۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۴۸۸۸۶
آیت الله نمازی دیدار با انجمن اسلامی دانشگاه کاشان:

دانشگاه ها عرصه مبارزه گروه های سیاسی نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اگر هدف از فعالیت های همه تشکل های سیاسی تابلو و بی تابلو در راستای اسلام باشد، بالای سر ما جا دارند اما اگر هدف شان حزب و گروه افراد باشد پذیرفتنی نیست.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان امروز در دیدار با دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه کاشان گفت: اگر تشکل های سیاسی و مذهبی مانند هیات های مذهبی که با یکدیگر رقابت دارند اما حرف شان فقط کربلا و عاشورا و امام حسین است باشند، می تواند برای اسلام و نظام مفید باشد.

 

وی افزود: اما اگر گروه ها، احزاب و تشکل ها همه چیز را برای خود و گروه خود بخواهند و اسلام و نظام را در نظر نداشته باشند نه تنها مفید نخواهند بود بلکه برای کشور مانند سم کشنده خواهند بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که تمامی گروه های سیاسی باید به یک سمت و سو رهبری و هدایت شوند گفت: دانشگاه های ما نباید میدان مبارزه گروه های سیاسی باشند، بلکه آنها در مسیر اسلام و نظام حرکت کنند.

 

گروه های سیاسی ‌که به دنبال اهداف گروه خود بودند از مسیر انقلاب خارج شدند

به گفته وی، هرگروه سیاسی که به وجود آمده است به دنبال مصالح و اهداف گروهی خود بوده که برنامه های آنها به مرور زمان افشا شده است و از آب کش انقلاب اسلامی خارج شده اند.

 

آیت الله نمازی یادآورشد: زمان به سرعت درحال حرکت است و ما نباید از زمان عقب باشیم، لذا افرادی که از زمان عقب افتادند دچار خسران و ضرر و زیان شدند و از آب کش انقلاب خارج شدند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: تشکل های دانشجویی با هر عنوانی و گرایش و نامی باید زمان را درک کنند که چه کسی هستند، در کجای تاریخ قرار دارند و مقصد نهایی آنها کجا است.

 

آیت الله نمازی گفت: همه تشکل های دانشجویی باید این سه هدف را برای خود تبیین کنند تا عمر خود را به کارهای بیهوده و بگو و مگو بر علیه یکدیگر تلف نکنند.

 

وی افزود: اگر ما بخواهیم به چیز دیگری به غیر منافع ملی و اسلام و نظام فکرکنیم و آدم های خود را صرف گروه های سیاسی چپ و راست کنیم از آب کش انقلاب خارج خواهیم شد.

 

آیت الله نمازی به اصولگرا و اصلاح طلب اعتقاد ندارم

نماینده مردم تهران در خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که به اصولگرا و نه به اصلاح طلب اعتقاد ندارم تصریح کرد: هم اصلاحات و هم اصولگرا باید در چارچوب شریعت اسلام باشند، لذا آنها در چارچوب شریعت باشند و به معنای واقعی کلمه آگاه باشند و برای خدا و اسلام فعالیت کنند، پس این دعواها و تقابل با یکدیگر چه معنایی به غیر از منافع شخصی و گروهی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: ما در اسلام چیزی به نام حزب نداریم و اسلام تنها دارای دو رکن امامت و امت است، پس نیایید امت را تقسیم کنید و در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس همه افراد را برای گروه خود بخواهید.

 

آیت الله نمازی در ادامه یادآورشد: امروز نیز انجمن های اسلامی در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور در کنار درس های تخصصی در متن کارهایی که باعث افزایش بنیه علمی، اخلاقی و سیاسی آنها می شود قرار دهید.

 

فضای دانشگاه ها معرکه درگیری و زورآزمایی نیست

وی افزود:  فضای دانشگاه ها معرکه درگیری و زورآزمایی نیست، دانشگاه ها میدان علم است و جوانان برای کسب علم وارد دانشگاه ها شده اند و نباید آنها وقت خود را صرف کارهای بیهوده کنند بلکه وقت خود را برای کارهایی صرف کنند که مورد نیاز کشور است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان، همچنین با اشاره به لزوم تدوین اساسنامه برای انجمن های اسلامی دانشگاهی گفت: نفس شناسی یکی از مولفه های مهمی است که باید در اساسنامه انجمن های اسلامی دانشجویی دانشگاه ها به آن توجه شود، چرا که این نفس شناسی است که جوانان با شناخت از آن به آرامش می رسند.

 

آیت الله نمازی در ادامه یاد آورشد: اگر دانشگاه های ما بخواهند به سمت کمال حرکت کنند و تشکل های دانشجویی ما در راستای منافع ملی و نظام و اسلام حرکت کنند یک راه بیشتر پیش رو ندارند و آن نیز مسلح شدن دانشجویان ما به معرفت الله است.

 

وی خاطر نشان کرد: تمامی جنایات، قتل و کشتارها و تعرض به حقوق یکدیگر در جهان به دلیل جهل بشریت به خدا است و چنانچه بشریت خدا را بشناسد کسی به کسی کاری نخواهد داشت و به حریم یکدیگر تعرض نخواهند کرد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: جنایاتی که امروز به دست گروه های تروریستی داعش، جندالله و جندالشیطان و... انجام می شود همه به دلیل نداشتن معرف الله و جهل به معرفت الله است.

 

آیت الله نمازی تأکید کرد: فقه القلب را که خداباوری و معاد باوری است، اگر جوانان ما خدای خود را شناختند دیگر مرتکب گناه و معصیت نخواهند شد و تحت فرمان هوای نفس و شهوت قرارنخواهند گرفت./1307/پ202/ش

 

ارسال نظرات