۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۴۷۷۲۱
مدیر کل اوقاف مازندران:

ترویج معارف قرآنی مهم ترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به نقش قرآن کریم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افزود: هویت انقلاب و نظام ما قرآنی است و امام خمینی(ره) با استفاده از فرامین و دستورات الهی در قرآن کریم، سیره اهل بیت(ع) و با حمایت‌های مردم توانست حکومت اسلامی را در ایران پیاده کند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه ستاد طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری مسابقات و رویدادهای مهم قرآنی کشور است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به نقش قرآن کریم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افزود: هویت انقلاب و نظام ما قرآنی است و امام خمینی(ره) با استفاده از فرامین و دستورات الهی در قرآن کریم، سیره اهل بیت(ع) و با حمایت‌های مردم توانست حکومت اسلامی را در ایران پیاده کند.

 

حجت الاسلام علیزاده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران را یک رهبر قرآنی دانست و بیان داشت: مقام معظم رهبری در سال چندین مرتبه با قاریان، حافظان و مربیان قرآنی دیدار می‌کند که این نشان‌دهنده اهمیت مقام ولایت و قرآن کریم است.

 

وی با بیان این که برای اجرایی شدن مفاهیم قرآن کریم در کشور، استان همه مردم و مسؤولان وظیفه حمایت و پشتیبانی دارند، اظهار داشت: باید از ظرفیت قرآن کریم در راه هدایت بشر استفاده کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در زمینه تربیت ده تا 15 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با تعهد به تربیت یک‌میلیون حافظ قرآن کریم شروع به فعالیت گسترده در مراکز فرهنگی و قرآنی سطح امامزادگان و بقاع متبرکه کرده است.

 

وی با اشاره به سهمیه 12 هزار نفری استان مازندران در سال گذشته و سهمیه 13 هزار نفری در سال 93 برای تربیت حافظان قرآن کریم، گفت: تاکنون ظرفیت برنامه ابلاغی به مازندران تکمیل شده و مربیان قرآنی در حال تربیت حافظان قرآن کریم در مراکز فرهنگی و قرآنی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که در سال دو مرحله آزمون از شرکت‌کنندگان طرح تربیت حافظان قرآن کریم گرفته می‌شود، افزود: این دو آزمون در قالب شفاهی و کتبی در سطح مراکز فرهنگی و قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد حفظ قرآن کریم در کشور خبر داد و بیان کرد: آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم 15 اسفند هم‌زمان با سراسر کشور در مراکز فرهنگی و قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران برگزار می‌شود.

 

وی در پایان گفت: بیش از هفت هزار نفر در آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم مازندران شرکت می‌کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات