۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۴۷۴۱۳

حمایت علمای لبنانی از مواضع اخیر سید حسن نصرالله

خبرگزاری رسا ـ دو تن از علمای اهل سنت و شیعه لبنان حمایت خود از سخنان روز گذشته دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر جدیت حزب الله در ادامه گفت‌وگوهای لبنان و لزوم مبارزه با گروه‌های تکفیری را اعلام کردند.
سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب الله لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسام العیلانی، از علمای اهل سنت لبنان امروز با انتشار بیانیه‌ای با حمایت از مواضع اخیر سید حسن نصرالله، گفت: سخنان روز گذشته دبیرکل حزب الله لبنان میزان پایبندی وی به گفت‌وگو با جریان المستقبل و حفظ انسجام و وحدت لبنان است.

 

وی افزود: پیشنهاد نصرالله مبنی بر لزوم ایجاد یک طرح امنیتی ملی برای مقابله لبنان با گروه‌های تروریستی و تکفیری نیز بسیار حائز اهمیت است.

 

امام جماعت مسجد الغفران صیدا خواستار توجه بر اظهارات سید حسن نصرالله مبنی بر لزوم مقابله همگانی با تکفیری‌ها شد و گفت: تکفیری‌ها همه طوایف و مذاهب لبنان را با خطر مواجه می‌کنند که این امر ضرورت همکاری همه گروه‌های سیاسی و مردمی برای مقابله با آن را می‌رساند. سخنان دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان نشان داد که اولویت حزب الله وحدت لبنانی ها است.

 

از سوی دیگر شیخ علی یاسین، رییس مجمع علمای صور لبنان حمایت خود از سخنان روز گذشته سید حسن نصرالله اعلام کرد و گفت: همه سیاستمدران و دولتمردان لبنانی باید گفته‌های اخیر دبیرکل حزب الله را مورد توجه قرار دهند.

 

وی افزود: نباید فراموش کرد که لبنان وحدت و انسجام خود را مدیون مقاومت اسلامی است.

 

گفتنی است سید حسن نصرالله روز گذشته با تأکید براینکه حزب الله با جدیت به گفت‌وگو با جریان المستقبل برای حل اختلافات ادامه می‌دهد، خواستار مقابله همگانی با گروه‌های تکفیری شد. وی افزود که داعش به جای آزادسازی بیت المقدس چشم به اشغال مکه و مدینه دوخته است./983/ب902/ک

ارسال نظرات