۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۴۸۳۸۴
سخنگوی وزارت امور خارجه:

آموزش و تسلیح گروه های مسلح در سوریه نقض قوانین بین المللی و تکرار اشتباهات گذشته است

خبرگزاری رسا ـ افخم با اشاره به سیاست برخی کشورها در استفاده ابزاری از تروریسم، گفت: در شرایطی که تهدید گروه­های تروریستی امنیت منطقه و جهان را با خطر جدی مواجه کرده، اصرار ایالات متحده آمریکا و برخی کشورها به استمرار این سیاست اشتباه و پافشاری بر یک رویکرد غلط، نتیجه­ای جز ویرانی و قربانی­شدن انسان­های بی گناه بیشتری ندارد.
آموزش و تسلیح گروه های مسلح در سوریه نقض قوانین بین المللی و تکرار اشتباهات گذشته است

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت امورخارجه آموزش و تسلیح گروه­های مسلح که معارضه معتدل سوریه نامیده می­شوند را نقض صریح قوانین بین­المللی و تکرار اشتباهات راهبردی گذشته که منجر به شکل­گیری داعش و جبهه النصره و سایر گروه­های تروریستی گردیده است، توصیف کرد.

 

افخم با اشاره به سیاست برخی کشورها در استفاده ابزاری از تروریسم اظهار داشت: در شرایطی که تهدید گروه­های تروریستی امنیت منطقه و جهان را با خطر جدی مواجه کرده، اصرار ایالات متحده آمریکا و برخی کشورها به استمرار این سیاست اشتباه و پافشاری بر یک رویکرد غلط، نتیجه­ای جز ویرانی و قربانی­شدن انسان­های بی گناه بیشتری ندارد.

 

سخنگوی وزارت امورخارجه سکوت سازمان ملل در قبال این اقدام آمریکا و برخی کشورهای منطقه را در تناقض با تحرکات این سازمان در اجرای طرح تعلیق درگیری­ها در حلب دانست.

 

افخم افزود: ساده­ترین راه مبارزه با گروه­های تروریستی در سوریه روشن است، دولت آمریکا و هم پیمانان آن حداقل به قطعنامه­هایی که در شورای امنیت بدان رأی داده، به ویژه قطعنامه اخیر 2199 احترام گذاشته و در جهت خشکاندن منابع مالی و لجستیکی تروریسم و توقف ارسال سلاح و نیروهای مسلح به داخل سوریه اقدام جدی به عمل آورند./822/د102/ج

ارسال نظرات