۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۴۷۸۵۸
معاون سیاسی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

پاسداری از حریم انقلاب نیازمند بینش سیاسی است/ سازش‌ناپذیری ویژگی بارز شهید محلاتی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله با اشاره به لزوم برخورداری از بینش سیاسی برای پاسداری از حریم انقلاب گفت: امروز رهبر معظم انقلاب بر بلندای سکوی دیدبانی اسلام قرار گرفته اند، این موضوع برای دیگران قابل فهم شده است اما متأسفانه برخی سفره نشینان ولایت در داخل نتوانستند این مسأله را درک کنند.
معاون سياسي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور در يادواره شهدا روحاني اروميه معاون سياسي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور در يادواره شهدا روحاني اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده، معاون سیاسی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور امروز در نخستین یادواره شهدای روحانی ارومیه با اشاره به سالروز شهادت شهید محلاتی در اول اسفند سال 64 اظهار کرد: حمله به هواپیمای مسافربری نشان دهنده عصبانیت رژیم بعثی عراق بود که البته در حال حاضر نیز شاهد اینگونه حرکت های ناجوانمردانه از سوی دشمنان هستیم.

 

وی با اشاره به علاقه ویژه امام راحل به آیت الله شهید محلاتی گفت: شخصیت این شهید روحانی در مکتب روح الله شکل گرفته بود و از ستاره های انقلاب و مورد اعتماد امام راحل بود که در نهادهای مختلف انقلابی مسؤولیت های سنگینی را بر دوش داشت.

 

حجت الاسلام علیزاده گفت: بنابر گفته مقام معظم رهبری آیت الله محلاتی شخصیتی سارش ناپذیر، مبارزه گر با غیرت دینی بالا و آماده برای فداکاری بود.

 

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به بینش سیاسی آیت الله شهید محلاتی خاطرنشان کرد: اگر سپاه و بسیج به عنوان بدنه جامعه توانسته است در عرصه های مختلف همپای مردم پشت سر امام استوار و محکم بماند به علت عمق بینش و درک سیاسی است که آیت الله شهید محلاتی خمیرمایه و جوهره آن را در سپاه نهادینه و تزریق کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به افرادی نیاز داشت که جان برکف از جوهره دینی و مکتبی اسلام پاسداری کنند که این امر مستلزم پاسدارانی با درک و شم سیاسی بود.

 

وی با اشاره به لزوم برخورداری از درک، فهم و بینش سیاسی برای پاسداری از حریم انقلاب، گفت: البته از دیدگاه آیت الله شهید محلاتی همانگونه که امام خمینی (ره) هم فرمودند: سیاست بازی همان مقوله ای که سیاسیون برای سیاست شیطانی دنبال می کنند، نیست.

 

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تهران گفت: هدف امام راحل جابه جایی قدرت نبود، هویت انقلاب اسلامی دینی و مکتبی است، انقلاب ایران صرفا سیاسی و برای جابه جایی قدرت نبود چراکه معتقدیم قدرت یک وسیله است و هدف نیست.

 

وی تأکید کرد: بینش، درک و فهم سیاسی برای مسلمانان ضروری و لازم است چراکه مسلمان دشمن دارد و برای دشمن شناسی نیازمند شم سیاسی هستیم.

 

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: اگر مسلمانی بخواهد بر ایمان و عقیده خود پافشاری کرده و از ارزش ها و آرمانهای دینی و مکتبی اش پاسداری کند باید هوشیار و با بصیرت باشد.

 

دشمن شناسی از راه‌های رسیدن به بصیرت است

 

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: یکی از راه های بصیرت شناخت دشمن و توطئه های دشمن است و این مسأله ای نیست که الان از اندیشه سیاسی ما مسلمانان مطرح باشد بلکه مورد تأکید قرآن است.

 

وی اظهار داشت: بدون شم سیاسی نمی توان برخی از آیات قران را درک و فهم کرد، قرآن برای به دست گرفتن نبض سیاست یعنی مدیریت زندگی بشر نازل شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده تأکید کرد: اگر کسی بتواند آیه های سیاسی قرآن را جمع آوری کند کار بسیار بزرگ و ارزشمندی انجام داده است.

 

وی گفت: بر اساس آیه 12 سوره نساء دشمن دوست دارد مسلمانان را از سرمایه هایشان غافل کرده و از این طریق هجوم آورد.

 

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به شعر گرگ و شبان از سروده های پروین اعتصامی، گفت: گرگ این شعر استکبار، صهیونیست و اوباما است که به دنبال غفلت برای ضربه به نظام اسلامی هستند، بنابراین نباید غافل شد و اجازه داد این گرگهای درنده به ما زخم بزنند.

 

وی گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی بزرگترین قدرت منطقه ای بود و روز به روز به وسعت سرزمین های اشغالی اش اضافه می شد در حالی که به برکت انقلاب اسلامی ایران در 36 سال گذشته با وجود هجمه نتوانسته است کاری از پیش ببرد.

 

اگر تدابیر رهبری نبود تیم مذاکره از خطوط قرمز عبور می کرد

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه به مذاکره تیم هسته ای کشورمان اشاره کرد و گفت: ما از مذاکره بدمان نمی آید و ترسی نداریم چراکه پشت پرده چیزی نداشته و منطقی پیش می رویم.

 

وی گفت: مقام معظم رهبری چند سال قبل که مذاکرات هسته ای به صورت رسمی کلید نخورده بود، موضوع نرمش قهرمانانه را مطرح کردند.

 

دولت می خواست از دومرحله ای شدن توافقات در انتخابات بهره بگیرد

 

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تهران با ابراز گلایه گفت: البته مذاکرات در مواردی از خط قرمزها عبور می شد که اگر رهبری ورود پیدا نمی کردند الان کلاه گشادی برای سر گذاشته بودند.

 

وی با اشاره به موضوع دو مرحله ای شدن بحث توافقات در مذاکره اذعان داشت: اخیرا این بحث مطرح شد که هم برای اوباما نتیجه بخش بود و هم برای دولتمردان داخلی که از موضوع توافقات کلی به نفع انتخابات سال آینده بهره گیری کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: رهبر معظم انقلاب دیروز در دیدار مردم تبریز پاسخی روشن در این مورد داشتند که نباید از کنار فرمایشات رهبری ساده گذشت.

 

برخی سفره نشینان ولایت مسأله رهبری اسلام از سوی آیت الله خامنه ای را درک نکرده اند

 

وی با بیان این که امروز رهبر معظم انقلاب بر بلندای سکوی دیدبانی اسلام قرار گرفته اند، گفت: این موضوع برای دیگران قابل فهم شده است اما متأسفانه برخی سفره نشینان ولایت در داخل نتوانستند این مسأله را درک کنند.

 

وی گفت: اظهار نظر پوتین که «قدر رهبرتان را بدانید، با وجود همه فشار و دشمنی ها با ملت ایران، با تدابیرش ایران را موفق و سربلند نگه داشته است»، نشان دهنده دیدگاه رهبران کشورهای قدرتمند دنیا نسبت به مقام معظم رهبری است.

 

وی در ادامه به وجود 5 هزار شهید روحانی در کشور گفت: روحانیتی که آیه و حدیث شهادت خوانده و مردم را در مساجد برای پشتیبانی و حضور در جبهه ها تشویق و ترغیب می کردند، خود جلودار و پرچم دار مبارزه علیه کفر بودند./936/پ202/ب4

 

 

ارسال نظرات