۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۴۸۳۰۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری محفل انس با قرآن در امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز، دوره آموزشی «تدبر در قرآن» و درخشش قرآن آموزان منطقه آزاد ارس در مسابقات سراسری از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ویژه‌برنامه محفل انس با قرآن کریم با حضور 800 نفر از دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوره اول و دوم ناحیه یک تبریز شب گذشته، دوم اسفند با حضور مهمانان استانی در محل آستان مقدس امام‌زاده سیدحمزه(ع) برگزار شد.


بنابر این گزارش، در این محفل معنوی دانش‌آموز، صادق انتظار اصل، قرائت زیبا و دلنشینی ارائه داد و همچنین گروه تواشیح و مدیحه سرایی مدرسه کمیل به اجرای برنامه پرداخت. همچنین در ادامه قرائت مهمان ویژه، قاری برتر کشوری سیدجواد کاشفی آذین‌‎بخش این محفل نورانی بود.


گفتنی است، در این مراسم باشکوه، گروه تواشیح و مدیحه‎سرایی معارج، گروه برتر استانی و کشوری، اجرای زیبایی را ارائه کردند.


دوره آموزشی «تدبر در قرآن» در تبریز برگزار شد


دوره آموزشی ضمن خدمت 12 ساعته «تدبر در قرآن» با حضور 250 نفر از معلمان قرآن و دین و زندگی سطح متوسطه استان آذربایجان شرقی توسط حجت‌الاسلام استاد محمدحسین الهی‌زاده در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش استان در تبریز برگزار شد که یک‌سوم شرکت‌کنندگان مرد و دوسوم آنان را معلمان زن تشکیل می‌دادند.


محور آموزش‌های حجت‌الاسلام الهی‌زاده آیه «هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الأُمِّیّینَ رَسولًا مِنهُم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَ یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ وَإِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ؛ سوره مبارکه الجمعة آیه 2 بوده است.


بنابر این گزارش، در این دوره براهمیت تعلیم و تزکیه دانش‌آموزان توسط معلمان و همچنین ضرورت تدبر و تعمق در آیات قرآن کریم علاوه بر قرائت تأکید شد و همچنین تفسیر آیاتی که درخصوص صفات رذیله‌ای همچون نفاق، دروغ‌گویی، تفرقه‌افکنی و نحوه انتقال این آموزش‌ها برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر به دانش‌آموزان یادآوری شد.


درخشش قرآن آموزان منطقه آزاد ارس در مسابقات سراسری


ابراهیم نصیری، مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس در گفت‌وگو خبرنگار رسا در تبریز حضور قرآن آموزان این منطقه را در مسابقات سراسری قرآن کریم مناطق آزاد ایران خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: مراسم اختتامیه این مسابقات در مرکز همایش‌های بین‌المللی چابهاربرگزار شد و منتخبان هر رشته معرفی شدند.


وی با اشاره به اینکه مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 10 و 15جزء، حفظ کل و مفاهیم قرآن، اذان و کتابت قرآن برگزار شد، عنوان کرد: در بخش آقایان در رشته قرائت ترتیل به ترتیب رضا صفدری از چابهار، امان‌الله قره‌خانی از ماکو و عمران جدگال از چابهار رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.


نصیری از کسب مقام سوم رشته قرائت تحقیق و مقام دوم رشته حفظ 10 جزء توسط قرآن آموزان منطقه آزاد ارس خبر داد و اضافه کرد: در رشته قرائت تحقیق ابوالفضل رضایی مقام سوم و در رشته حفظ 10 جزء معین قربانی مقام دمو را به خود اختصاص دادند.


وی اضافه کرد: در رشته مفاهیم قرآنی محمد عباسی قدیم بعد از شرکت کننده منطقه آزاد چابهار مقام دوم این رشته را به خود اختصاص داد و در رشته اذان، علی صادقی مقام سوم رسید. همچنین در رشته کتابت قرآن نیز میثم دولتی مقام دوم را به خود اختصاص داد.


نصیری با اشاره به نفرات برگزیده منطقه آزاد ارس در بخش بانوان، گفت: در رشته حفظ 15 جزء نسیم آقایی سوم شد و در رشته مفاهیم قرآن نیز ربابه درخشانی اول شد و در رشته کتابت قرآن نیز فرناز اشتری از ارس اول شد و نسیم آقایی از ارس به عنوان نفر سوم معرفی شدند.


گفتنی است، اولین دوره مسابقات سراسری قرآن مناطق آزاد کشور با حضور 110 نفر از خواهران و برادران قرآنی با حضور جمعی از مسؤولان دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد از 28 الی 29 بهمن ماه جاری برگزار شد. همچنین نمایشگاه آثار قرآنی در محل سالن نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد چابهار برگزار شد./935/د101/ب4

ارسال نظرات