۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۴۹۷۸۶
رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا:

بی‌توجهی به نقش فرهنگ چرخه اقتصادی را مختل می‌کند/ برای گفتمان‌سازی در اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد به مثابه چرخه کاملی است که اگر هر بخش آن معیوب و دچار مشکل باشد به کل اقتصاد کشور ضربه می‌زند و در این چرخه، فرهنگ نقش مهمی دارد و بی‌توجهی به نقش فرهنگ کمرنگ موجب مختل شدن چرخه اقتصادی کشور است.
حجت الاسلام غلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا غلامی، رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا، پیش از ظهر امروز در برنامه «اقتصاد ایران» شبکه پنج صدا و سیما، با اشاره به نقش فرهنگ در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد به مثابه چرخه کاملی است که اگر هر بخش آن معیوب و دچار مشکل باشد به کل اقتصاد کشور ضربه می‌زند و در این چرخه، فرهنگ نقش مهمی دارد و بی‌توجهی به نقش فرهنگ موجب مختل شدن چرخه اقتصادی کشور است.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: اگر فعالیت‌های فرهنگی صورت نگیرد بسیاری از رفتارهای مثبت اقتصادی شکل نمی‌گیرد بنابراین قبل از آغاز فعالیت‌های اقتصادی باید فرهنگ سازی مناسبی صورت بگیرد.

 

وی نقش مشارکت مردمی در اقتصاد مقاومتی را مهم خواند و گفت: باید در جامعه این باور به وجود آید که با مصرف کالاهای داخلی، مسأله اشتغال جوانان تا حد زیادی حل خواهد شد و در فرهنگ عمومی مصرف کالای داخلی به اولویت تبدیل شود.

 

رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا تصریح کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب در کرمانشاه؛ هر زمان که امور به دست مردم سپرده شده، موفقیت‌های بسیاری حاصل شده است و همان گونه که پیشرفت‌ها در عرصه دفاع مقدس و علم و فناوری مردمی بوده است؛ در اقتصاد نیز باید همیت و غیرت مردم برانگیخته شود.

 

وی به روش‌های ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: باید از بخش هنر و هنرمندان در زمینه ساخت فیلم، تئاتر و موسیقی مناسب استفاده شود و برای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه برنامه‌ریزی کنیم.

 

حجت الاسلام غلامی با توجه به اهمیت اقدامات عملی در زمینه اقتصاد مقاومتی افزود: البته برگزاری همایش‌ها و نشست‌های عالمانه، تخصصی و مفید نیز در جای خود مهم است زیرا هرگونه حرکت مدیریتی در زمینه اقتصاد، نیازمند پشتوانه علمی و نخبگانی است.

 

رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا در پایان آموزش مردم را در پیاده سازی صحیح اقتصاد مقاومتی مؤثر دانست و تأکید کرد: آموزش در زمینه اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در هر سطحی مهم است تا مردم اقتصاد را به دست بگیرند و اقتصاد مقاومتی و قوی را برای کشور رقم بزنند./908/پ202/ف

ارسال نظرات