۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۴۹۶۹۵

حمایت مفتی اعظم لبنان از گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل

خبرگزاری رسا ـ مفتی اعظم لبنان حمایت خود از گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل برای حل اختلافات داخلی این کشور را اعلام و ابراز داشت که این اقدام به سود لبنان است.
شيخ عبداللطيف دريان، مفتي اعظم مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبداللطیف دریان، مفتی اعظم لبنان در بیست و چهارمین نشست شورای عالی امور اسلامی که در قاهره در حال برگزاری است، با تأکید براینکه اقدامات خشونت آمیز و جنایتکارانه گروه‌های تروریستی و تکفیری ارتباطی با دین مبین اسلام ندارد، خاطرنشان کرد: اسلام مردم را به محبت، عدالت و تعاون دعوت می‌کند و با ظلم و فساد مخالف است.

 


وی افزود: کشورهای عربی باید با هوشیاری و آگاهی در مسیر وحدت گام برداشته و اجازه ندهند فتنه های مذهبی و طایفه‌ای جهان اسلام را درنوردد. همزیستی مسالمت آمیز بین مسلمانان و میسیحیان ضرورت امروز جهان اسلام است.

 

 

مفتی اعظم لبنان با حمایت از گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل، گفت: مذاکرات منطقی حزب الله و المستقبل به سود لبنان است و می‌تواند راه را بر گفت‌وگوهای فراگیرتر باز کند. این گفت‌وگوها علاوه بر کاهش تنش ها، می‌تواند بحران های امنیتی و سیاسی که لبنان را در برگرفته، مرتفع سازد.

 


شیخ عبدالطیف دریان که به مصر سفر کرده است، تعدد طایفه ها و مذاهب لبنان را فرصتی برای تبدیل شدن این کشور به الگوی مناسبی برای همزیستی پیروان ادیان و مذاهب مختلف عنوان کرد و افزود: حمایت از آرامش و امنیت لبنان و هدایت این کشور در مسیر پیشرفت و بالندگی وظیفه عمومی ملت لبنان است.

 


گفتنی است حزب الله و جریان المستقبل لبنان برای حل اختلافات داخلی سلسله جلساتی را برگزار کردند که با حمایت شخصیت‌های دینی و سیاسی این کشور مواجه شده است./983/ب902/ک
 

ارسال نظرات