۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۴۷۳۴۱

اختتامیه سیزدهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی خراسان رضوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه سیزدهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی خراسان رضوی با حضور دبیر شورای توسعه قرآنی کشور و تقدیر از برگزیدگان در مشهد برگزار شد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه قرآنی کشور ظهر امروز در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی خراسان رضوی به بیان تفاوت های هنر مسیحی با هنر اسلامی پرداخت و گفت: حقیقت ناب قرآنی دو جلوه سمعی و بصری دارد.

 

  

وی تصریح کرد: تفاوت هنر مسیحی با هنر اسلامی در این است که در هنر اول تلاش می‌شود خدا به زمین آورده شود؛ اما در هنر اسلامی انسان و هنرش به سمت پروردگار خود می‌رود و جنبه معنوی معرفتی پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام محمدی گفت: هنر خادم، ابزاری برای صلح است و هنر خائن، وسیله‌ای برای جنگ محسوب می‌شود که متاسفانه جریانات تکفیری که مورد حمایت غرب هستند از هنر خائن برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌برند، اما مهم این است که توسعه و معرفی هنرهای قرآنی در سطح بین‌المللی می‌تواند پاسخ کوبنده‌ای به جریانات تکفیری‌ها باشد.

 

وی، قلمروی هنر قرآنی را دل مخاطب دانست و افزود: تمام حقایق و معارف قرآنی که به واسطه هنر خلق می‌شود، فطری است زیرا روح و جان انسان را زنده می‌کند و به آن طراوت می‌بخشد.

 

رقابت 2888 نفر در جشنواره علوم و هنرهای قرآنی خراسان رضوی

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، دبیر سیزدهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی خراسان رضوی از رقابت دو هزار و 888 نفر در بخش مسابقه این جشنواره خبر داد و گفت: بیشترین آثار از شهرهای مشهد، کاشمر و سبزوار به دبیرخانه رسیده است.

 

وی با بیان این که نگاه این جشنواره به فعالیت‌های قرآنی، هنری است، افزود: این جشنواره تلاش می‌کند به مخاطبان، ارزش و جایگاه اصلی قرآن در اسلام را معرفی کند لذا با زبان هنر در این سیزده سال به این مهم توجه زیادی داشته است.

 

حجت الاسلام کاظمی نسب با بیان این که در کشور ما به حوزه پژوهش و ترتیل قرآن توجه ویژه‌ای شده اما اهمیت توسعه علوم و هنرهای قرآنی کمتر مورد اهمیت قرار گرفته است، گفت: توجه به اعجاز قرآن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

 وی به برگزاری این جشنواره در سال آینده به صورت ملی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره با هدف استعدادیابی نوجوانان و معرفی الگوهای قرآنی این گروه سنی به جامعه فعالیت خود را ادامه داده است./934/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات