۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۲۴۷۴۳۴

ماهنامه ماهک به ایستگاه پنجاه و هفتم رسید

خبرگزاری رسا ـ شماره 57 ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.
ماهنامه ماهک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجاه و هفتمین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه بهمن‌‌ماه 1393 به سردبیری سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.

 

«اول سلام»، «داستان/ نیکی به دیگران»، «کاردستی/ گل‌های پلیسه‌ای»، «دوستان قطبی من»، «کاردستی/ بِبُر و بچسبان»، «سرگرمی/ عزیزم راه را نشان بده»، «نقاشی»، «بگرد و پیدا کن»، «میوه‌های قرآنی/ انجیر»، «معرفی کتاب»، «دریاچه‌های شگفت‌انگیز ایران/ دریاچه نئور»، «قصه‌های جالیز»، «جمعه»، «حیوانات سفید»، «بهترین هدیه برای بهترین دوست»، «نقاشی‌های قشنگ شما» و «اندوهی شیرین» از موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است.

 

در بخشی با عنوان اول سلام می‌خوانیم:«خانم می‌گوید باید خوشحال باشیم. سرود بخوانیم. دست بزنیم و شادی کنیم. او می‌گوید در چنین روزهایی شاه که آدم بدی بود رفت و امام آمد. خانم عکسی را نشان می‌دهد که می‌خندد. او شبیه پدربزرگ‌هاست. تو او را دوست داری. خانم می‌گوید این امام است».

 

میوه‌های قرآنی عنوان یکی دیگر از موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است که به مطالبی درباره میوه انجیر پرداخته که به این شرح است: «والتین و الزیتون؛ قسم به انجیر و زیتون. تین به معنی انجیر است. فقط یک بار در قرآن نامش آمده است و این درخت ابتدا در سرزمین فلسطین و سوریه و مصر بوده است. بعد در جاهای دیگر جهان کاشته شده است. جالب است بدانید که این درخت با حشره‌ای به نام(مگس انجیر) میوه می‌دهد.

 

انجیر سرشار از مواد غذایی است. خوردن آن بعد از بیماری خیلی مفید است. انجیر به تنهایی غذای کاملی است و به سادگی هضم می‌شود. سنگ کلیه و صفرا را از بین می‌برد و بیماری‌های دیگر را درمان می‌کند. امام رضا علیه‌السلام می‌فرماید: انجیر استخوان‌ها را محکم می‌کند. سبب پرپشتی مو می‌شود و بیماری و درد را از بین می‌برد.

 

انجیر فسفر زیادی دارد و برای رشد فکری خیلی مفید است. شما می‌توانید وقتی امتحان دارید این میوه شیرین را بخورید تا راحت‌تر امتحان بدهید. این میوه پتاسیم و آهن هم دارد و کم‌خونی را درمان می‌کند. انجیر برای کودکان خیلی مفید است. اگر آن را بجوشانید و آبش را میل کنید، سرماخوردگی و گلودرد شما را خوب می‌کند».

 

در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان بهترین هدیه برای بهترین دوست چند نامه آمده که برخی از آن به این شرح است: «سلام امام زمان! من شما را خیلی دوست دارم؛ چون شما خیلی از آرزوهای مرا برآورده کرده‌اید. شما هم مرا دوست دارید. من امروز یاد گرفتم که همیشه کتاب بخوانم. ما هر قدر هم که کارهای بد کنیم شما ما را دوست دارید.

 

امام زمان! می‌دانم که خیلی از دست مردم ناراحت هستید. با این‌که بچه هستم؛ ولی می‌دانم که شما چه قدر سختی می‌کشید. با این‌که هنوز مثل آدم بزرگ‌ها نمی‌توانم تصمیم بگیرم، می‌دانم راه شما بهترین راه‌هاست. برای این‌که جد شما پیامبر خدا و مادر گرامی‌تان فاطمه زهرا سلام‌الله علیها است.

 

من یک آرزو دارم که بتوانم یکی از 313 یار شما باشم. دوست دارم به شما بدی نکنم. بلکه خوبی و مهربانی به شما هدیه کنم. دوست دارم زودتر ظهور کنید. شما را خیلی دوست دارم».

 

پنجاه و هفتمین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه بهمن‌ماه 1393 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات