۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۴۸۷۷۱
نمایندگی نشر معارف در قم عنوان کرد؛

فروش ویژه کتاب در مقابله با اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی

خبرگزاری رسا ـ نمایندگی نشر معارف در قم از فروش دو عنوان کتاب «پیامبر نور» و «رحمت و مهربانی» در مواجهه با اقدام توهین‌آمیز نشریه شارلی با تخفیف 70 درصدی خبر داد.
نمايندگي نشر معارف در قم

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری دهمین نمایشگاه کتاب استان قم، حجت‌الاسلام محمد حسین اسلامی با اعلام خبر حضور دائمی نشر معارف در مجتمع ناشران قم و نمایشگاه کتاب اظهار کرد: نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست که کتبی را برای استفاده در دانشگاه‌ها تهیه و تدوین می‌کند.

 

وی ادامه داد: چند سالی است نشر معارف در کنار کتاب درسی اقدام به تولید کتب غیر درسی کرده است که عموم آنها در قالب معارف، انقلاب اسلامی و مناسب با دانشجویان و طلاب است.

 

وی با اشاره به کتبی که با 70 درصد تخفیف ارائه می‌شود گفت: یکی از اقداماتی که در چند ماهه اخیر توسط غربی‌ها و دشمنان اسلام انجام شد، منتشر کردن کاریکاتور موهن نشریه شارلی ابدو در کشورهای غربی و اروپایی بود رسید و ما نیز تصمیم گرفتیم در پاسخ به این اقدام بی‌شرمانه و هتک حرمت به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم توسط غرب، 2 عنوان کتاب با موضوع پیامبر نور و رحمت و مهربانی منتشر کنیم.

 

نمایندگی نشر معارف در قم نام این دو کتاب را «محمد مثل گل بود» برای کودکان و «همنام گل‌های بهاری» برای بزرگسالان عنوان کرد و افزود: کتاب «محمد مثل گل بود» در گذشته نزدیک به 20 هزار تومان قیمت داشت اما با تغییر جلد و کمک مالی نشر معارف قیمت این کتاب به 3 هزار تومان تغییر پیدا کرد و کتاب «همنام با گل‌های بهاری» نیز از 7 هزار تومان قیمت اصلی به 2 هزار و 500 تومان تغییر قیمت یافت تا بتوانیم تیراژ فروش این دو کتاب را از تیراژ فروش نشریه شارلی بالاتر ببریم.

 

حجت‌الاسلام اسلامی از استقبال ائمه جمعه شهرها و همچنین مردم ازاین دو کتاب خبر داد و گفت: نشر معارف و فروشندگان اصلی این کتب هیچ سودی غیر از حق‌الزحمه فروشنده ندارند تا این کتاب به خوبی فروش پیدا کند.

 

وی ادامه داد: طرح چنین کاری از 17 بهمن‌ماه جاری پایه‌ریزی شد و طی پنج روز حدود 100 هزار نسخه از آن به چاپ رسید و در روز 22 بهمن‌ماه نیز در غرفه‌های راهپیمایی شهرستان‌ها این کتب با 70 درصد تخفیف توزیع شد.

 

نمایندگی نشر معارف در قم ابراز کرد: در حال حاضر 100 هزار نسخه این دو کتاب به پایان رسیده است و می‌خواهیم چاپ دوم را هرچه زودتر انجام دهیم.

 

وی اضافه کرد: می‌خواهیم به دنیا بگوییم مسلمانان و شیعیان به عشق پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم  برای تهیه این دو کتاب هزینه پرداخت می‌کنند و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک تیراژ این کتاب از تیراژ نشریه شارلی بیشتر شود.

 

نمایندگی نشر معارف در قم در معرفی کتاب «همنام گل‌های بهاری» گفت: حجت‌الاسلام حسین سیدی نویسنده این کتاب است که در آن به آداب، شیوه و سبک زندگی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم پرداخته است.

 

اسلامی در خصوص کتاب «محمد صلی الله علیه و آله و سلم مثل گل بود» عنوان داشت: محتوای این کتاب همانند «همنام گل‌های بهاری» است اما متنی ساده‌تر داشته و همراه با احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، نقاشی و تصاویر در خود گنجانده است./998/د102/ق

ارسال نظرات