۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۴۸۶۵۸
حجت الاسلام فرحزاد:

حضرت زینب در دفاع از اسلام به حضرت خدیجه تشبیه شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرحزاد با بیان این که نام حضرت زینب(س) را خداوند متعال انتخاب کرده است، گفت: پیامبر(ص) در روز تولد حضرت زینب(س) ایشان را از نظر ایفای نقش در جهت حفظ مکتب و دفاع از اسلام به حضرت خدیجه(س) تشبیه کردند.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، کارشناس دینی رسانه ملی امروز، پنجم اسفندماه در جشن میلاد حضرت زینب(س) در جمع زائران و مجاوران بارگاه رضوی اظهار کرد: پس از تولد حضرت زینب(س)، امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) انتخاب نام برای این نوزاد را به پیامبر(ص) واگذار کردند و ایشان نیز مانند انتخاب نام برای امام حسن(ع) و امام حسین(ع) منتظر ماندند تا خداوند نام نوزاد متولد شده را انتخاب کند.


وی ادامه داد: در نهایت جبرئیل از طرف خداوند نام زینب به معنای زینت پدر را برای این نوزاد متولد شده انتخاب کردند یعنی پدری مانند امام علی(ع) با آن عظمتش به داشن زینت و دختری همچون حضرت زینب(س) افتخار می کند.


حجت الاسلام فرحزاد تصریح کرد: حضرت زینب(س) در روز تولدشان از سوی پیامبر(ص) به حضرت خدیجه(س) تشبیه شده است، یعنی همان نقشی که حضرت خدیجه(س) در راه دفاع از مکتب و پیامبر(ص) با نثار مال، جان و آبرویش ایفا کرد را حضرت زینب(س) نیز در راه دفاع از اسلام و امام زمانش ایفا کرده است.


کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که هیچ یک از اهل بیت(ع) به اندازه حضرت زینب(س) مصیبت تحمل نکرده است، گفت: در روایات برای گریه کردن و اشک ریختن برای امام حسن(ع) و امام حسین(ع) ثواب فراوانی ذکر شده است،با این وجود گریه کردن برای حضرت زینب(س) ثوابی بزرگتر و برابر با زیارت مرقد امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در نظر گرفته شده است.


حجت الاسلام فرحزاد در ادامه به بیان نکاتی پیرامون شرح صدر پرداخت و اظهار کرد: یکی از نعمت های بزرگی که خداوند به پیامبر(ص) مرحمت فرموده و برای این نعمت بر ایشان منت گذاشته، نعمت شرح صدر است.


وی با بیان این که شرح صدر و گسترش دید و بینش انسان ریشۀ تمام خوبی ها است، گفت: خداوند می فرماید آسمان ها و زمین وسعت و تاب تحمل و تجلی من را ندارد اما دل مؤمن می تواند تجلی گاه من باشد.


سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: آسمان ها و زمین توان تجلی تمامی جلوه ها، اسما و صفت خداوند را ندارند و نمی توانند این بار سنگین را تحمل کنند اما قلب و روح انسان مؤمن می تواند آینه تمام نمای خداوند و تجلی گر خدا باشد، با این وجود برخی از انسان ها با نادانی و جهالت خودشان را به دنیا و زمین آلوده می کنند.


حجت الاسلام فرحزاد ادامه داد: انسانی که قیمت و ارزشش برابر با بهشت و انس و هم نشینی با خداوند است و می تواند فراتر از فرشتگان و به عنوان مسجود آن ها قرار بگیرد خودش را به قیمتی ارزن می فروشد و سرگرم دنیا می شود./1308/پ202/ب5

ارسال نظرات