۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۲۴۹۷۵۷
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در حرم رضوی:

شبکه‌های ماهواره‌ای عمر انسان را طعمه شیطان می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که تنها راه حفاظت از ارزش های عمر انسان «مراقبه» است، گفت: عمر سرمایه ای خدادای به انسان است و نباید آنرا با گذراندن پای ماهواره، شبکه های شیطانی، خیمه های گمراه کننده و غفلت زده دشمنان قرآن و اسلام طعمه شیطان کرد.
حجت الاسلام صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شامگاه دهم اسفند، در ویژه برنامه ایام فاطمیه در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با اشاره به آیاتی از سوره «صف» اظهار کرد: خداوند دنیا را بازاری برای تجارت قرار داد و عمر کالایی است که از جانب خداوند در اختیار انسان قرار گرفته است اما عمر به سرعت می گذرد، این سرمایه ماندنی نیست؛ باید قدرش را بدانیم و با معامله شیطان ضایعش نکنیم.


وی تصریح کرد: عمر را پای ماهواره؛ شبکه های شیطانی، خیمه های گمراه کننده و غفلت زده، دشمنان قرآن و اسلام نگذرانید؛ باید مراقب بود عمر طعمه شیطان نشود.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تأکید کرد: در پرتو تعلیمات قرآن کریم و تعلیمات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از اعمال خویش باید «مراقبه» داشته باشیم زیرا تنها راه حفاظت از ارزش های عمر انسان است.


امام جمعه موقت تهران افزود: مراقبه یعنی از بیهوده گویی، نگاه های حرام، دستبرد به حرام، مال یتیم و قطع رحم که راه های جهنم است، بپرهیزیم.


وی تصریح کرد: مؤمن مال حرام، مال شبهه ناک و مال نجس وارد زندگیش نمی کند؛ مومن حریم خداوند را حفظ می کند زیرا او قدرت مطلقه است عزت و جلال دارد کار بد در محضر خداوند بی حیایی است همچون کارمندی که با تعویق انداختن کار ارباب رجوع سبب مردم آزاری شود و در عین حال حقوق و درآمد کسب کند.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: کارمندی که انعام بدون دلیل دریافت می کند در قبال سریع تر انجام دادن کاری که وظیفه اش است حکم «سحت» را دارد؛ سحت شبیه رشوه است؛ منتها رشوه را قاضی برای پایمال کردن حق می گیرد و از نظر خداوند هر دو گروه رشوه دهنده و رشوه گیرنده جهنّمی اند.


وی با اشاره به قرائت سوره حشر به عنوان یکی از مسبحات خمسه قرآن گفت: خواندن سوره حشر که در سه آیه آن اسماء حسنی خداوند آمده است هم سبب مراقبه و هم سبب گره گشایی از مشکلات در زندگی است.


سفارش حضرت فاطمه نسبت به دنیا


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) نسبت به تجارت عالم و استفاده از بازار دنیا سه سفارش کرده اند اول قرآن زیاد بخوانید؛ تلاوت قرآن کریم از جلوه های ایمان و دلدادگی به خداست زیرا قرآن سخن محبوب و معشوق مؤمن است، دوم نگاه به چهره رسول خدا(ص)؛ انسان اگر زلال و پاک شود می تواند جمال پیامبر(س) و حضرت علی(ع) را در عالم خواب یا مکاشفه ببیند سوم انفاق فی سبیل الله در واقع این سه مورد جلوه های ایمان مؤمن است.


وی با بیان این که شهید مقام عندیت دارد، گفت: وقتی فردی در دفاع از ارزش های اسلامی، در دفاع از حرمین ائمه در مقابل تروریستی قرار می گیرد به محض اینکه تیری می خورد در مرحله شهود قرار می گیرد و پرده از مقابل چشمانش برداشته می شود؛ برای شهید همه چیز مشهود می شود و غیب برایش راه ندارد.


امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: روح انسان آن چنان گسترده می شود که ظرفیت تمام عالم را پیدا می کند و به مقام عند رب می رسد.


وی اظهار کرد: شهید و وجود ملکوتی ائمه اطهار(ع) مقام عندیت دارند، بُعد ملکوتی قرآن کریم که از نظر نجومی در شب 27 رجب با آیاتی از سوره علق بر قلب نورانی پیامبر(ص) تابیدن گرفت، مقام عندیت دارد؛ نور پیامبر(ص) مقام عندیت دارد، حضرت فاطمه(ص) و خمسه طیبه نیز مقام عندیت دارند.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با گریزی به بحث تورم ابراز کرد: چاپ اسکناس در کشور براساس محتوای خزینه است؛ اگر خالی باشد وجه رایج مملکت ما ارزشی ندارد، این علامت تورم است که اجناس گران می شود و هزینه ها با درآمدها برابری نمی کند اما هرگاه خزینه پر باشد با پول اندک می توان خرید بسیار کرد.


وی افزود: آنچه در خزینه خداست بسیار است؛ قرآن کریم، نور پیامبر(ص)، نور حضرت فاطمه زهرا (س) خزینه خداوند هستند، همه موجوداتی که در این عالم آفریده شده اند بدون بوته و ریشه نیستند؛ خزینه ای دارند که همه آن جا است./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات