۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۴۹۹۰۵
مرکز حمایت از حقوق بشر و آزادی مصر تأکید کرد؛

محاکمه شیخ علی سلمان غیر قانونی است

خبرگزاری رسا ـ مرکز بین المللی حمایت از حقوق بشر و آزادی مصر آزادی بیان را حق هر انسانی خواند و تصریح کرد که اقدامات حکومت منامه بر خلاف قوانین بین المللی است.
حقوق بشر


به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز بین المللی حمایت از حقوق بشر و آزادی مصر امروز طی بیانیه‎ای ادامه بازداشت حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت که ادامه بازداشت شیخ علی سلمان مخالف قانون‎های بین المللی و بحرین است.


در این بیانیه آمده است: حق آزادی بیان، جنایت نیست که بابت آن انسان‎ها جریمه شوند. بازداشت موقت شیخ علی سلمان به منزله محاکمه قبل از اقرار و بیان اتهام است و توجیه‎های بازداشت موقت برای او صدق نمی کند.


این مرکز ترس از فرار شیخ علی سلمان را را غیر منطقی خواند و افزود: ترسی برای فرار دبیرکل جمعیت الوفاق وجود ندارد زیرا وی شهروندی است که وضعیت اقامتش مشخص است و ممنوع السفر کردن اولین اقدامی است که دادستانی درباره هر متهمی اتخاذ می کند.


مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی ها در مصر، مسولان بحرینی را به آزادی شیخ علی سلمان فراخواند و تأکید کرد که اقدام مسوولان بحرینی در بازداشت و محاکمه هر فردی به علت بیان عقایدش، مغایر با معاهدات بین المللی در زمینه حمایت از حقوق مدنی و سیاسی است که در سال 2006 میلادی در ماده 19 تصویب شد./994/ب903/د

ارسال نظرات