۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۴۸۸۹۷
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

حضور طلاب در عرصه های مختلف به دور از سیاست زدگی باشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان، در خصوص چالش هایی که در مسیر حرکت روحانیت مطابق با منشور حضرت امام مطرح است، گفت: حضور در صحنه های مختلف اجتماعی به معنای افتادن در دام جریان های سیاسی نیست بلکه هر جا که انقلاب نیاز به حضور اجتماعی و مردمی دارد باید مشارکت داشته و در چارچوب ولایت فقیه حرکت کرد.
حجت الاسلام نصيرايي مسؤول دفتر سياسي حوزه علميه خراسان

حجت الاسلام مجید نصیرایی، مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که اساس فعالیت ها و برنامه ها در حوزه های علمیه خراسان، فرمایشات بنیانگذار انقلاب و رهبر معظم انقلاب است، گفت: امروز پس از 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی فضای سیاست گذاری، اجرا و محیط های مختلف حوزوی حداقل در سه استان خراسان رضوی در سه سطح برنامه ریزی، مدیریت و مدارس الگو و اساس برنامه ها و فعالیت ها بیانات امام خمینی(ره) و رهبری است.

 

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) در منشور روحانیت که می فرمایند: «عده ای از درون روحانیت در مقابل نظام ایستاده اند و بیشترین آسیب ها از همین ناحیه است.»، اظهار کرد: این نشان می دهد از سال 42 به صورت رسمی تا پیروزی انقلاب که حرکت خود را آغاز کردند، یکی از مهمترین موانعی که خود را نشان می داد و از امام خیلی وقت می گرفت، عده ای بودند که به ظاهر متدین و مراعات مسائل شرعی را می کردند و مرجع مردم در مسائل شرعی بودند.

 

حجت الاسلام نصیرایی افزود: در واقع ادعای این افرادی که ظواهر دینی دارند و ملبس به لباس روحانیت هستند، ادعای بی دینی نبود و دعوت به حق و حقیقت به ظاهر می کردند که یکی از جدی ترین آسیب ها بود. طبیعی است که مردم عادی با مشاهده این افراد دچار سردگمی، چنددستگی و انحراف شوند. بنابراین این حرکت بیشترین آسیب را به فرموده امام در بر داشت.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان، با بیان این که امروزه در همه سطوح حوزه های علمیه افرادی که با آرمان ها و اهداف انقلاب میانه ای ندارند یا در اقلیت هستند یا وجود ندارند، گفت: این افراد در حوزه جایگاهی ندارند و حوزه در تمام شؤن آن کلیت به دست مراجع و علمایی است که به امام و مکتب ایشان ارادت دارند و در سطوح پایین تر شاهد مریدان امام در مصادیر امور هستیم که با همین مبنا و نگاه در حال برنامه ریزی و تقویت امور هستند.

 

حضور روحانیت در عرصه های مختلف انقلاب

وی در خصوص چالش هایی که در مسیر حرکت روحانیت مطابق با منشور حضرت امام مطرح است، خاطرنشان کرد: در این مسیر باید توجه داشت که دچار سیاست زدگی نشویم و نباید از حضور در صحنه هایی که نیاز به حضور پررنگ دارد کنار بکشیم؛ همچنین توجه داشته باشیم در میدانی که دیگران آن را تعریف کرده اند برای سوء استفاده از علما و روحانیت قرار نگیریم.

 

حجت الاسلام نصیرایی، افزود: طلاب و روحانیان جوان توجه داشته باشند که حضور در صحنه های مختلف اجتماعی به معنای افتادن در دام جریان های سیاسی  نیست بلکه هر جا که انقلاب نیاز به حضور اجتماعی و مردمی دارد باید مشارکت داشته و در چارچوبی که ولایت فقیه است، کارها را پیگیری کنند.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان، با بیان این که اصل و پیدایش انقلاب مرهون خدمات روحانیت است، گفت: در قرن های متمادی این که علما و روحانیت در بین مردم آبرویی دارد، ریشه در تاریخ و افکار مردم دارد.

 

وی افزود: ریشه پیدایش انقلاب، ایمان و اعتقادات مردم است و به وجود آمدن، نگهداری و حراست از این  اعتقاد و ایمان مردم به دست علما بوده است و علما نیز در حوزه علمیه پرورش یافته و به جایگاه رهبری مردم رسیده اند.

 

حجت الاسلام نصیرایی، انقلاب را فرزند روحانیت دانست و اذعان کرد: سرنوشت حوزه و انقلاب به هم گره خورده است و هیچ کدام نمی تواند به سرنوشت دیگری بی تفاوت باشد و آسیب به هر کدام موجب آسیب به دیگری خواهد شد./1310/ت302/ب5

ارسال نظرات