۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۴۹۵۸۰

انتقاد رییس شورای شهر کاشان از فعالیت‌های فرهنگی پراکنده در این شهر

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی شهر کاشان با انتقاد شدید از فعالیت های فرهنگی پراکنده در شهرستان کاشان گفت: در امور فرهنگی شهرستان تعامل و همکاری جایگاهی ندارد.
علي رسول زاده رييس شوراي اسلامي شهركاشان علي رسول زاده رييس شوراي اسلامي شهركاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی رسول زاده رییس شورای اسلامی شهر کاشان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: شورای شهر کاشان تنها متولی امور فرهنگی و فعالیت های فرهنگی شهرستان نیست و این فرهنگی غلطی است که همه کارها را از شورای اسلامی شهر توقع داشته باشیم.

 

وی افزود: راهبردهای نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به ویژه در بخش فرهنگ که معظم له از آن به عنوان هوا برای تنفس نام بردند، افزود: امروز همه نهادهای و سازمان های مربوطه باید با همکاری و همفکری یکدیگر در راه تحقق این دغدقه رهبرمعظم انقلاب تلاش کنند.

 

به گفته وی، شورای شهر و شهرداری کاشان برای وارد شدن در بحث فرهنگی شهرستان با تغییر نام سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان به نام سازمان فرهنگی ورزشی، تغییر در اساسنامه، تعریف شرح وظایف این سازمان و پیش بینی اعتبارات و امکانات لازم به صورت جدی وارد فعالیت های فرهنگی شده است.

 

رییس شورای اسلامی شهر کاشان، در ادامه یکی از مشکلات پیش روی فعالیت های فرهنگی در شهرستان کاشان را پراکندگی این فعالیت ها دانست و با اشاره به این که در فعالیت های فرهنگی این شهرستان هرکسی ساز خودش را می زند و همکاری و همفکری و کار جمعی وجود ندارد گفت: یکپارچه شدن فعالیت های فرهنگی در شهرستان کاشان ضروری است، از این رو چنانچه این امر محقق شود و همه نهادهای فرهنگی، فعالیت های خود را به صورت جمعی و با همفکری و بر اساس نیازهای موجود انجام دهند تمامی مشکلات فرهنگی موجود شهرستان برطرف خواهد شد.

 

رسول زاده از جمعیت 55 هزار نفری دانش آموزی در آموزش و پرورش‌ کاشان، فعالیت حدود 700 هیات مذهبی و بیش از یکهزار کانون فرهنگی، پایگاه بسیج و 40 هیات ورزشی به عنوان ظرفیت قابل‌توجه شهرستان کاشان نام برد و تأکید کرد: در صورت انسجام و همکاری این ظرفیت ها با یکدیگر می تواند امور فرهنگی در شهرستان کاشان را  به سمت و سوی خواسته های رهبر معظم انقلاب جهت دهی و سازماندهی کنند و فرهنگ این شهرستان را متحول کنند.

 

رییس شورای اسلامی شهر کاشان از عدم پذیرش یکدیگر در فعالیت های فرهنگی به عنوان یکی دیگر از مشکلات پیش روی فعالیت های فرهنگی در کاشان نام برد و افزود: برای برگزاری یک مجمع شعرخوانی و نقد و بررسی کتاب دارای مجوز، موانع و مشکلاتی را به وجود آوردند که اگر شهردار کاشان مساعدت نمی کرد با توجه به میهمانان فرهنگی که از تهران دعوت شده بودند مشکلات عدیده ای را به وجود می آورد.

 

رسول زاده یادآورشد: تا زمانی که مشکلات مدیریتی وجود داشته باشد نمی توان کارهای فرهنگی را در مسیری که مورد نظر است هدایت کرد و نتیجه این می شود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، شاخصه های امور فرهنگی شهرستان کاشان را پایین ترین شاخصه های فرهنگی استان اصفهان اعلام می کند.

 

رییس شورای اسلامی شهر کاشان تأکید کرد: شورای اسلامی شهرکاشان به تنهایی متولی امور فرهنگی شهرستان نیست چرا که شورای اسلامی شهر باید برای ارتباط فرهنگ عمومی شهر که فرهنگ شهروندی است فعالیت کند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات