۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۴۹۴۷۷
رییس تبلیغات اسلامی جاجرم:

خانه، مدرسه و رسانه نقشی مهمی در نهادینه شدن فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاجرم گفت: خانه، مدرسه و رسانه سه گانه نهادینه شدن فرهنگ نماز در بین نوجوانان و جوانان بوده و برای تحقق این مهم می بایست این سه جایگاه با یکدیگر هم دل و هم سو باشند.
حجت الاسلام حسين پور - گفتمان ديني نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام مجید حسین پور، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاجرم امروز در گفتمان دینی با موضوع نماز در جمع جوانان و نوجوانان این شهرستان، با تبیین و تشریح مسائل مربوط به نماز، اظهار کرد: نماز نقش زیادی در تربیت دینی و اسلامی افراد داشته و می بایست بیش از پیش به آن توجه شود.

 

وی با بیان این که به فرموده قرآن کریم نماز بهترین وسیله برای بازداشتن افراد از فحشا و منکرات است، اضافه کرد: باید مسؤولان و متولیان به همراه خانواده ها برای مأنوس شدن بیشتر فرزندان با این فریضه الهی تلاش بیشتری داشته باشند.

 

حجت الاسلام حسین پور با اشاره به راهکارهای جذب جوانان و نوجوان به نماز، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین عوامل زندگی در عصر حاضر رسانه ها هستند چرا که رسانه ها می توانند مسیر زندگی انسان ها را جهت دهی کرده و آنها را هدایت کنند.

 

وی تصریح کرد: بر این اساس اگر رسانه ها با خواست و ارزش های معنوی خانه و خانواده و جامعه همسو و هماهنگ باشند می توانند آموزه های دینی و اسلامی را در بین افراد ترویج دهند از جمله این که گرایش به نماز اول وقت را در بین نوجوانان و جوانان زنده نگاه دارند.

 

حجت الاسلام حسین پور افزود: برای رسیدن به روح و پیام معنوی نماز و درک فضیلت وقت نماز باید افزون بر رسانه ها، سایر بخش های جامعه نیز در این مسیر حرکت کنند تا نتیجه نهایی مطلوب و معنوی باشد.

 

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد یک سیستم سه گانه شامل خانه، مدرسه، رسانه به صورت عناصر هماهنگ و حرکت کننده در یک جهت واحد برای دست یابی به زندگی معنوی و الهی، اظهار کرد: خانه، مدرسه و رسانه سه گانه نهادینه شدن فرهنگ نماز در بین نوجوانان و جوانان بوده و برای تحقق این مهم می بایست این سه جایگاه با یکدیگر هم دل و هم سو باشند.

 

حجت الاسلام حسین پور با بیان این که ایجاد این سیستم سه گانه در راستای گسترش نماز در بین نوجوانان و جوانان امری منطقی و اجتناب ناپذیر است، افزود: باید این مجموعه به هم پیوسته برای انتقال فرهنگ نماز، هماهنگ و همراه باشند تا سیستم به نتیجه مورد انتظار برسد.

 

به گفته وی اگر شیوه های تربیتی مربوط به نماز و برنامه های زمینه ساز و جانبی اوقات فراغت در خانه، مدرسه و رسانه ها از جمله رادیو، تلویزیون، اینترنت و ... با هم متناقض و متضاد باشند، کودکان و نوجوانان به شکل صحیح به نماز گرایش پیدا نکرده و روح حقیقی نماز در وجود آنان تحقق نمی یابد.

 

حجت الاسلام حسین پور با اشاره به این که برای تربیت اسلامی فرزندان می بایست عوامل متعدد با یکدیگر هماهنگ باشند، تصریح کرد: یکی از دلایل عدم موفقیت مناسب در این حوزه ناهماهنگی بخش های مختلف و عمل متضاد آنها است به گونه ای که نوجوان در محیط های مختلف ارزش های متفاوتی را آموخته و نمی تواند از بین آنها گزینه درست را انتخاب کند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاجرم در خاتمه با بیان این که برای تعلیم و تربیت نماز می بایست زمینه سازی کرده و همه جوانب و ابعاد گوناگون قضیه را در نظر گرفت، تأکید کرد: در این راستا باید کوشید تا همه عوامل مهم، دست اندرکار و تأثیرگذار از وحدت و هماهنگی لازم برخوردار باشند تا حصول به نتیجه معنوی و انس جوانان و نوجوانان با نماز آسان تر شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات