۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۴۷۳۶۷
رییس سازمان بسیج اساتید:

دشمنان به دنبال ترویج فضای تحریم‌ هراسی هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه دانشمندان مسلمان جهان اسلام گفت: تمدن نوین اسلامی در حوزه جغرافیایی جهان اسلام با محوریت ایرانی اسلامی در حال شکل‌گیری است.
دکتر سهراي صلاحي، رييس سازمان بسيج اساتيد کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سهراب صلاحی، رییس اتحادیه دانشمندان مسلمان جهان اسلام امروز در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: ایران اسلامی با قرار داشتن در منطقه استراتژیک و مرکز جهان اسلام قدرت‌های بزرگ را نیازمند ارتباط با کشورمان کرده است.

 


وی با بیان این‌که قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران امروز تا آمریکای لاتین پیش رفته است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران توانست حرف جدیدی به دنیا بزند که ریشه هر قدرتی قدرت نرم و نفوذ کلام و اقناع سازی و قدرت منطق است، غربی ها به جای فهمیدن این قدرت نرم ایران، با بدترین شیوه ها، جنگ روانی راه انداختند.

 


رییس سازمان بسیج اساتید کشور با تأکید بر این‌که پیدایش فرهنگ مقاومت و استکبارستیزی در دنیا، از بازتاب های انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: در این راستا سال آینده همایش بین المللی با حضور دانشمندان مسلمان جهان با موضوع بررسی ظهور قطب قدرت اسلامی در تهران برگزار می شود.

 


صلاحی افزود: ظهور قطب قدرت اسلامی در جهان با محوریت جمهوری اسلامی ایران در حال شکل گرفتن است و بیداری اسلامی یکی از نتایج این ظهور به شمار می رود که اگر دولت های ما با این بیداری وفق پیدا می کردند حرکت ما در منطقه سریع تر پیش می رفت.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوه مبارزاتی امام خمینی(ره) با رژیم پهلوی و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امام با شیوه فرهنگی و بدون ذره ای خشونت مبارزه کرد و آنجایی که لازم بود از مردم خواست که کودتای نظامی را نادیده گرفته و به خیابان ها بیایند.

 


رییس سازمان بسیج اساتید کشورهایی ایران از زیر سلطه پهلوی، بسترسازی برای آزادسازی جهان اسلام و تشکیل حکومت جهانی اسلام را از اهداف انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: ایران باید به یک قدرت بین المللی تبدیل شود و امروز مؤلفه های جهانی شدن را در دست دارد.

 


صلاحی با بیان این‌که تمدن نوین اسلامی در حوزه جغرافیایی جهان اسلام با محوریت ایرانی اسلامی در حال شکل‌گیری است، گفت: نقشه راه هر تمدنی، در دست علوم انسانی است و علوم انسانی مبتنی بر نگرش انسان به انسان و انسان به جامعه و انسان به خداست، مشکل غرب نیز در همین جاست.

 


وی پشتیبانی مردم از نظام، حضور در صحنه، ولایت‌مداری و بهره‌مندی از رهبری آگاه، بابصیرت و مدیر را از دیگر عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: هدف امروز دشمن راه‌اندازی فضای تحریم‌هراسی در کشور است، اما شاهدیم که این توطئه با یک سخنرانی رهبر انقلاب و نقش بر آب می شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات