حضور 6 نفر از اعضای هیأت امنا بقاع متبرکه ویژه برگزار خواهد شد که این اداره کل اقدامات لازم جهت اعزام عزیزان را فراهم نموده است.

حجت الاسلام امیری متذکر شد: در سال جاری بالغ بر 100نفر از هیأت امنا؛ مدیران مراکز فرهنگی قرآنی به مراکز آموزشی سازمان اوقاف و امور خیریه مشهدمقدس اعزام و اقدامات لازم جهت ارتقاء سطح معلومات و دانش آن عزیزان به نحو احسن انجام شده است.

وی در پایان از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه، هیأت امنا و خادمین تا پایان سال جاری خبر داد.

وقف باغی به ارزش سه میلیارد ریال در شهرستان لنجان

محمدرضا ترحمی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: ورثه مرحوم سرور خدابخش سهم الارث خود را که باغی به ارزش سه میلیارد ریال بود وقف نمودند.

وی با بیان این که این موقوفه در شهر زرین شهر واقع شده است، تصریح کرد: این موقوفه باغی به مساحت 100 متر مربع بوده و با نیت برّ و احسان وقف شده است.

 

ترحمی خاطر نشان کرد: ارزش ریالی موقوفه مذکور بالغ بر سه میلیارد ریال برآورد شده است.

 

وی عنوان کرد: براساس مذاکرات صورت گرفته و طبق نظر واقفین، تولین این موقوفه برعهده اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گذاشته شده است./939/پ203/ب4

ارسال نظرات